آمار تلفات سیل در آذربایجان شرقی؛ ۱۷ جانباخته و ۲۰ مفقودی

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۶
آمار تلفات سیل در آذربایجان شرقی؛ ۱۷ جانباخته و ۲۰ مفقودی

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی آخرین وضعیت سیل در استان و تلفات جانی ناشی از آن را تشریح کرد.

«خلیل ساعی» مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت که بارش روز گذشته باران، باعث جاری شدن سیل در اکثر نقاط استان شد که این سیل خساراتی را به وجود آورد.

وی ادامه داد که در اثر جاری شدن سیل ۲۰ نفر در شهرستان عجب‌شیر مفقود شده که تاکنون جسد پنج نفر از آنان پیدا شده است؛ همچنین پنج نفر نیز در این شهرستان مصدوم شدند که تحت مداوا قرار دارند.

سیل

ساعی خاطرنشان کرد که ۱۵ تا ۱۷ نفر نیز در آذرشهر ناپدید شده‌اند که تاکنون جسدی در این شهرستان پیدا نشده است.

وی با اشاره به چگونگی اسکان سیل زدگان، بیان کرد کسانی که خانه‌هایشان دچار آب‌گرفتگی شده و یا اینکه در اثر سیل تخریب شده است، با کمک جمعیت هلال احمر استان در مکان‌های امن اسکان یافته‌اند.

ساعی در خصوص دیگر خسارات این سیل، گفت:

در مرحله نخست نجات جان افراد برای‌مان مهم است و بعد از پایان عملیات امداد و نجات، نسبت به رفع خسارت ناشی از سیل اقدام خواهیم کرد.

بروزرسانی:

خلیل ساعی در خصوص آخرین آمار افراد مفقودی در سیل شبانه روز گذشته آذربایجان شرقی گفت: در شهر عجبشیر تاکنون ۲۰ نفر مفقودی داشتیم که اجساد ۱۴ نفر آنها پیدا شده و تنها حدود ۶ نفر مفقود مانده‌اند. با ادامه روند امدادرسانی‌ها به نظر می‌رسد تا ساعات آینده، سایر مفقودین را نیز پیدا کنیم.

وی افزود که در آذرشهر نیز ۱۷ نفر مفقودی داشته‌ایم، همچنین اعلام شده است که حدود ۷ خودرو در سیل مفقود شده‌اند که تاکنون دو خودرو پیدا شده‌اند که یکی خالی و دومی دارای سه سرنشین بود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی در کل استان بر اثر سیل روز گذشته، تاکنون ۱۷ نفر فوت و ۲۰ نفر مفقود شده‌اند.

ساعی درباره وضعیت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان نیز توضیح داد و گفت که در تبریز نیز بارش‌ها شدید بوده اما خوشبختانه موردی از فوت و مفقودی نداشتیم، اما خسارات به تاسیسات زیربنایی وارد شده است که بعد از عملیات امدادرسانی بازسازی آنها نیز صورت می‌گیرد. در حال حاضر همکاران هلال‌احمر بحث اسکان اضطراری را انجام و نیازهای اولیه حادثه‌دیدگان را تامین کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد، همچنین ادامه داد:

بیشترین خسارات تاکنون به بخش راه، پل‌ها و واحدهای مسکونی که در حریم بستر رودخانه ساخته شده بودند، وارد شده است. در حال حاضر نیز وضعیت آب و هوا در شهرستان‌های عجبشیر و آذرشهر آفتابی است، اما از بعدازظهر امروز بارندگی‌ها ادامه دارد. اگر بتوانیم تکلیف مفقودی‌ها را روشن کنیم، در سایر بخش‌ها مشکلی نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه