انواع بالش مسافرتی و نکاتی برای خرید و استفاده از آن

زهره خسروی
زهره خسروی شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۳
انواع بالش مسافرتی و نکاتی برای خرید و استفاده از آن

انتخاب یک بالش مسافرتی خوب تاثیر مهمی در کیفیت سفرهای هوایی و زمینی بلندمدت خواهد داشت. این وسیله کم‌حجم و ارزان قیمت در لیست تجهیزات سفر، لازمه تمام سفرهای طولانی‌مدت است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۲۳ توسط کاملیا کوثری نوشته شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۵ به‌روزرسانی شده است.

بالش مسافرتی یکی از آن وسایلی است که بدون تردید باید در «لیست تجهیزات سفر» قرار بگیرد. چه سفر شما هوایی باشد و چه زمینی، اگر مدت طولانی را در طول مسیر تا رسیدن به مقصد طی می‌کنید، انتخاب یک بالش مسافرتی خوب بر کیفیت خواب شما خواهد افزود و خواب خوب لازمه یک سفر خوب است. پس با کجارو همراه شوید شما را در انتخاب بهترین بالش مسافرتی راهنمایی کنیم.

آنچه درباره انتخاب بهترین بالش مسافرتی می‌خوانید:

چرا باید یک بالش مسافرتی بخریم؟

چرا باید بالش مسافرتی بخریم؟

عکس از سایت insider-com

اگر قصد شما مسافرت است، حالا فرقی نمی‌کند سفرتان زمینی باشد یا هوایی، با اتومبیل شخصی باشد یا هواپیما، داشتن یک بالش مسافرتی راحت برای شما ضروری است. البته منظور ما سفرهای طولانی‌مدت است که باید ساعت‌های بسیاری را در هواپیما، قطار، اتوبوس و اتومبیل سپری کنید.

بالش مسافرتی تکیه‌گاه خوبی برای سر، گردن و شانه های شما است و با حمایت از سر و گردن احتمال سردرد حین پرواز که ناشی از فشار و کشش است را کاهش می‌دهد.

اگرچه در بسیاری از قطارها و پروازها، حتی پروازهای کمتر از چهار ساعت در صورت درخواست شما، مهمان‌دار بالشی در اختیارتان می‌گذارد، گاهی تقاضا بالا است و تعداد محدود، پس بهتر است یک بالش مسافرتی ارزان، کم‌حجم، سبک، نرم و راحت برای خودتان انتخاب کنید و با قراردادن آن دور گردن خواب راحتی را در طول مسیر تجربه کنید.

انواع بالش مسافرتی

بهترین بالش مسافرتی

عکس از سایت businessinsider.com

انتخاب بهترین بالش مسافرتی کار چندان سختی نیست. فقط کافی است انواع مدل‌های موجود را بررسی و از هر نظر با یکدیگر مقایسه کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید. در ادامه بعضی از پرطرفدارترین مدلهای بالش مسافرتی را به‌شما معرفی می‌کنیم:

۱. بالش مسافرتی دور گردنی

بالش مسافرتی ترتل

عکس از سایت businessinsider.com

بهترین بالش دور گردنی که در همه انواع وسایل نقلیه قابلیت استفاده را دارد. رنگ‌های مختلفی از این نوع بالش در بازار موجود است. این بالش گردن شما را در وضعیت بسیار خوبی نگاه می‌دارد. به‌خصوص برای مواقعی که در صندلی وسط نشسته‌اید، کمک می‌کند تا سرو گردن شما روی شانه فرد بغل‌دستی قرار نگیرید.

این بالش بسیار سبک، کم حجم و راحت است؛ اما فوم موجود در آن باعث تعریق می‌شود که بهتر است پیش از استفاده پارچه‌ای در قسمت داخلی آن قرار دهید.

اخیرا مدل بسیار پیشرفته‌ای از این بالش طراحی و تولید شده است که به بالش ترتل (Trtl) شهرت دارد. این بالش که از بهترین انواع بالش مسافرتی گردنی است یک بافت شبکه‌ای در مرکز خود دارد که از ایجاد گرما و تعریق در فرد جلوگیری می‌کند و پوشش داخلی آن به‌خوبی حالت سر و گردن شما را در هنگام خواب حمایت می‌کند.

ارتفاع بالش ترتل قابل تنظیم است و سبک‌بودن و قابلیت شستشو از مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

۲. بالش مسافرتی J شکل

بالش مسافرتی J شکل

عکس از سایت amazon.com

این بالش شبیه حرف J انگلیسی است و با بالش‌های U شکل کمی تفاوت دارد. این بالش از استاندارد بالایی برخوردار است، راحتی، وزن کم و قابلیت شستشو از مزایای آن به شمار می‌رود؛ اما حجم زیادی اشغال می‌کند، به‌طوری که مجبورید آن‌را در دست بگیرید یا با یک بند کوتاه به کیف خود آویزان کنید.

بهترین زمان استفاده از بالش J شکل، زمانی است که کنار پنجره هواپیما، قطار یا اتوبوس نشسته‌اید، چراکه در این حالت پشتیبانی و راحتی بیشتری خواهید داشت.

۳. بالش مسافرتی گردنی و تهویه‌دار

بالش مسافرتی تهویه دار

عکس از سایت amazon.com

قیمت این بالشت مسافرتی گران‌تر از حد معمول است؛ اما بسیار با کیفیت است. این بالش از دولایه فوم شکل‌پذیر ساخته شده است. در بین این دو لایه، منافذی برای تهویه هوا وجود دارد که جلوی تعریق را می‌گیرد. وزن کمی دارد و دارای یک کاور قابل شستشو است.

این بالش دور گردن قرار می‌گیرد، استفاده از آن بسیار راحت است و در تمام طول خواب از گردن شما محافظت می‌کند.

۴. بالش دور گردنی فومی

بالش دور گردنی فومی

عکس از سایت amazon.com

بالش‌های دور گردنی فومی یک انتخاب ایدئال برای افرادی هستند که طرفدار بالش‌های U شکل‌اند. این نوع بالش به‌خوبی از سر و گردن شما محافظت می‌کند، از فوم ساخته شده و رویه آن قابل شستشو است. در سطح این بالش منافذی وجود دارد که از تعریق جلوگیری می‌کند و معمولا کیفی دارد که حمل آن را راحت می‌کند. وزن آن متوسط است و قابلیت استفاده در اتومبیل را هم دارد.

۵. بالش U شکل

بالش U شکل

عکس از سایت amazon.com

بالش‌های U شکل از بهترین انواع موجود در بازار هستند. این بالش‌ها چه در سفر و چه در حال استراحت به‌خوبی از سر و گردن شما محافظت می‌کنند. اگر هنگام خوابیدن سرتان به‌سمت جلو متمایل ‌شود، این بالش گزینه‌ی مناسبی برای شما است. می‌توانید آن را پهلوی خود گذاشته و به آن تکیه کنید، می‌توانید مثل یک کیف کج آن را روی شانه‌تان قرار داده و سرتان را به آن تکیه دهید یا آن را بین پشتی صندلی و گردن‌ خود قرار دهید تا از سرتان محافظت کند.

وزن این بالشت مسافرتی متوسط است. جنس آن از فوم تهیه شده و معمولا یک روکش قابل شستشو دارد.

۶. بالش بادی دو منظوره

بالش بادی دومنظوره

عکس از سایت amazon.com

این نوع بالش بادی معمولا روکشی از جنس جیر دارد که نرم و راحت است و مشکل تعریق را برطرف می‌کند. از این بالش، به‌عنوان زیرپایی هم می‌توانید استفاده کنید. وزن این بالش مسافرتی سبک بوده و فضای زیادی اشغال نمی‌کند؛ چون می‌توان به‌راحتی باد آن را خالی کرد. این بالش معمولا در دو سایز بزرگ و کوچک تولید می‌شود که می‌توانید بسته به جثه خود هریک را انتخاب کنید.

۷. بالش شنی

بالش شنی

عکس از سایت amazon.com

بالش‌های شنی در سفر، خانه و حتی دفتر کار کاربرد دارند؛ اما مشکل اصلی وزن آن‌ها است که کمی سنگین است. وجود شن ریزه‌های پلاستیکی در این بالش باعث می‌شود که به‌خوبی از سر و گردن شما محافظت کند.

۸. بالش بدنی بادی

بالش بدنی بادی

عکس از سایت terrycralle.com

اگر دوست دارید از این بالش‌های بدنی استفاده کنید، باید وسایل کمتری در چمدان خود بگذارید؛ زیرا این نوع بالش‌ فضای بیشتری اشغال می‌کند؛ حتی اگر بادی باشد. استفاده از این بالش‌ها بسیار راحت‌تر از بالش‌های گردنی است، در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و حتی طول و عرض برخی از آن‌ها درست به‌اندازه طول و عرض بدن است.

۹. بالش مسافرتی طبی

بالش مسافرتی طبی

عکس از سایت amazon.com

بالش مسافرتی طبی از یک فوم هلالی شکل بسیار باکیفیت تهیه می‌شود که کاملا مطابق و سازگار با ارگونومی ناحیه سر و گردن است. فوم به‌کار رفته در ساخت این بالش کاملا ارتجاعی و سازگار با شکل ناحیه گردن است. همچنین پوشش این بالش قابلیت شستشو دارد. استفاده از آن برای پیشگیری از مشکلات ناحیه سر گردن توصیه می‌شود.

۱۰. بالش دور گردنی بادی

بالش دور گردنی بادی

عکس از سایت dailyboons.com

بالش‌های دور گردنی بادی به‌دلیل حجم کم و فضای اندکی که اشغال می‌کنند از بهترین انواع بالشت مسافرتی به شمار می‌روند. این بالش به‌راحتی باد می‌شود و قیمت آن به نسبت ارزان‌تر است اما به‌دلیل پلاستیک به‌کار رفته در ساخت آن باعث تعریق می‌شود که می‌توان این مشکل را با قراردادن پارچه‌ای در سطح داخلی آن حل کرد.

این بالش به‌خوبی از گردن شما حمایت می‌کند و فشار وارد به گردن را کاهش می‌دهد. قابل حمل، راحت و ارتجاعی است و این از مزایای بالش بادی دور گردنی به شمار می‌آید. مهمترین ویژگی آن حجم کم است. در حالت بدون باد به‌اندازه یک کف دست است و به‌راحتی در کیف شما جای می‌گیرد.

دریچه این بالش به‌گونه‌ای طراحی شده است که در زمان استفاده باد آن خارج نمی‌شود، به‌علاوه بعد از استفاده با کمی فشار به داخل می‌توان آن را تخلیه کرد. استفاده از این بالش برای سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و اتومبیل شخصی توصیه می‌شود

نکاتی که در هنگام خرید بالش مسافرتی باید به آن توجه کنیم؟

نکات مهم در خرید بالش مسافرتی

عکس از سایت roadaffair.com

برای انتخاب و خرید بهترین بالش مسافرتی باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. توجه به ریزترین نکات در انتخاب بالش کمک می‌کند تا هم پول خود را در جای خوبی هزینه کنید و هم خواب راحتی را در سفر تجربه کنید.

۱. توجه به اشکال مختلف بالش مسافرتی

بالش‌های مسافرتی در اشکال و رنگ‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند: بالش‌های U شکل، J شکل که بیشتر به دور گردنی معروفند، بالش‌های سه‌گوش، استوانه‌ای، کوسن‌ها و غیره.

در این بین بالش‌های دور گردنی بیش از سایرین مورد توجه مسافران قرار گرفته‌اند، U شکل‌ها با فاصله کمی از زیر چانه تا دور گردن را احاطه می‌کنند و J شکل‌ها با ایجاد تکیه‌گاهی در زیر چانه، گردن را نگاه می‌دارند و از افتادن سر به اطراف جلوگیری می‌کنند.

بالش‌های کوسن شکل که در تمام قطارهای کوپه‌ای نیز یافت می‌شوند، تکیه‌گاه خوبی برای پشت و ستون مهره‌ها هستند و بالش‎‌های استوانه‌ای هم گودی گردن را پر می‌کنند و مانع فشار به گردن و ستون فقرات می‌شوند.

۲. جنس بالش مسافرتی

جنس بالش مسافرتی

عکس از سایت amazon.com

بعد از انتخاب شکل بالش مسافرتی، درباره جنس آن نیز تحقیق کنید. بالش مسافرتی دورگردنی بادی معمولا به‌دلیل مواد به کار رفته در ساخت آن باعث تعریق می‌شوند. شاید نیاز باشد یک پارچه دور آن بکشید و بعد استفاده کنید.

بالش‌های مسافرتی فومی راحت‌تر هستند و به حدکافی از سر و گردن شما محافظت می‌کنند، اما لازم است کیفیت فوم آن‌ها را بررسی کنید چراکه بعضی از آن‌ها سفت‌تر از بقیه هستند. به‌خاطر داشته باشید که فوم‌های شکل‌پذیر ممکن است راحت باشند، اما باعث می‌شوند عرق کنید.

بعضی بالش‌ها که بیشتر جنبه تزئینی دارند با منجوق‌های ریز پر شده‌اند اما پشتیبانی لازم از سر و گردن را انجام می‌دهند. این نوع بالش‌ها وزن بیشتری دارند و منجوق‌های به‌کار رفته در رویه آن ممکن است پوست صورت و گردن شما را اذیت کند.

کوسن‌های از جنس کرک هم بسیار سبک هستند و استحکام کافی برای نگه‌داشتن سر و گردن را ندارند.

دو انتخاب دیگر برای بالش مسافرتی می‌تواند جنس پلی‌استر و پشم باشد. هر دو ارزان و سبک هستند و می‌توانند گزینه خوبی باشند.

۳. قیمت بالش مسافرتی

برای خرید بالش مسافرتی توجه به قیمت هم اهمیت زیادی دارد. گاهی یک بالش دورگردنی بادی ارزان قیمت می‌تواند کارایی بهتری در مقایسه با یک کوسن منجوق‌دوزی شده و پزرق‌وبرق داشته باشد. توصیه می‌کنیم برای هزینه کردن حجم سفرهای خود را در نظر بگیرید.

اگر شما جزو آن دسته افراد دائم‌السفر هستید و زمان زیادی را در هواپیما و قطار سپری می‌کنید، یک بالش باکیفیت بخرید و از هزینه کردن واهمه‌ای نداشته باشید. حتی می‌توانید دو یا سه بالش دور گردنی راحت در صندلی عقب اتومبیل خود قرار دهید.

۴. طول عمر بالش مسافرتی خوب

برای اینکه بدانید بالشی که قصد خرید آن را دارید چقدر عمر می‌کند به توضیحات آن در هنگام خرید توجه کنید. اگر زیاد سفر می‌کنید یا از مشکلات ناحیه سر و گردن رنج می برید، بالشی باکیفیت و طول عمر بالا بخرید. هرچه باکیفیت‌تر باشد بیشتر عمر می‌کند. اما گر فقط سالی یک بار سفر می‌کنید، یک بالش دور گردنی بادی ارزان برای شما کافی است.

۵. حجم بالش مسافرتی

بهتر است در انتخاب بالش به حجم و فضایی که اشغال می‌کند هم توجه کنید، یک بالش دورگردنی بادی حجم کمی اشغال می‌کند. حتی می‌توانید آن را در کیف دستی خود قرار داده و هنگام استفاده باد کنید. به هرحال انتخاب بالش کاملا به خود شما بستگی دارد.

۶. بالش مسافرتی برای کودکان

بالش مسافرتی برای کودکان

عکس از سایت softeeze.com

اگر همراه کودک خود سفر می‌کنید بهترین کار است که بالش ویژه کودکان برای آن‌ها تهیه کنید. اندازه این بالش باید مخصوص کودکان باشد تا از سر و گردن آن‌ها محافظت کند. حتی طراحی این نوع بالش می‌تواند برای کودکان جذابیت هم داشته باشد.

به‌طورکلی درهنگام انتخاب جنس بالش همه این نکات را مورد توجه قرار دهید. آیا سبکی برایتان مهم است یا حجم کم؟ آیا راحتی و ضدتعریق بودن برایتان اهمیت دارد؟ به همه این نکات توجه کنید.

۷. بالش دور گردنی از کجا بخرم؟

بالش دور گردنی بادی از کجا بخرم؟

عکس از سایت insider.com

برای خرید یک بالش دور گردنی مسافرتی یا هرکدام از انواع بالشت‌های مسافرتی، باید به فروشگاه‌های کالاهای طبی، داروخانه‌های بزرگ و وب‌سایت‌های خرده‌فروشی لوازم و تجهیزات سفر مراجعه کنید. البته برخی افراد که دستی در کارهای هنری دارند، ترجیح می‌دهند بالشت مسافرتی را خودشان درست کنند اما برای خرید یک بالش دور گردنی پیشنهاد ما وب‌سایت‌های خرده فروشی معتبر است که هم مجوزهای لازم برای فروش اینترنتی را داشته باشند، هم کالای آن‌ها ضمانت اصل بودن داشته باشد. در لینک زیر می‌توانید بالش های مسافرتی دیجی‌کالا را مشاهده و خریداری کنید.

چگونه از بالش مسافرتی خود استفاده کنیم؟

چگونه از بالش مسافرتی خود استفاده کنیم؟

عکس از سایت businessinsider.com

انتخاب بالش مسافرتی مناسب کمک زیادی به کیفیت خواب شما در سفرهای طولانی می‌کند. اما حالاکه موفق به خرید بالش مناسب خود شده‌اید وقت آن رسیده تا با نحوه استفاده از آن نیز آشنا شوید:

۱. بالش خود را امتحان کنید

بهتر است پیش از سفر حتما آن را امتحان کنید. بهترین روش برای اطمینان از راحت بودن بالش، امتحان کردن آن است. وقتی از بالش‌های U استفاده می‌کنید، نباید گردن خود را آن‌قدر به عقب خم کنید که باعث احساس ناراحتی شود، یا نباید مواد داخل بالش گردن شما را اذیت کند و پارچه آن باعث خارش و تحریک پوستتان شود.

۲. پیش از استفاده آن را باد کنید

اگر بالش شما از نوع بالش دور گردنی بادی است پیش از استفاده آن را باد کنید و درپوش آن را در محل خود قرار دهید تا باد آن تخلیه نشود. بالش را تا اندازه‌ای باد کنید که گرد و سفت شود.

بعضی بالش‌ها نیاز به بادکردن ندارند و تنها کافی است والفی را که در انتهای بالش قرار دارد، بچرخانید، بالش به‌آرامی باد می‌شود. با این حال اگر بالش شما این قابلیت را ندارد، برای اطلاع از نحوه باد شدن آن، دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

بالش‌هایی که از فوم درست شده‌اند یا با ذرات بسیار ریز پلاستیکی پر شده‌اند، راحت‌تر هستند اما فضای بیشتری هم اشغال می‌کنند.

۳. بالش خود را با یک روسری یا شال بپوشانید

بعضی بالش‌های مسافرتی ارزان قیمت از مواد پلاستیکی ساخته شده‌اند و موجب تعریق می‌شوند. برای جلوگیری از تعریق سطح داخلی بالش را با یک روسری، شال یا پارچه نازک بپوشانید.

۴. بالش را دور گردن قرار دهید

بالش مسافرتی دور گردنی

عکس از سایت businessinsider.com

حالا وقت آن رسیده تا بالش خود را دور گردن قرار دهید. بعضی بالش‌های U شکل در جلوی خود بندی دارند که با بستن آن بالش دور گردن شما ثابت می‌شود. اگر بالش شما J شکل است آن را بین سر و شانه خود قرار دهید.

۵. پشتی صندلی را بخوابانید و از چشم بند خواب استفاده کنید

پشتی صندلی را کمی بخوابانید تا سر و گردن شما در وضعیت بهتری قرار بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم برای خواب بهتر و پرهیز از نورهای آزاردهنده از یک چشم بند خواب هم استفاده کنید.

۶. بالش را در جهات مختلف بچرخانید

اگر سفر شما طولانی است بالش را در جهات مختلف بچرخانید و گاهی به پهلو قرار بگیرید تا سر و گردن در جهات مختلف قرار بگیرند. این کار مانع احساس خستگی در قسمت سر و گردن می‌شود.

۷. بالش را روی سینی هواپیما قرار دهید و به جلو بخوابید

بالش مسافرتی بدنی

عکس از سایت amazon.com

برخی افراد تمایل دارند به‌جای اینکه به پشت صندلی تکیه دهند، رو به شکم بخوابند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، می‌توانید در سفرهای هوایی بالش را روی سینی غذا قرار دهید و بخوابید. اگر بالش شما U شکل باشد می‌توانید به‌راحتی صورت خود را در حفره آن قرار داده و بخوابید.

۸. لباس راحت بپوشید

اینکه گفته می‌شود در طول سفر لباس راحت بپوشید فقط مربوط به استفاد از بالش نمی‌شود. لباس راحت باعث می‌شود تا اکسیژن بیشتری توسط پوست شما دریافت شود و از طرفی کمتر تعریق کنید. همچنین دامنه حرکات شما با لباس راحت بیشتر می‌شود و کمتر احساس خستگی خواهید کرد.

برای استفاده از بالش‌های قدی هم بهتر است لباس راحتی به تن کنید. چون این نوع بالش تمام شانه‌ها و حتی پاهای شما را می‌پوشاند و ممکن است احساس گرما و تعریق کنید.

۹. بالش خود را به صندلی با کمربند متصل کنید

متصل کردن بالش مسافرتی به کمربند

عکس از سایت businessinsider.com

بعضی از بالش‌های قدی به کمربند ایمنی و بعضی دیگر به صندلی پشتی متصل می‌شوند؛ بنابراین در هنگام خرید این نوع بالش‌ها دقت کنید که با کدام‌یک از آن‌ها برای شما بهتر است. اگر بالش به کمربند ایمنی وصل می‌شود، آن را کمی به‌سمت بالا حرکت دهید تا سر خود را به‌راحتی روی آن بگذارید و اگر به صندلی پشتی وصل می‌شود، می‌توانید تا جایی‌که راحت هستید به‌سمت عقب تکیه دهید و سر خود را روی بالش بگذارید.

۱۰. بدن خود را به جلو یا طرفین تکیه دهید

بیشتر بالش‌های بدنی طوری طراحی شده‌اند که به‌راحتی بتوانید بدن خود را به‌سمت جلو یا طرفین تکیه دهید و تمام وزن خود را روی بالش بیندازید. هرطورکه راحت هستید به بالش تکیه دهید و سپس گردن خود را تا جای ممکن روی بالش قرار دهید.

ممکن است بالش شما دو منحنی به‌شکل حرف J در دو طرف خود داشته باشد که معمولا یکی از آن‌ها از دیگری بزرگ‌تر است. معمولا منحنی بزرگ‌تر زیر یکی از شانه‌های شما قرار می‌گیرد و منحنی کوچک‌تر برای این است که بالش در جای خود محکم‌ شود.

بعضی بالش‌ها طوری طراحی شده‌اند که روی ران‌ها یا روی سینی غذای قرار می‌گیرند و در حالی که به‌سمت جلو تکیه داده‌اید، قسمت فوقانی بدن شما را در بر می‌گیرند.

آموزش دوخت بالش مسافرتی

آموزش دوخت بالش دور گردنی

عکس‌های این قسمت از سایت instructables.com انتخاب شده است.

درست‌کردن بالش در خانه می‌تواند برای شما یک سرگرمی جذاب، یک منبع درآمد و یک روش خوب برای پرکردن زمان‌های مرده باشد. در همه خانه‌ها خرده پارچه، منجوق‌ها، مرواریدها و مهره‌های رنگی چوبی و پلاستیکی، تکه‌های نمد، پشم شیشه، شلوارهای جین کهنه و تی‌شرت‌های اضافه پیدا می‌شود که هیچ استفاده دیگری نمی‌توان از آن کرد. اما می‌توان با ساده‌ترین روش و کمترین هزینه بالش‌های رنگی کوچکی درست کرد که هر در خانه کاربرد دارد و هم در سفر.

پارچه‌های اضافه، شلوارهای جین و مانتوهایی که دیگر استفاده نمی‌شوند بهترین وسایل برای تهیه یک بالشت مسافرتی کوچک هستند. می‌توانید داخل آن را با کاموا، پشم شیشه، پر، پنبه و حتی آن چنانکه در بعضی نواحی کشورمان مرسوم است، با پشم طبیعی پر کنید.

به‌جز آن تنها به یک الگوی دوخت بالش مسافرتی، قیچی و نخ و سوزن احتیاج دارید که به فراوانی در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. در ادامه مراحل درست کردن و آموزش دوخت بالش پشت گردنی را برای شما می‌آوریم:

وسایل لازم برای دوخت بالش دور گردنی

برای دوخت بالش پشت گردنی نیاز به الگو، قیچی، سوزن و نخ و مقداری پشم شیشه برای پرکردن آن دارید. اینترنت منبع بسیار خوبی برای پیداکردن الگوی دوخت بالش مسافرتی است.

نحوه دوخت بالشت مسافرتی

پارچه را دولا کنید و الگو را روی آن قرار دهید. می‌توانید با استفاده از سوزن الگو را به پارچه ثابت نگه دارید تا سر نخورد.

الگوی دوخت بالش دور گردنی

دوخت بالش دور گردنی مسافرتی در خانه

حالا شروع به برش پارچه کنید. این کار را باید برای طرف دیگر بالش نیز انجام دهید. در واقع شما به دو تا تکه پارچه U شکل نیاز دارید.

نحوه دوخت بالش دور گردنی در خانه

الگوی دوخت بالش دور گردنی مسافرتی

چگونه بالش درست کنیم؟

چگونه بالش مسافرتی درست کنیم؟

پارچه‌های بریده شده را از قسمت جلو روی یکدیگر قرار دهید و دورتادور آن را بدوزید. یادتان باشد تا قسمت کوچکی را برای پرکردن بالش باز بگذارید.

چگونه در خانه بالش دور گردنی درست کنیم؟

حالا بالش دوخته شده را برگردانید. در این مرحله باید بالش را با پشم شیشه پرکنید و قسمت باز آن را با نخ و سوزن بدوزید.

چگونه بالش مسافرتی گردنی درست کنیم؟

مطالب مرتبط:

دیدگاه