مراکز خرید هنگ کنگ؛ از لندمارک تا فستیوال واک

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی دوشنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
مراکز خرید هنگ کنگ؛ از لندمارک تا فستیوال واک

هنگ‌کنگ واقع در جنوبچین، از اصلی‌ترین بازارهای تجاری آسیا به شمار می‌رود. در ادامه با مراکز خرید این شهر آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

در هنگ‌کنگ مراکز خرید بر اساس سلیقه مردم ساخته می‌شوند. در میان  بیش‌تر مراکز خرید لوکس و گران در آسیا، هنگ‌کنگ یکی از پرطرفدارترین مقصدهای خرید به شمار می‌رود. امروزه در این شهر مراکز خرید و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برندها، رستوران‌ها و امکانات مختلفی از کشورهای سراسر دنیا را گرد هم آورده‌اند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مراکز خرید هنگ‌کنگ می‌پردازیم.

مرکز خرید لندمارک (سنترال) (The Landmark)

مرکز خرید لندمارک هنگ کنگ

لندمارک که به سنترال نیز معروف است، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید در هنگ‌کنک به شمار می‌آید که بین هتل ماندارین اورنتال (Mandarin Oriental Hotel) و اچ.اس. بی. سی (شرکت خدمات مالی و بانکداری بریتانیایی) قرار گرفته است. در این مرکز خرید محصولات بهترین ‌طراحان و برندهای نایاب در آسیا را می‌بینید. برندهای دیور و لویی ویتون از همراهان قدیمی و همیشگی لندمارک به حساب می‌آیند. همچنین هاروی نیکولز (Harvey Nichols) مهم‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای بریتانیایی یک طرف از تمام مرکز خرید را به خود اختصاص داده است. علاوه بر خرید رستوران‌ و کافه‌های خوبی مانند تو- میشلین (Two- Michelin) همچنین سرگر‌می‌های بسیاری در این مکان وجود دارند.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب. این ساعات در ایام تعطیل تغییر می‌کنند.

 

موقعیت مرکز خرید لندمارک روی نقشه

مرکز خرید هاربر سیتی (Harbour City)

مرکز خرید هلربر سیتی هنگ کنگ

این مرکز خرید با بیش از ۷۰۰ مغازه، ۵۰ غذاخوری و کافه، و چند سینما در چهار سطح مختلف یکی از برجسته‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید هنگ‌کنگ است. این مکان به چهار قسمت تقسیم می‌شود: اوشن ترمینال، مارکو پولو هنگ‌کنک هتل آرکید، اوشن سنتر، و گیتوی آرکید. اوشن ترمینال مکانی برای خرید لوازم مورد نیاز کودکان و نوجوانان همچنین لوازم ورزشی با برندهایی چون نایک و پوما است.

برای دیدن برندهای طراحان مانند آنا سویی (Anna Sui) و دی.کی.ان.وای (DKNY) به اوشن سنتر و گیتوی آرکید سر بزنید. البته در اوشن سنتر مغازه‌های وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه و لوازم جانبی و  در گیتوی آرکید نیز رستوران‌های بین‌المللی و یک سینما نیز وجود دارد. در مارکو پولو می‌توانید فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌هایی با محصولات خاص، و بزرگ‌ترین سینماهای هنگ‌کنگ را ببینید.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت مرکز خرید هاربر سیتی روی نقشه

مرکز خرید پسیفیک پلیس (Pacific Place)

مرکز خرید پسیفیک پلیس هنگ کنگ

پسیفیک پلیس با نمایی روبه لنگرگاه، در مرکز هنگ‌کنگ قرار دارد. در این مرکز خرید ۱۳۰ مغازه و ۳ فروشگاه زنجیره‌ای وجود دارد که همگی عرضه‌کننده مارک‌ها و برندهای معروف و مرغوب مانند بروکس برادرز و شانگهای تانگ هستند. همچنین جواهری‌های خوبی چون چوپارد و کارتیر نیز توجه بسیاری را جلب می‌کنند.

پسیفیک همچنین منزلگاه منحصربفردترین سینما با کاناپه‌ها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی است که سرو می‌شوند.

در این مرکز خرید می‌توانید لوازم آرایشی و بهداشتی، کفش، پوشاک مد روز، زیورآلات، لوازم ورزشی، مواد غذایی و بسیاری موارد دیگر را تهیه کنید و از رستوران‌ها، کافه‌ها و مکان‌ها و برنامه‌های سرگرم‌کننده بهره‌مند شوید.

از امکانات این مرکز خرید می‌توان به مکان شارژ تلفن همراه، ۳ ساعت استفاده مجانی از پارکینگ، و سرویس‌های مخصوص معلولین مانند ویلچیر نام برد.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت مرکز خرید پسیفیک پلیس روی نقشه

مرکز خرید آی. اف. سی مال (IFC Mall)

مرکز خرید آی اف سی مال هنگ کنگ

این مرکز خرید مجموعه‌ای از بیش از ۲۰۰ مغازه، یک سینما، باشگاه بدنسازی، و یک فروشگاه زنجیره‌ای چهار طبقه است. حتی اگر قصد خرید از  IFC را نداشتید، رستوران‌های این مکان با غذاهایی باکیفیت و نمایی از بندر ویکتوریا ارزش رفتن و کسب این تجربه را دارد.

علاوه بر تمام این‌ها، یک باغ بر بام مرکز خرید وجود دارد که شما را به نشستن و لذت بردن از منظره‌ای ‌بی‌نظیر دعوت می‌کند. برندهای معروف را در تمام محصولات IFC از جمله جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک می توانید بیابید.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت مرکز خرید آی. اف. سی مال روی نقشه

مرکز خرید تایم اسکور (Time Square)

مرکز خرید تایم اسکور هنگ کنگ

برندهای بین‌المللی چون مارکس اند اسپنسر در کنار دی. کی. ان. وای و آنا سویی در این مرکز خرید با معماری عجیب گرد هم آمده‌اند. این مرکز خرید ۱۴ طبقه و ۲ زیرزمین به طور منحصربفردی طراحی شده و مجموعه‌ای از نام‌های معروفی است که در تمام طبقات می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. پله‌برقی‌های بسیار بلند شما را از یک طبقه به طبقه دیگر می‌برند.

بیش از ۲۳۰ مغازه و یک سینما و چندین رستوران با قیمت‌های مختلف در این مکان وجود دارند.

تایم اسکور به خاطر نمایشگاه هنری خود، که در آن همه چیز از مجسمه‌ها گرفته تا پروژه‌های ساختمانی به نمایش گذاشته می‌شوند معروف است. همیشه خلاقیتی برای نمایش وجود دارد.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت مرکز خرید تایم اسکور روی نقشه

مرکز خرید المنتس (Elements)

مرکز خرید المنتس هنگ کنگ

با الهام از ۵ عنصر فلز، چوب، آب، آتش و خاک این مرکز خرید دارای ۵ بخش بوده و  نام آن را المنتس یا عناصر نهاده‌اند. این مرکز خرید شامل ۱۲۳ مغازه با برندهای معروف است که از زیورآلات با برند ملبری (Mullberry)، کفش با برند جیمی چو (Jimmy Choo)، و ساعت‌های با برند رولکس را می‌توانید تهیه کنید. از رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه غافل نشوید. منوی این رستوران‌ها شامل غذاهای کشورهای مختلف دنیا است.

علاوه بر این موارد می‌توانید از امکانات تفریحی المنتس نیز استفاده کنید، از جمله سینمای بزرگ هنگ‌کنگ با ظرفیت ۱۶۰۰ صندلی که با صداهای درون فیلم می‌لرزند و حس فیلم را به شما منتقل می‌کنند. یک پیست اسکی نیز برای دوست‌داران اسکی در این مکان تعبیه شده است.

امکانات: صندلی مخصوص کودکان، ویلچیر، نقشه مجانی هنگ‌کنگ، رزرو میز (رستوران) و غیره.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱ شب.

موقعیت مرکز خرید المنتس روی نقشه

مرکز خرید فسنیوال واک (Festival Walk)

مرکز خرید فستیوال واک هنگ کنگ

مرکز خرید فستیوال واک هنگ کنگ

فستیوال واک بهترین مکان برای خرید، صرف غذا و خوراکی، و تفریح است. مغازه‌های این مرکز خرید مجموعه‌ای از برندهای معروف دنیا هستند که نکته مهم قیمت‌ متوسط آن‌ها است. از پوشاک، کیف، ساعت، و لوازم ورزشی گرفته تا هر آنچه که مورد نیاز شما است در این مرکز خرید یافت می‌شود.

رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و فست فودها در تمام طبقات دیده می‌شوند و در منوی خود انواع غذاها و خوراکی‌های کشورهای مختلف را گنجانده‌اند.

از جمله تفریحات این مرکز خرید بزرگ‌ترین پیست اسکی هنگ‌کنگ است.

موقعیت مرکز خرید فستیوال واک روی نقشه

مطالب مرتبط:

منبع hong-kong

دیدگاه