سفر به پارک ملی کوه ‌های بزرگ اسموکی، آمریکا

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
سفر به پارک ملی کوه ‌های بزرگ اسموکی، آمریکا

پارک ملی کوه‌های بزرگ اسموکی یکی از پربازدیدترین پارک‌های ملی آمریکا است. برای آشنایی با این پارک در ادامه با کجارو همراه باشید.

پارک ملی کوه‌های بزرگ اسموکی (Great Smoky Mountains) یکی از پربازدیدترین پارک‌های ملی آمریکا است. حتما تصاویر زیبای این پارک ملی و طبیعت سحرانگیز آن را بارها دیده‌اید و از زیبایی آن به وجد آمده‌اید. در این مقاله نکاتی در مورد سفر به این پارک ملی را مطرح می‌کنیم.

رشته‌کوه اسموکی بخشی از رشته‌کوه بزرگ آپالاچی (Appalachian Mountains) است و در مرز ایالت‌های تنسی و کارولینای شمالی واقع شده است. این منطقه به عنوان پارک ملی در نظر گرفته شده و میراث جهانی یونسکو است. وسعت این پارک در حدود ۲۲۰ کیلومترمربع است و این پارک جزو یکی از بزرگترین مناطق حفاظت‌شده در آمریکا محسوب می‌شود. سالانه ۹ میلیون نفر از این پارک بازدید می‌کنند؛ رقمی که میزان محبوبیت این پارک را در میان آمریکاییان و گردشگران این کشور نشان می‌دهد. هر کسی با هر سلیقه‌ای که به این پارک سفر کند، فعالیت تفریحی مورد علاقه‌اش را پیدا خواهد کرد؛ از رودخانه‌هایی برای ماهیگیری گرفته تا مسیرهای پیاده‌روی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده.

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، آمریکا

در ادامه نکاتی را مطرح می‌کنیم که برای سفر به این پارک ملی دیدنی به آن نیاز دارید. با کمک این نکات می‌توانید سفری به این پارک ملی برنامه‌ریزی کنید و از تماشای زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی دنیا لذت ببرید.

چطور به پارک سفر کنیم؟

سالانه ۹ میلیون نفر از این پارک بازدید می‌کنند؛ رقمی که میزان محبوبیت این پارک را در میان آمریکاییان و گردشگران این کشور نشان می‌دهد.

ورودی‌های اصلی این پارک در گتلنبرگ (Gatlinburg) تنسی و چروکی (Cherokee) کارولینای شمالی قرار دارند.

نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها

فرودگاه McGhee-Tyson در جنوب ناکسویل (Knoxville) قرار دارد و در ۷۲ کیلومتری غرب ورودی گتلنبرگ واقع شده است.

فرودگاه منطقه‌ای Asheville در ۹۶ کیلومتری شرق ورودی چروکی قرار دارد.

بهترین زمان برای سفر به این پارک چه زمانی است؟

درهای این پارک در تمام طول سال، ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته برای گردشگران باز است. اما باید به این نکته توجه کنید که شرایط آب‌و‌هوا در فصل زمستان ممکن است دسترسی به برخی از قسمت‌های پارک را غیرممکن کند. بنابراین زمستان در مجموع زمان مناسبی برای سفر به این پارک نیست چون بارش برف باعث مسدود شدن بسیاری از راه‌ها می‌شود. ضمن اینکه  آب شدن برف‌ها و یخ زدن دوباره‌ی آنها، عملا دسترسی به بسیاری از مسیرها را غیرممکن می‌کند. برای اینکه از آخرین وضعیت پارک و شرایط دسترسی به آن اطلاع کسب کنید از شماره تلفن (865) 436-1200 استفاده کنید. با تماس با این شماره، اطلاعات لازم در مورد پارک و شرایط فعلی آن را دریافت می‌کنید و می‌توانید برای ادامه سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، آمریکا

آیا ورود به پارک هزینه دارد؟

خوشبختانه، این پارک ملی هزینه‌ی ورودی ندارد اما برخی از فعالیت‌های تفریحی، اقامت در اردوگاه‌ها در شب یا اجاره‌ی اماکن اقامتی، هزینه‌ی جداگانه دارند. هزینه‌ی این امکانات شبی ۱۴ تا ۲۳ دلار است.

امکانات اقامت در پارک چگونه است؟

داخل این مجموعه لژ Le Conte بر فراز کوهی به همین نام وجود دارد که برای دسترسی به آن باید از کوه بالا بروید. البته برای اقامت در این لژ، باید از قبل اتاق خود را رزرو کنید.

 در سراسر پارک هم اردوگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانید در آنها اقامت کنید. این اردوگاه‌ها انواع مختلفی دارند و برای اقامت گروهی هم مناسب هستند. برخی از آنها نزدیک‌تر به ورودی‌ها واقع شده‌اند و برخی دیگر در دل طبیعت قرار گرفته‌اند. در اطراف پارک هم اقامتگاه‌های زیادی وجود دارد که برای بودجه‌های مختلف در نظر گرفته شده‌اند.

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، آمریکا

چطور از تفریحات این پارک بیشترین بهره را ببریم؟

تعداد فعالیت‌های تفریحی که می‌توانید در این پارک تجربه کنید، نامحدود است. وسعت این پارک و تنوع توپوگرافی آن باعث شده که امکانات لازم برای انواع فعالیت‌های تفریحی را در اختیار داشته باشد تا همه‌ی افراد با همه‌ی سنین و سلیقه‌ها و با هر میزان آمادگی بدنی بتوانند از حضور در این پارک لذت ببرند.

تماشای مناظر مه‌آلود

شاید برایتان سوال پیش آمده که چرا این پارک ملی را پارک ملی کوه‌های بزرگ اسموکی نامیده‌اند. اسموکی در زبان انگلیسی به معنای دودی است. برای اینکه علت این نامگذاری را متوجه شوید باید از کوه Clingmans Dome بالا بروید. این کوه، بلندترین نقطه در این پارک ملی است. از سکوی بازدید این کوه می‌توانید تمام کوهستان را از بالا تماشا کنید. منظره‌ای که زیر پوششی از مه قرار گرفته است و ظاهری شبیه به دود دارد. به همین دلیل است که این پارک اسموکی نامیده شده است.

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، آمریکا

غرق زیبایی پاییز هزار رنگ شوید

در فصل پاییز و در ماه‌های سپتامبر و نوامبر، این پارک به یکی از زیباترین نقاط دنیا تبدیل می‌شود. در این فصل از سال، طبیعت با هزاران رنگ زیبا، این پارک را به زیبایی تمام رنگ‌آمیزی می‌کند. هر گوشه از پارک که قدم بگذارید، منظره‌ای فوق‌العاده از پاییز در مقابل چشمان شما خودنمایی می‌کند؛ از جاده‌های پاییزی رویایی تا رودخانه‌هایی که هزاران برگ رنگارنگ پاییزی را با خود حمل می‌کنند. اگر به تماشای چشم‌اندازهای پاییزی علاقه دارید، بهترین فصل برای سفر به این پارک همین فصل است. بسیاری از گردشگران برای تماشای این مناظر خیره‌کننده در این دو ماه به این پارک سفر می‌کنند.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری پارک

علاوه بر مناظر زیبای طبیعی، این پارک میزبان ۸۰ بنای تاریخی و قدیمی از جمله انواع آسیاب‌های قدیمی، خانه‌ها و کلیساهای متعدد است. منطقه‌ی تاریخی Cades Cove با یک کلیسای متدیست، یکی از پربازدیدترین مناطق پارک است.

تماشای حیات وحش

علاقه‌مندان به حیات وحش هم از حضور در این پارک و تماشای گونه‌های جانوری منحصربه‌فرد آن لذت می‌برند. البته پوشش درختی انبوه، تماشای حیات وحش را با دشواری روبه‌رو می‌کند اما بد نیست که در سفر به این پارک شانس خود را در مناطق Cades Cove و Cataloochee برای تماشای خرس سیاه، موش خرما، گوزن دم‌سفید و راکون امتحان کنید.

تماشای آبشارها

در این پارک آبشارهای زیادی وجود دارد. یکی از آنها آبشار Meigs نام دارد که در ۲۰ کیلومتری غرب مرکز توریستی Sugarlands واقع شده است.

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، آمریکا

پیاده‌گردی در دل طبیعت

پیاده‌گردی یکی از فعالیت‌های محبوب در این پارک است. این پارک در هر فصل سال زیبایی خاصی دارد و مناظر جدید و زیبایی را برای پیاده‌گردی و تماشای طبیعت برای گردشگران فراهم می‌کند. البته برای پیاده‌گردی در نواحی دوردست‌تر، باید نکات ایمنی لازم برای گردش در طبیعت را مورد توجه قرار دهید.

اسب‌سواری

یکی از بهترین روش‌ها برای گشت و گذار در مسیرهای زیبای پارک، اسب‌سواری است. تورهای متعددی برای اسب‌سواری در این مسیرها وجود دارد که همراه با راهنما هستند و مدت زمان آنها از ۴۵ دقیقه تا چند ساعت است.

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، آمریکا

این پارک زیبا، هر آنچه که از یک مقصد گردشگری طبیعی توقع دارید، در اختیار شما می‌گذارد و با مناظر طبیعی زیبایی که دارد، بهترین خاطره‌ی زندگی شما را رقم می‌زند.

مطالب مرتبط:

منبع buzzle

دیدگاه