زوج آلمانی با ماشین چمن کاری شده به شیراز آمدند

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
زوج آلمانی با ماشین چمن کاری شده به شیراز آمدند

این روزها اگر در خیابان‌های شیراز با خودرویی که چمن‌کاری شده مواجه شدید، تعجب نکنید؛ این خودرو متعلق به زوجی آلمانی است که از سال ۲۰۱۱ سفرشان به دور دنیا را آغاز کردند و حالا به شهر شیراز رسیده‌اند.

«توبی» و «كارولين» زوج آلمانی هستند كه از ۶ سال قبل سفر به دور دنيا را آغاز كرده‌اند و آن‌طور كه گفتند تاكنون در بيش از ۱۰ كشور اقامت داشته‌اند و پسرشان «مكس» نيز در استراليا و ۳ سال قبل به دنيا آمده است.

در خصوص جزئيات اين سفر، توبی گفت که اين سفر را به همراه همسرم و با دوچرخه آغاز كرديم اما ۳ سال قبل با به دنيا آمدن پسرم مكس، با خريد یک خودرو (ون) و سبزكردن آن با چمن‌های مصنوعی، سفرمان را ادامه داديم. اين گردشگر آلمانی كه فيزيوتراپ است، ادامه داد:

هدف ما از چمن‌كاری كردن خودرو در واقع سبز ديدن جهان است و قصد داريم با اين نماد به مردم دنيا آرامش و مهربانی را هديه كنيم.

توبی افزود که طی ۶ سال گذشته از كشورهای هلند، ليتوانی، روسيه، بلغارستان، استراليا، نپال، هند، پاكستان و افغانستان گذر كرديم و با آداب و رسوم مردم اين كشورها آشنا شديم، اما مردم ايران مهمان‌نوازترين و شادترين مردم دنيا هستند.

وی در ادامه گفت که ايرانيان به خصوص شيرازی‌ها، مردمانی مهربان و بافرهنگ هستند و خيلی سريع با گردشگران خارجی ارتباط برقرار می‌كنند و با آنها صحبت می‌كنند.

توبی با ذكر مثالی به تكميل سخنانش پرداخت و گفت:

با ورود به ايران با خانواده‌هایی آشنا شديم كه به اصرار ما را به منزلشان برده و از ما پذيرایی كردند و حتی یکی دو روزی هم از ما ميزبانی كردند. مردم ايران با مهمان‌نوازيشان، گردشگران را شيفته خود می‌كنند و بهترين ميزبانان دنيا هستند.

در ادامه اين گفت وگو، كارولين نيز گفت که من معمار هستم و عاشق سفر و وقتی همسرم پيشنهاد سفر به دور دنيا را داد بدون فكركردن پذيرفتم.

وی افزود که دستاورد اين سفر ۶ ساله، شناخت فرهنگ و آداب و رسوم مليت‌های مختلف بوده است، اما بايد به صراحت بگويم كه ايران سرزمينی متفاوت و بسيار زيبا با جاذبه‌های منحصربه فرد و بی‌نظير است كه در هيچ كجای دنيا چنين آثار و تمدنی و همچنين مردمانی مهربان پيدا نمی‌شود.

اين معمار آلمانی در بخش ديگری از اين گفت وگو در پاسخ به پرسشی مبنی بر تامين هزينه‌های سفرشان، گفت که برای تامين هزينه‌های سفر، قهوه و يا روغن‌های گياهی دست‌ساز می‌فروشيم، اما در برخی شهرها نيز مردم از نظر مالی به ما كمک‌های بسياری كرده‌اند.

كارولين اضافه كرد که پس از ديدن جاذبه‌های گردشگری ايران، قصد داريم از مرز تركيه به آلمان بازگرديم و در واقع سفرمان را به پايان برسانيم. شايد در آينده‌ای نزدیک دوباره سفری ديگر را آغاز كنيم. بنابر اين گزارش، اين زوج آلمانی دو روز قبل به شيراز آمدند و قرار است چند روزی در اين شهر بمانند و با جاذبه‌های گردشگری شهرمان آشنا شوند.

اين در حالی است كه برادر توبی كه به گفته خودش «فيليپس» نام دارد و برنامه‌ريز كامپيوتر است برای ديدن اين زوج با هواپيما از آلمان به شيراز آمده و قرار است تا زمانی كه آنها در شيراز هستند نزدشان بماند و سپس به كشورش بازگردد.

گفتنی است اين زوج آلمانی مسلط به زبان انگليسی هستند و با واژگان ايرانی نيز آشنایی دارند، از طرفی تمايل بسياری به يادگيری اين زبان نيز داشتند چرا كه طی گفت وگو با خبرنگاران ما، با زبان فارسی تاكيد كردند كه عاشق مهمان‌نوازی ايرانيان هستند و شيراز شهری بی‌نظير و منحصربه فرد در دنيا است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه