حمایت از رشد و توسعه صنعت گردشگری کمک به اقتصاد غیر نفتی در ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
حمایت از رشد و توسعه صنعت گردشگری کمک به اقتصاد غیر نفتی در ایران

حمایت از رشد و توسعه صنعت گردشگری مطالبه جدی فعالان این بخش از دولت است.که کمک شایان ذکری را در زمینه  اقتصاد غیر نقتی به ایران میکند.

مهدی جهانگیری در نشست جامعه تور گردانان ایران گفت:

بخش خصوصی طی سال گذشته ۸ میلیارد دلار ارز آوری داشته است که این رقم با ۳۵ درصد از درآمد دولت از فروش نفت مطابقت می‌کند؛ در حالیکه بخش خصوصی توان این اندازه ارزآوری را دارد و دولت باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد.

رئیس گروه مالی گردشگری افزود:

اگر بنا داریم که اقتصاد کشور را به جایگاهی برسانیم که بی نیاز از درآمد نفتی باشد، باید توسعه و رشد صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت ارز آور مورد توجه ویژه و اساسی قرار گیرد.

در واقع رسیدن به اقتصاد غیر نفتی بدون ابزار و ساختار متناسب عملا امکان پذیر نیست و امروزه این ابزار، صنعت گردشگری است؛ در عین حال خدمتی که فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری به اقتصاد ایران انجام می دهند از درآمد ۴۰ میلیونی نفت نیز با ارزش تر است؛ چراکه با توسعه گردشگری صلح و امنیت را برای ایران به ارمغان می‌آورند.

جهانگیری اشاره کرده است که ما در اتاق بازرگانی این مطالبه را از دولت داریم که از توسعه صنعت گردشگری حمایت اساسی شود.

در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که رشد گردشگری ایران ۵ برابر شود به عبارت دیگر اگر اکنون سالانه ۵ میلیون توریست وارد ایران می شوند، باید تا پایان برنامه ششم این رقم به ۲۰ میلیون توریست در سال برسد که این مهم به جز با جذب سرمایه‌گذاری و البته برنامه ریزی در این خصوص محقق نمی‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهارداشت:

در حال حاضر سرمایه‌گذاری بخش گردشگری با موانع جدی روبرو است و ساخت هتل به عنوان مهمترین زیرساخت صنعت گردشگری، هزینه‌های هنگفتی اعم از هزینه زمین، ساخت و ساز و عوارض شهرداری طلب می‌کند؛ بنابراین انتظار داریم با حمایت دولت و شهرداری موانع سرمایه گذاری و ساخت هتل در صنعت گردشگری هموارتر شود.

جهانگیری اظهار داشت :

باید انقلابی در توسعه و رشد صنعت گردشگری رخ دهد و این موضوع و ایجاد نهضت ملی گردشگری حمایت و کمک جدی قوای سه‌گانه را می‌طلبد؛ در این میان یکی از مهمترین مواردی که به رفع ایران هراسی کمک می‌کند، توسعه گردشگری و حضور توریست در کشور است؛ امیدواریم این موضوع به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار دولت قرار گیرد.

البته گفتنی است که توسعه ی گردشگری فقط هزینه کردن در راستای هتل سازی و مشکلاتی که در این زمینه به گفته‌ی جهانگیری است نمی‌باشد بلکه بزرگترین مساله ‌ی کشور در راستای ارزشگذاری در بناها و بافتهای تاریخی و ثروتهای فرهنگی کشورمان ایران است که بسیار جدی بوده واولین اولویت درزمینه صنعت گردشگری است چراکه گردشگر برای دیدن آثار تاریخی وشناخت فرهنگ و تاریخ یک کشور به آنجا سفر میکند نه صرفا برای استفاده از هتلهای آن مکان !

مطالب مرتبط:

دیدگاه