مراکز خرید کاشان؛ از بازار سنتی تا جمعه بازار

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
مراکز خرید کاشان؛ از بازار سنتی تا جمعه بازار

کاشان علاوه بر جاذبه‌های دیدنی مخصوص به خود دارای پاساژ‌ها و مراکز خرید خوبی است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. در این مقاله با مراکز خرید کاشان بیشتر آشنا می‌شویم.

بازارها و مراکز خرید برای بسیاری افراد جزو جاذبه‌های یک منطقه محسوب می‌شوند. کاشان به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری ایران میزبان مسافران داخلی و خارجی بسیاری است. همین امر باعث شده برخی افراد که عاشق خرید هستند به مراکز خرید این شهر سری بزنند. در این مقاله به معرفی مراکز خرید کاشان می‌پردازیم.

بازار سنتی


Timcheh-e-Aminoddowleh - Old Bazaar of Kashan - Iran

بازار سنتی کاشان یکی از مهم‌ترین و زیباترین بناهای قدیمی کاشان است که از اواسط خیابان بابا افضل تا حدود دروازه دولت ادامه دارد. این بازار با ساماندهی فضاهای معماری و قرار گیری آن در کنار راه‌های بازرگانی باستانی از باشکوهترین و پررونق‌ترین بازارهای ایران است. برخی از قسمتهای بازار به اصناف معین اختصاص داشته و مهم‌ترین بازارهای صنفی كاشان هم بازارهای مسگری ، رنگرزی ، زرگری ، كفش دوزی و بازار ریسمان فروشی بوده است. مجموعه بازار کاشان یکی از پررونق‌ترین و باشکوه‌ترین بازارهای ایران به شمار می‌آید که در دوران صفویه اوج و رونق زیادی داشت. این مجموعه شامل عناصر مختلفی چون تیمچه، سرا، آب‌انبار و مسجد مدرسه است.اما جاذبه های بازار کاشان به همین جا ختم نمی‌شود. این بازار کاروان‌سراهایی دارد که از بین آن‌ها کاروانسرای ذغالی‌ها، کاروانسرای نو و میرپنج از همه معروف ترند.

موقعیت بازار سنتی کاشان روی نقشه

بازار بزرگ صفویه

بازار صفویه کاشان

این پاساژ دو طبقه یکی از بهترین مراکز خریید کاشان است که در آن کالاهایی چون انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، لباس عروس، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، و غیره را می‌توانید تهیه کنید. از امکانات این این مرکز خرید می‌توان به پارکینگ آن اشاره کرد.

ساعت کار: هر روز از صبح تا ۱۰:۳۰ شب.

موقعیت بازار صفویه روی نقشه

بیشتر بخوانید:

مجتمع تجاری سبز

این مجتمع تجاری با عرضه انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره میزبان مشتریان بسیاری است.

آدرس: کاشان، خیابان شهید رجایی.

بیشتر بخوانید:

مرکز خرید شفق

در این مرکز خرید نیز می‌توانید وسایل مورد نیاز خود چون پوشاک را تهیه کنید.

آدرس: کاشان، خیابان شهید رجایی.

مرکز خرید سپید

این مرکز خرید نیز یکی از مجتمع‌های خوب کاشان است که کالاهای مختلفی در آن یافت می‌شود.

آدرس: کاشان، خیابان شهید رجایی.

جمعه بازار

جمعه بازار در هر شهری یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقات آن شهر است. شلوغی، جمعیت، دست‌فروشان و کالاهای رنگارنگ حس و حال متفاوتی از گردش در مراکز خرید لوکس را به انسان هدیه می‌کند.

موقعیت جمعه بازار کاشان روی نقشه

اگر مراکز خرید یا بازارهای دیگری از این شهر زیبا را می‌شناسید حتما به ما و دیگران معرفی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع seeiran

دیدگاه