نمایشگاه تخصصی بهره برداری از آثار تاریخی در مجلس شورای اسلامی

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
نمایشگاه تخصصی بهره برداری از آثار تاریخی در مجلس شورای اسلامی

نمایشگاه تخصصی صندوق احیا و بهره برداری از آثار تاریخی در مجلس شورای اسلامی با هدف آشنا کردن آنها با ظرفیت های این صندوق برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از آثار تاریخی، محمدرضا پوینده افزود:

برای برگزاری این نمایشگاه اطلاعات و آمارهای مرتبط با احیای بناهای تاریخی کشور از ۳۱ استان احصا و جمع آوری شده و به نمایندگان مجلس ارائه می شود.

در این نمایشگاه وضعیت بناهای تاریخی، قبل و بعد از مرمت و واگذاری به بخش خصوصی و بهره برداری از آنها نیز نمایش داده می شود تا تصویر روشن تری از تاثیر مثبت بهره برداری از بناهای تاریخی از سوی بخش خصوصی برای نمایندگان مجلس ایجاد شود،

او تاکید کرد:

صندوق در همین زمینه فهرست کاملی از بناهای واگذار شده و همین طور اماکنی را که در انتظار واگذاری به بخش خصوصی هستند، در اختیار نمایندگان قرار می دهد؛ چون نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مناطق مختلف کشور می توانند نقش بسزایی در ایجاد ارتباط با بخش خصوصی و ترغیب آن به سرمایه گذاری در بناهای تاریخی و توجیه مزایای این نوع از سرمایه گذاری داشته باشند.

به اعتقاد رئیس هیات مدیره صندوق احیا، در کنار این موضوع، مجموعه مجلس می تواند با کسب اطلاع بیشتر نسبت به مزیت های این حوزه و البته مشکلات فعلی آن در زمینه تصویب و اصلاح قوانین مرتبط با این بخش اقداماتی انجام دهد که منجر به برداشته شدن قدم های بزرگی در حوزه احیای بناهای تاریخی و صنعت گردشگری کشور شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه