سفر ۳۰۰ هزار نفری ایرانیان به مقصد ترکیه در ایام نوروز

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
سفر ۳۰۰ هزار نفری ایرانیان به مقصد ترکیه در ایام نوروز

پروازهای چارتری ایران به مقصد ترکیه توسط سازمان هواپیمایی ایران صادر شد.

بخش گردشگری ترکیه اعلام کرده است که بر اساس قراردادهای امضا شده بین طرف‌های ایرانی بیش از ۳۰۰ هزار نفر با پروازهایی از مبدا فرودگاه تهران به مقصد فرودگاه های ترکیه سفر خواهد کرد.

فعالان بخش گردشگری ایران اعلام کرده اند که اجازه برقراری پروازهای چارتری را از سازمان هواپیمایی اخذ کرده اند از این  رو  سفرهای نوروزی از روز ۱۶ مارس(۲۶ اسفند ماه ۹۵) آغاز می شود و تا سوم آوریل(۱۴ فروردین ماه ۹۶) از مبدا تهران، تبریز،‌ شیراز، اصفهان، مشهد و اهواز به مقصد فرودگاه های ترکیه ادامه خواهند شد.یکی از مراجع رسمی ترکیه اعلام کرده است که  شهر وان یکی از مقاصد و پر طرفدار از طرف اتباع ایرانی بوده به طوری که طی دو ماه اخیر بالغ بر ۵۰ هزار نفر ایرانی به این شهر سفر کرده اند.

نوری شمشکلر، رایزن فرهنگی سفارت ترکیه در تهران نیز اعلام کرد:

 در سال میلادی ۲۰۱۶  یک میلیون و۷۰۰ هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفرکرده است.

فاتح چیفت چی معاون وزارت گمرک و تجارت کشور ترکیه نیز دو روز پیش از اعمال برخی تدابیر برای جلوگیری از ازدحام در مرزهای ترکیه با ایران در ایام پرسفر نوروز خبر داد.

وی اعلام کرد:

برای تسهیل در تردد مرزی باجه های کنترل گذرنامه ها در مرز کاپی کوی از ۲باجه به چهار باجه افزایش یافته و علاوه بر این امر، نیروهای گمرک و پلیس مرزی نیز به تعداد مورد نیاز افزوده شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه