پکن و شانگهای ؛ اسطوره تجارت و سیاحت و لذت!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۲
پکن و شانگهای ؛ اسطوره تجارت و سیاحت و لذت!

همه دنبال این هستند که با یک تیر دو نشان بزنند! یا بعضی وقت ها چند نشان بزنند! این اتفاق دقیقا برای تور چین و به‌طور دقیق تر شانگهای و پکن رخ می‌دهد.

بدون تردید چین یکی از بزرگترین تولید کننده های دنیاست، یکی از بهترین کشورها برای واردات و البته شانگهای و پکن هم از شهرهای مهم و تجاری چین هستند. اما اگر قرار باشد امروز برای یک قرار کاری و در کنار آن سیاحت و گردش به چین برویم! باید چه کنیم!

گام اول : ویزا

سفر به چین نیاز به ویزا دارد، البته دریافت ویزا چین مثل سفرهای اروپایی و شینگن طولانی و پیچیده نیست، قاعدتا با ارائه مدارک به مشکلی برای دریافت ویزای چین بر نخواهید خورد!

شانگهای- الی گشت

گام دوم : خرید بلیط و رزرو هتل با اطمینان خاطر

سفر به یک کشور خارجی، نیاز به آگاهی و شناخت کشور مقصد دارد، به نظر منطقی نمی رسد که از افراد بدون مجوز و ناشناس بلیط و هتل تهیه کنیم! چنین تصمیمی قطعا با ریسک هایی همراه است، که سفر را به شما تلخ خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، حتما از سایتهای معتبر و دارای مجوز استفاده کنید.

آژانس‌های هواپیمایی مختلفی به ارائه خدمات با کیفیت و مطمئن می پردازند، آژانس هواپیمایی تا گشت که بیش از 16 سال سابقه فعالیت دارد به‌دلیل تعداد بالای مسافران و دسترسی بدون واسطه به پرواز و هتل های خارجی همواره گزینه‌های مناسب بلیط، هتل و تور را برای سفر به چین در اختیارتان می گذارد. تا گشت علاوه بر دسترسی مستقیم به صدها هتل و بهترین پرواز ها در سال ۱۳۹۵ برنده بهترین وب‌سایت گردشگری در جشنواره وب ایران نیز شده است و می‌توانید از وب‌سایت تا گشت با آسودگی و سهولت و بدون نیاز حضوری در آژانس، اقدام به خرید آنلاین بلیط و هتل کنید.

صفحه اختصاصی رزرو هتل چین  |   صفحه اختصاصی بلیط هواپیما چین

گام سوم : اطلاعات گردشگری چین (شانگهای و پکن)

پکن

به گزارش ویرلن ، شهر پکن، پایتخت کشور جمهوری خلق چین بوده و به‌عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن شناخته می‌شود. این شهر در شمال چین واقع شده و در نزدیکی شهر بندری تیانجین (Tianjin) بوده و در استان هبی (Hebei) قرار گرفته است. علاوه بر آن، این شهر به‌عنوان مهم‌ترین مرکز حمل و نقل و ورودی بندری چین به حساب می‌آید. پکن در میان شش شهر باستانی چین، قلب و روح سیاسی این کشور بوده که این موضوع در سراسر تاریخ طولانی شهر به‌خوبی نمایان است. با توجه به ثروت بی‌نظیر تاریخی و باستانی پکن، این شهر در کنار پیشرفت و رشد، توانسته صنعت گردشگری را نیز به‌خوبی توسعه دهد. امروزه این شهر با دارا بودن حدودا ۱۴۰ میلیون گردشگر و ۴.۴ میلیون بازدیدکننده خارجی به‌صورت سالانه، به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان تبدیل شده است. در سفر به پکن هرگز بازدید از بازدید از جاذبه های گردشگری زیر را دست از ندهید:

ساختمان بهشت

ساختمان بهشت یکی از بایدهای دیدنی در طول پکن گردی تان است. این ساختمان به‌عنوان یکی از قدیمی ترین ساختمان ها در مرکز چین شناخته شده است.

برج CCTV

آیا شما از طرفداران معماری مدرن هستید؟ اگر این‌طور است حتما به برج سی سی تی وی که برج نظارت تلویزیون ملی چین است سری بزنید.

پارک المپیک

هنوز هم مراسم باشکوه افتتاحیه بازیهای تابسیتانی المپیک سال ۲۰۰۸ در پکن را یادتان می‌آید؟ بله، من هم همین طور! دیدنی های زیادی در این پارک وجود دارند که باید ببینید مثل استادیوم المپیک که به آن “لانه پرنده” هم می گویند، یا “برجهای قارچی”.

الی گشت

شهر ممنوعه

از بزرگترین مجموعه کاخ های دنیاست که دارای ۹۸۰ ساختمان است.

شانگهای

شانگهای، که به‌صورت مختصر هو (Hu) خوانده می‌شود، به‌عنوان یک کلان‌شهر مشهور بین‌المللی در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. این شهر در دهانه رودخانه یانگ تسه (Yangtze) قرار داشته و دارای قدرت بسیار بالای اقتصادی، مالی و تجاری است و نیز به‌عنوان مرکز فرهنگی شرق چین شناخته می‌شود. شانگهای همچنین به‌عنوان یک مرکز گردشگری محبوب در مبحث توسعه و مدرنیته در چین مطرح است.

در ادامه باید اضافه کرد که علاوه بر نوسازی، این شهر با خصیصه چند فرهنگی به یک مرکز فریبنده منحصربه‌فرد برای گردشگری تبدیل شده است. در واقع، ترکیب کامل فرهنگ‌های مختلف و سنت و مدرنیته و فرهنگ‌های شرق و غرب به‌خوبی در این شهر مشهود است. وجود آسمان‌خراش های جدید به‌همراه سازه های معماری سنتی شانگهای با ترکیب عناصر غربی و چینی که به نام شیکومن (Shikumen) شناخته می‌شود، نمایی متفاوت از این شهر را در خط افق ترسیم می‌کند. در این شهر سنت غربی و چینی چنان در هم تنیده شده‌اند که می‌توان گفت با هم و در کنار هم، فرهنگ ویژه شانگهای را شکل داده و باعث شده‌اند تا همیشه خاطره آن در یاد و ذهن بازدیدکننده ها باقی بماند. شانگهای در شب یکی از هیجان انگیزترین کلان شهرهای جهان است. تور شانگهای بدون تفریحات شبانه کامل نخواهد بود. ما در اینجا فهرست ۱۰ تجربه جذابی که نباید در شب‌های رنگارنگ شانگهای از دست بدهید را آورده‌ایم.

قدم زدن در مسیر رودخانه هوانگ پو

در طول مسیر رودخانه هوانگ پو آسمان‌خراش های بسیاری وجود دارد؛ از جمله برج مروارید شرق (Oriental Pearl) که رنگ نور آن دائما تغییر می‌کند.

قایق‌سواری روی رودخانه هوانگپو

رودخانه هوانگپو شهر شانگهای را به دو قسمت تقسیم می‌کند. پودانگ(ساحل شرقی) و پوکسی( ساحل غربی). بهترین روش برای دیدن نورپردازی شبانه شانگهای با رنگهای خیره‌کننده اش طی کردن مسیر هوانگپو با قایق است.

یک نمایش آکروباتیک تماشا کنید

یکی از سرگرمی های شبانه در شانگهای برای توریست ها تماشای نمایش آکروبات بازی است. در سراسر شهر چندین سالن نمایش آکروبات وجود دارد مانند : سیرک جهانی شانگهای، سالن مرکز شانگهای و سالن بزرگ هوکسی شانگهای.

قدم زدن و خرید در خیابان نانجینگ

خیابان نانجینگ با مراکز خرید سربه‌فلک‌کشیده، مغازه‌های قدیمی و غذاخوری های سنتی خود، شلوغ ترین مرکز خرید در شانگهای است. با فرارسیدن شب، این خیابان چراغانی و پر از خریداران و جهانگردان می‌شود.

شانگهای را از فراز مرکز تجارت جهانی شانگهای ببینید

مرکز تجارت جهانی شانگهای واقع در منطقه پودونگ در مسیر رودخانه هوانگپو یکی از بهترین مکانها برای دیدن شانگهای در شب است.

در یک رستوران در زینتیاندی استراحت کنید

در شیکومن واقع در منطقه زینتیاندی مجموعه‌ای از خانه های قدیمی سنگی و چندین رستوران غربی وجود دارد. اینجا به‌ویژه در شبها پس از غروب که چراغ های خیابانها روشن می‌شود، دیدنی است.

در خیابانهای تیانزیفانگ قدم بزنید

تیانزیفانگ واقع در منطقه ای که قبلا متعلق به فرانسه بوده قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد. این منطقه به خاطر ساختمان‌های سبک شیکومن قدیمی و کوچه‌های تنگ و باریک آن منحصربه‌فرد است.

غذاهای محلی را در بنای مذهبی شهر خدا امتحان کنید

بنای مذهبی شهر خدا، چسبیده به باغ یویوان در شهر قدیم شانگهای واقع است. این منطقه که در یک جنگل واقعی قرار دارد به خاطر داشتن بناهای مذهبی، چادرهای صحرایی، سالن ها و فانوس های آویخته منحصربه‌فرد است.

شانگهای قدیم را در خیابان قدیم شانگهای کشف کنید

خیابان قدیم شانگهای یا اسم رسمی آن «خیابان فنگبنگ» جای مناسبی برای کشف وضعیت شانگهای در گذشته است. در این خیابان قدم بزنید یا در یک چایخانه استراحت کنید تا فرهنگ و تاریخ شانگهای قدیم را احساس کنید.

در دره شادی شانگهای خوش بگذرانید

اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، می‌توانید، شب هنگام چند ساعتی را در دره شادی بگذرانید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه