راهنمای سفر به جام جهانی 2018 روسیه

سارا کرایی
سارا کرایی یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
راهنمای سفر به جام جهانی 2018 روسیه

آیا در حال برنامه‌ریزی برای شرکت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستید؟ پس با کجارو باشید و این مقاله را از دست ندهید.

همان‌طور که می‌دانید جام جهانی ۲۰۱۸ در کمتر از چند ماه دیگر در کشور روسیه برگزار می‌شود و مانند هر رویداد ورزشی بزرگ دیگری، هواداران پرشور از سراسر جهان از هزاران کیلومتر دورتر برای حمایت از تیم محبوب خود در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا به روسیه می‌آیند. رویدادی چنان مهم که برای بیش از یک ماه سرخط مهم‌ترین خبرهای ورزشی سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.

جام جهانی

اکثر بازی‌ها در غرب روسیه برگزار می‌شود؛ بنابراین، پیدا کردن مکانی که دسترسی آسان به دست‌کم تعدادی از شهرهای میزبان مسابقات باشد کار دشواری نخواهد بود.

در این مقاله با در نظر گرفتن شرایط و وضعیت جابه‌جایی و مسیرهای بین شهری در کشور روسیه نگاهی خواهیم داشت بر مهم‌ترین و بهترین شهرها و مکان‌هایی که می‌توان در طول زمان برگزاری مسابقات در آنجا اقامت داشت. 

شهرهای میزبان

در مجموع ۱۱ شهر (مسکو، سن پترزبورگ، قازان، راستوف کنار دن، کالینینگراد، سارانسک، سامارا، سوچی، نیژنی نوگورود، یکاترینبورگ و ولگاگراد) میزبان مسابقات جام جهانی خواهند بود. پایتخت روسیه، مسکو، به چند دلیل می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اول اینکه میزبان بازی افتتاحیه مسابقات و همچنین بازی نیمه نهایی در تاریخ ۱۰ ژانویه و بازی فینال در ۱۵ ژانویه خواهد بود.

علاوه بر این، دو استادیوم پایتخت، ورزشگاه لوژنیکی (Luzhniki Stadium)، که میزبان فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۸ بود، و اتکریته (Otkrytiye Arena) در طول بازی‌ها میزبان مسابقات خواهند بود و پیش‌بینی می‌شود بلیط‌های این مسابقات همگی به فروش برسد.

مسکو به عنوان در دسترس‌ترین شهر روسیه خود یک مزیت بزرگ دارد. و داشتن راه‌های ارتباطی آسان به اصلی‌ترین شهرهای روسیه این شهر را به بهترین انتخاب تبدیل کرده است.

با این حال، باید واقع بینانه به مسئله نگاه کرد. با توجه به وسعت روسیه، سفر از مسکو به بخش‌هایی چون یکاترینبورگ و سوچی، عاقلانه به نظر نمی‌رسد؛ چراکه مسیرها بسیار طولانی‌اند.

جام جهانی

قازان

شهر قازان یا کازان نیز دسترسی خوبی دارد، البته از تاریخچه شهری به قدمت مسکو برخوردار نیست. با این حال، می‌تواند مکانی دوست داشتنی برای اقامت در طول بازی‌ها باشد. علاوه بر دیدن بازی‌هایی که در ورزشگاه کازان آرنا برگزار می‌شود، می‌توانید برای تماشای بازی‌هایی شهرهای اطراف، از جمله سامارا (Samara)، سارانسک (Saransk) و نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod) بروید. هر کدام از این استادیوم‌ها بیش از ۴۰۰۰۰ نفر ظرفیت دارند و با توجه به فاصله نسبتا زیاد این شهرها با مسکو تهیه بلیط این مسابقات طبعا باید راحت‌تر باشد.

اشکال اصلی اقامت در اینجا این است که پس از مرحله یک چهارم نهایی هیچ مسابقه دیگری در این ناحیه برگزار نمی‌شود. با این وجود، می‌شود از تماشای بازی‌های مقدماتی بسیار لذت برد و همین مسئله قازان را به عنوان انتخابی مناسب پیش‌روی شما قرار می‌دهد.

توصیه‌های مسافرتی

جام جهانی

مهم نیست دست آخر کدام شهر را انتخاب می‌کنید، چند توصیه زیر برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به شما کمک خواهد کرد:

دریافت ویزا لازم نیست: هواداران فوتبال نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت. این قانون ۱۰ روز قبل از برگزاری مسابقات اجرا خواهد شد و تا ۱۰ روز پس از پایان جام ادامه خواهد داشت.

آب‌وهوا معتدل خواهد بود:  حتما آب‌وهوای روسیه را با آن زمستان‌های سخت و طاقت‌فرسایش به یاد دارید، اما خبر خوب این است که آب‌وهوا در طول دوره جام جهانی نسبتا گرم است، و چیزی حدود ۲۰ درجه سانتی گراد خواهد بود.

اختلاف زمان را از یاد نبرید: در  روسیه بیش از ۱۰ منطقه زمانی وجود دارد؛ بنابراین اختلاف ساعت در بخش‌های مختلف کشور زیاد خواهد بود و حتی به ۹ ساعت می‌رسد. 

منطقه زمانی چند شهر مهم روسیه:

  • کالینینگراد GMT + 2 
  • مسکو GMT + 3 
  • سن پترزبورگ GMT + 4
  • یکاترینبورگ GMT + 5

آداپتور برق همراه خود داشته باشید: به همراه داشتن یک آداپتور یونیورسال می‌تواند در طول سفر کمک‌کننده باشد.

ارز روسیه

تبدیل ارز را فراموش نکنید: ارز کشور روسیه روبل است و یک روبل روسیه تقریبا ۵۶ تومان ایران است. همچنین، توصیه می‌شود در سفر به روسیه از چک‌های مسافرتی استفاده نشود.

آیا برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ نظرات خود را در این‌باره با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع davidsbeenhere

دیدگاه