رستوران های کاشان؛ از ستاره طلایی تا رستوران اقاقیا

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
رستوران های کاشان؛ از ستاره طلایی تا رستوران اقاقیا

کاشان همه ساله میزبان میهمانان ایرانی و خارجی بسیاری است. از جمله مواردی که هر مسافر به آن می‌اندیشد غذا و رستوران است که در این مقاله با رستوران‌های این شهر بیشتر آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

کاشان از جمله شهرهایی است که هرگز از دیدن آن خسته نمی‌شوید. بافت قدیمی و خانه‌های تاریخی کاشان چونان ماشین زمان انسان را به سال‌های دور می‌برد. در این شهر زیبا از رستوران‌ها و غذاهای محلی آن نمی‌توان غافل شد. در این شهر برخی از خانه‌های تاریخی (البته بخشی از آن‌ها) به سفره‌خانه تبدیل شده‌اند که فضای بسیار دلچسبی دارند. علاوه بر این سفره‌خانه‌ها رستوران‌های دیگر با منوی‌ها متفاوت را در سطح شهر مشاهده می‌کنید.

رستوران حاتم 

رستوران ستاره طلایی کاشان

رستوران حاتم، که زمانی به ستاره طلایی معروف بود با مدریت  جدید رستورانی بزرگ با فضایی تمیز و معمولی است که در منوی خود انواع کباب‌ها و خورشت‌ها را جای داده است.

تلفن: ۷۱۱ ۵۵۵۵- ۴۵۷ ۵۵۷۰

آدرس: کاشان، میدان معلم، کنار پاساژ کرمانی.

سفره‌خانه سنتی خانه تاریخی عباسیان

سفره خانه عباسی کاشان

سفره‌خانه عباسی در حیاط پنجم خانه تاریخی عباسیان قرار گرفته که فضا و دکوراسیون سنتی و بسیار جذاب آن همه را به وجد می‌آورد. این مجموعه ۳ طبقه شامل فضای خود رستوران، سفره‌خانه و بالکن است. همان طور که از ظاهر سفره‌خانه پیدا است منوی این مکان شامل غذاهای سنتی، انواع کباب‌ها، خورشت، خوراک و انواع نوشیدنی‌ها است. تنها چیزی که در کنار حوضچه‌های کوچک با فواره‌های زیبا و روی تخت‌هایی با فرش‌های رنگارنگ می‌تواند کم باشد دیزی بی‌نظیر این سفره‌خانه است.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب.

تلفن: ۱۵۰۰ ۵۵۲۲ ۰۳۱

موقعیت سفره‌خانه عباسی روی نقشه

سفره‌خانه سنتی مظفری

سفره خانه مظفری کاشان

رستوران و سفره‌خانه مظفری واقع در بافت قدیمی شهر یکی از سفره‌خانه‌های بسیار زیبا با معماری حیرت‌انگیزی است که شامل چای‌خانه، و امکاناتی چون سیستم گرمایش و سرمایش خاص خود است. منوی این رستوران شامل غذاهای محلی، سنتی، و ایرانی است.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب.

تلفن: ۵۳۰۰ ۵۵۲۳ ۰۳۱

موقعیت سفره‌خانه مظفری روی نقشه

رستوران انار

رستوران انار کاشان

رستوران انار با فضایی تمیز و شیک یکی از رستوران های تازه تاسیس کاشان است که طرفداران بسیاری دارد. غذاهای خوشمزه و با کیفیت دلیل اصلی جذب مشتری است. منوی رستوران انار شامل انواع غذاهای ایرانی و سنتی و همچنین پیتزا است. نامی که در منو ممکن است توجه شما را جلب کند کباب فرش کاشان است، از دستش ندهید.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.

تلفن: ۸۸۶۸ ۵۵۴۴ ۰۳۱

موقعیت رستوران انار روی نقشه

رستوران خانه منوچهری‌ها

سفره خانه منوچهری کاشان

سفره خانه منوچهری کاشان

رستوران منوچهری واقع در خانه تاریخی‌ منوچهری است که علاوه بر رستوران از آن به‌عنوان هتل نیز استفاده می‌شود. حتما صرف ناهار در زیر انواری که از  شیشه‌های رنگی ارسی‌های اتاق ناهارخوری، در شاه‌نشین وارد می‌شوند باید بسیار زیبا و رویایی باشد. منوی این سفره‌خانه شامال انواع غذاهای ایرانی و سنتی است.

تلفن:۵۵۳۱ ۵۵۲۴ ۰۳۱

موقعیت سفره‌خانه منوچهری روی نقشه

رستوران خانه نقلی

خانه نقلی کاشان

رستوران خانه نقلی دارای فضایی صد در صد سنتی و قدیمی است و شما را کاملا به روزگاران دور می برد. علاوه بر ظاهر منوی رستوران نیز شامل انواع غذاهای محلی کاشان و دیگر غذاهای سنتی از جمله کال جوش، خورشت کدوی ترش، کشک بادمجان، قیمه ریزه بادمجان، اشکنه، آش جو، آش رشته و غیره است. نکتته جالب‌توجه مشارکت مشتریان در چیدن سفره است.

امکانات: چای و دمنوش آتشی، پخت نان هیزمی، دوچرخه‌سواری در بافت تاریخی، اینترنت رایگان، پارکینگ اختصاصی، کتابخانه، مشارکت در پخت غذا و چیدن سفره.

تلفن: ۳۳۲۴ ۵۵۲۳ ۰۳۱

موقعیت رستوران خانه نقلی روی نقشه

رستوران شاندیز

رستوران شاندیز یکی از رستوران‌های خوب کاشان بوده که پاتوق بسیاری از گردشگران است. منوی رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی مانند انواع کباب‌ها است.

موقعیت رستوران شاندیز روی نقشه

رستوران رز

رستوران رز کاشان

رستوران رز در نزدیکی تپه‌های تاریخی سیلک قرار گرفته است و موقعیت مناسبی برای گردشگرانی است که به هنگام ظهر از این مکان تاریخی دیدن می‌کنند. این رستوران شامل کافی شاپ، آلاچیق شیشه‌ای، تالار و فضای سبز است. منوی رستوران مجموعه‌ای از انواع غذاهای ایرانی است.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.

تلفن: ۵۱۰۰ ۵۵۳۴ ۰۳۱

موقعیت رستوران رز روی نقشه

رستوران خاتون

رستوران خاتون کاشان

رستوران خاتون رستورانی تقریبا قدیمی دارای فضای دلپذیر، کارکنانی خوش‌برخورد و غذاهای خوشمزه است. منوی رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی، کبابی و دریایی است.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب. این ساعات در ایام تعطیل متغیر هستند.

تلفن: ۳۲۳۸ ۳۶۱ ۰۹۱۳

موقعیت رستوران خاتون کاشان روی نقشه

فست فود خانه برگر

فست فود خانه برگر کاشان

اگر در کاشان هوس فست فود کردید می‌توانید در صورت نزدیک بودن به فست فود خانه برگر سر بزنید. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای فست فودی از جمله برگر و پیتزا است.

موقعیت فست فود خانه برگر روی نقشه

کافه رستوران جزیره

رستوران جزیره کاشان

اینجا یکی از بهترین کافه رستوران‌های کاشان است که دارای فضایی دلنشین، کارکنانی مودب و غذاهایی خوشمزه است. منوی رستوران جزیره شامل انواع غذاهای ایرانی، فست فود، و در قسمت کافه انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم است. در این رستوران تصاویری از جزیره خارک را مشاهده می‌کنید.

ساعت کار: هرروز از ۸ صبح تا ۱۲ شب.

تلفن: ۷۱۷۴ ۵۵۴۴ ۰۳۱

موقعیت کافه رستوران جزیره روی نقشه

رستوران احسان

رستوران احسان کاشان

رستوران احسان دارای فضایی بزرگ و شکیل، سابقه‌ای چندین ساله، کارکنانی مودب و غذاهایی باکیفیت است. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی، خانگی، کباب و غیره است. از جمله امکانات این رستوران پارکینگ اختصاصی است.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۴: ۴۵ بعذ از ظهر.

تلفن: ۹۷۹۹ ۵۵۴۴ ۰۳۱

موقعیت رستوران احسان روی نقشه

سفره‌خانه و رستوران یاقوت

سفره خانه یاقوت کاشان

یکی دیگر از رستوران‌های سنتی کاشان سفره‌خانه یاقوت با معماری سنتی و فضایی بسیار زیبا و دلنشین است. منوی این سفره‌خانه شامل انواع غذاهای ایرانی و سنتی از جمله کتلت، جوجه‌کباب، چلو مرغ، دیزی، کشک بادمجان، شفته سماق، کوفته و بسیاری غذاهای دیگر است.

تلفن: ۰۶۸۲ ۳۶۱ ۰۹۱۳

موقعیت سفره‌خانه یاقوت روی نقشه

از دیگر رستوران‌های کاشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رستوران سیاح

آدرس: خیابان اباذر، نرسیده به دروازه دولت

رستوران جزایری

آدرس: خیابان ۲۲ بهمن، جنب مسجد صفاری

رستوران جوان

آدرس: میدان ولی عصر، ابتدای بلوار شهید مطهری

رستوران بوف

آدرس: ابندای خیابان امیرکبیر

رستوران آ اس پ

آدرس: میدان جهاد، ابتدای بلوار دانش

رستوران غزال

آدرس: میدان خرمشهر، ابتدای خیابان شمس آبادی

چلوکبابی چشم بین

آدرس: بلوار شهید مطهری

چلوکبابی سادات

آدرس: خیابان آیت‌الله سعیدی، جنب منبع آب

چلوکبابی مقصودی

آدرس: خیابان راه‌آهن

غذاخوری داریوش

آدرس: خیابان ۲۲ بهمن

غذاخوری طوبی

آدرس: خیابان شهید رجایی

غذاخوری گل نرگس

آدرس: فاز۲ ناجی آباد

غذاخوری اقاقیا

آدرس: خیابان ۲۲ بهمن

مطالب مرتبط:

دیدگاه