۲۰ مقصد ارزان در سال ۲۰۱۷

کسری مجیدی
کسری مجیدی پنجشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
۲۰ مقصد ارزان در سال ۲۰۱۷

مقصد سفر و هزینه‌ی سفر از مهم‌ترین عواملی هستند که تاثیری مستقم در کیفیت سفر خواهند داشت. همراه کجارو باشید تا با ارزان‌ترین مقاصد آشنا شوید.

سفر کردن تجربه‌ای است تکرار نشدنی که همواره در خاطر انسان می‌ماند. حال آنکه زمانی این تجربه دلپذیرتر خواهد بود که بهترین مقصد با بهترین هزینه همراه شود.

به همین بهانه لیستی از ۲۰ مقصد مقرون به صرفه‌ و اقتصادی و صدالبته جذاب را تهیه کرده‌ایم.

۱. ویتنام

ویتنام یکی از بهترین مقصدهای اقتصادی است؛ چه از لحاظ فرهنگی و تاریخی و چه از نظر طبیعت بکرش. مناطق شمالی این کشور از مناظر و چشم‌اندازهای کم‌نظیری بهره می‌برد.

ویتنام

۲. بیشکک، قرقیزستان

پایتخت کشور قرقیزستان شهر «بیشکک» (Bishkek) است؛ با تاریخ و فرهنگی هزاران ساله و جغرافیایی کوهستانی. برای ماجراجویی در رشته‌کوه‌های آسیای میانه و گذر از جاده‌ی ابریشم، این شهر را مد نظر داشته باشید.

بیشکک

۳. لیسبون، پرتغال

لیسبون، پایتخت و بزرگترین شهر پرتغال، مجموعه‌ای است از دیدنی‌ها. از موزه و ابنیه‌ی تاریخی گرفته تا کافه‌های سرزنده‌، همه‌وهمه در این شهر قرار دارند. لیسبون بسیار مقرون به صرفه‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است.

لیسبون

۴. سئول، کره‌ جنوبی

سئول شهری است مدرن و در عین حال تاریخی. پیشرفت چشمگیر چند دهه‌ی اخیر رونق بیشتری نیز به پایتخت چشم‌بادامی‌ها داده است. مجموع این عوامل، این شهر را به مقصدی متفاوت و به نسبت ارزان تبدیل کرده است.

سئول

۵. بخارست، رومانی

مهد خون‌آشام‌ها در جایگاه بعدی این لیست قرار دارد. بخارست یکی از تاریخی‌ترین و جذاب‌ترین پایتخت‌های شرق اروپا است. بناهای قدیمی با معماری‌ زیبا، فرهنگ غنی و البته شهری پر جنب‌وجوش این شهر را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است.

بخارست

۶. کیپ پوینت، آفریقای جنوبی

در جنوب غربی آفریقای جنوبی منطقه‌ی «کیپ پوینت» (Cape Point) واقع شده است. با بهره‌مندی از طبیعتی دست‌نخورده که محل زندگی پنگوئن‌های آفریقایی است. تورهای این منطقه به صورت یک‌روزه برگزار می‌شوند که مبدا حرکت کیپ تاون است.

کیپ پوینت

۷. کریتی، یونان

بزرگترین جزیره‌ی یونان، «کریتی» (Crete) است. جزیره‌ای که عمده شهرتش به دلیل سواحل و رستوران‌های نزدیک آبی است. هر ورزش و تفریح آبی را که فکر می‌کنید، در این جزیره وجود دارد. هزینه‌های سفر به این جزیره در مقایسه با دیگر شهرهای یونان مانند آتن و سانتورینی به مراتب کمتر است.

کریتی

۸. پالاوان، فیلیپین

یکی از جدیدترین مقاصد گردشگری در سال‌های اخیر فیلیپین است. «پالاوان» (Palawan) نیز به عنوان یکی از زیباترین مناطق این کشور، پذیرای گردشگران است.

پالاوان با طبیعت و مناظر زیبایش برای علاقمندان بسیار مناسب است. از سواحل تا غارهای این منطقه برای دوری از شلوغی‌های شهر و آسایش، بسیار لذتبخش هستند.

پالاوان

۹. کوئینزلند، استرالیا

شاید کمتر کشوری پیدا شود که از استرالیا برای سفرهای مقرون به صرفه، مناسب‌تر باشد. «کوئینزلند» (Queensland) نیز تمامی ویژگی‌های این کشور را در خود جای داده است.

سواحل زیبا و پارک‌های ملی این منطقه همراه با غذاهای محلی از جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شوند. بعلاوه به یاد داشته باشید که این منطقه به دلیل شرایط جغرافیایی در ۳۰۰ روز از سال آب‌وهوایی آفتابی دارد.

کوئینزلند

۱۰. پورتو، پرتغال

دومین شهر بزرگ پرتغال نیز در لیست ما جای دارد. پورتو از موزه‌ها و مناطق تاریخی بهره می‌برد که قدمتشان ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح است. علاوه بر این‌ها این شهر جاذبه‌های شهری فراوانی دارد.

کوئینزلند

۱۱. توباگو، ترینیداد و توباگو

«توباگو» (Tobago) جزیره‌ای است که به نسبت دیگر مناطق حوزه‌ی کارائیب کمتر مورد توجه قرار گرفته. از سواحل و کافه‌ها و رستوران‌ها گرفته تا غواصی کردن، این جزیره را به مقصدی برای دوستداران ماجراجویی تبدیل کرده است.

توباگو

۱۲. ترنشین، اسلواکی

فکرش را بکنید، شهری کوچک و دنج در غرب اسلواکی و همسایگی کشور چک. «ترنشین» (Trencin) با جمعیت ۶۰ هزار نفری خود از فرهنگ و تاریخ پرماجرایی بهره می‌برد. با قصرهای تاریخی و رودخانه‌ای که از شهر می‌گذرد.

اسلواکی

۱۳. لانگ پرابانگ، لائوس

زیبا، تاریخی و دنج؛ این‌ها مشخصات لانگ پرابانگ (Luang Prabang) و کشور لائوس است. منطقه‌ای که هزینه‌ی سفر به آن در مقابل زیبایی‌هایش شاید کمتر از هر مقصد دیگری باشد.

لائوس

۱۴. قاهره، مصر

با شرایط حاکم بر پایتخت اهرام ثلاثه در چند سال اخیر، قاهره به یکی از مقرون به صرفه‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود. جاذبه‌ها و فرهنگ غنی این شهر و کشور بر کسی پوشیده نیست؛ به همین دلیل نیز در این لیست قرار گرفته است.

قاهره

۱۵. بولیوی

یکی از قشنگ‌ترین و بکرترین و در عین حال ارزان‌ترین کشورهای جهان، بولیوی است. منطقه‌ای که از طبیعتی شگرف در میانه‌های آمریکای جنوبی بهره می‌برد. همچنین به یاد داشته باشید، بزرگترین دریاچه‌ی نمکی در جهان نیز در این کشور قرار دارد.

بولیوی

۱۶. آنتیگا، گواتمالا

اگر برای گذراندن تعطیلات خود به دنبال سفری مقرون به صرفه هستید، جزیره‌ی «آنتیگا» (Antigua) را مد نظر داشته باشید. هزینه‌های سفر به این جزیره بسیار پایین است. از طرفی آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم خاص این منطقه جالب خواهد بود.

گواتمالا

۱۷. براشو، رومانی

دومین شهری که از کشور رومانی در این لیست قرار دارد، «براشو» (Brasov) است. شهری که از بیشتر جاذبه‌های غربی اروپا در شرق این قاره بهره می‌برد.

از طبیعت کوهستانی ترنسیلوانیا تا قلعه‌‌‌ی «برن» (Bran) که خواستگاه رمان «دراکولای برم استوکر» (Bram Stoker’s) است، در این شهر قرار دارند.

براشو

۱۸. بلیز

«بلیز» (Belize) کشوری کوچک با جمعیتی نیم میلیونی در آمریکای مرکزی است. کشوری که از طبیعتی شگرف و سواحل بسیار زیبای دریای کارائیب در کنار غذاهایی محلی برخوردار است. هزینه‌ی سفر به این کشور به مراتب پایین‌تر از کشورهای اروپایی است.

بلیز

۱۹. هندوراس

شاید خبرهای کم و زیادی که مبنی بر ناامن بودن هندوراس وجود دارد، مانع از سفر کردن گردشگران به این کشور شده است. حقیقت این است که هندوراس از طبیعت، تاریخ و فرهنگی پربار سودمند است.

کوهستان‌ها و جنگل‌های دیدنی، آبشارها و حیات وحش متنوع این کشور، همگی برخی از جاذبه‌های این کشور به شمار می‌روند.

هندوراس

۲۰. تفلیس، گرجستان

پایتخت کشور گرجستان، شهر تفلیس یکی از مقاصد گردشگری زیبا و خوش‌قیمت است که دیدن آن بسیار ارزش دارد. معماری‌های تاریخی در کنار شهر مدرنی که امروزه شاهد آن هستیم این شهر را در این لیست جای داده است.

تفلیس

در انتها یادآور می‌شویم، مواردی که اشاره شد تنها چند نمونه از سفرهای ارزانی است که با هزینه‌های نه چندان زیاد می‌توان تجربه کرد.

مطالب مرتبط:

منبع Forbes

دیدگاه