راه اندازی نخستین کافه سلامت هواپیمایی در کیش

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
راه اندازی نخستین کافه سلامت هواپیمایی در کیش

نخستین کافه سلامت هواپیمایی در راستای ترویج سبک زندگی سالم و دوری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در نوار ساحلی کیش و در محل کشتی یونانی آغاز بکار کرد.

طرح کافه سلامت با حمایت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش اجرایی شده است و هدف این طرح استفاده از چشم‌اندازهای گردشگری، ایجاد محیطی آرام برای گفت‌وگوی خانواده، آموزش، فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه دخانیات و مواد مخدر، گفت و گوی اجتماعی و بالا بردن مشارکت و مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان است. جامعه هدف در طرح کافه سلامت که داخل یک هواپیمای مسافربری و به‌صورت ثابت در نوار ساحلی کیش ایجاد شده، گردشگران، کیشوندان، کارکنان ادارات، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، دانش‌آموزان، دانشجویان و عامه مردم است که با حضور در این مکان ضمن استفاده از کافی‌شاپ، آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی را در محیطی که استعمال هرگونه مواد دخانی در آن ممنوع است فرامی‌گیرند.

کافه سلامت

دبیر شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر کیش روز چهارشنبه در حاشیه راه‌اندازی این کافه سلامت که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، با تاکید بر ضرورت پیشگیری از مصرف دخانیات گفت:

استعمال دخانیات از جمله سیگار زمینه‌ساز گسترش دامنه آسیب‌های اجتماعی در کشور است.

سرهنگ «محمد حسن جهان» افزود نتایج مطالعات علمی مشخص کرده است هر اندازه نوجوانان در سنین پایین‌تر استعمال سیگار یا قلیان را آغاز کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که در سنین بزرگسالی به یک سیگاری حرفه‌ای تبدیل شوند.

وی بیان کرد که بر اساس آمارها تجربه کشیدن نخستین نخ سیگار، در اوایل نوجوانی و جوانی و فاصله سنی ۱۲ تا ۱۹ سال رخ می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش اضافه کرد که فراگیری مصرف مواد دخانی، از مشکلات و ناهنجاری‌های بزرگ جامعه بشری به شمار می‌رود و شکلی مهم از اعتیاد را در برمی‌گیرد.

سرهنگ جهان افزود که مصرف قلیان و مواد دخانی برای آینده سازان ایران اسلامی یک تهدید محسوب می‌شود و به همین دلیل باید از شیوه‌ها و ابزارهای مختلف برای آگاه‌سازی نسل جوان نسبت به زیان‌های ناشی از مصرف مواد دخانی استفاده کرد. وی با اشاره به راه‌اندازی این کافه سلامت گفت که در این کافه استعمال هرگونه مواد دخانی ممنوع است و تمامی میهمانان و گردشگران با کتب و جزوه‌هایی که در زمینه پیشگیری از اعتیاد در اختیارشان قرار می‌گیرد و درج پیام‌ها و توصیه‌های پیشگیرانه از طریق مانیتوری که روی هر میز این کافه آماده شده، با پیامدها، خطرات استفاده از انواع مواد مخدر و آسیب‌های دخانیات آشنا می‌شوند.

هواپیمایی که این کافه در آن ایجاد شده است از ۲۹ بهمن سال ۸۹ پس از آخرین پرواز از تهران به مقصد کیش، در شمار هواپیماهای از رده خارج قرار گرفت و در فرودگاه بین‌المللی کیش نگهداری می‌شد. جابه‌جایی این هواپیما سال گذشته با هدف ایجاد یک جاذبه جدید گردشگری در نوار ساحلی و در محل کشتی یونانی صورت گرفت که ساکنان و گردشگرانی که برای دیدن غروب کیش به به بخش جنوبی جزیره کیش می روند بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه