نظرسنجی: هنگام انتخاب تور مسافرتی، کدام ویژگی برای شما بیشتر اهمیت دارد؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
نظرسنجی: هنگام انتخاب تور مسافرتی، کدام ویژگی برای شما بیشتر اهمیت دارد؟

سوال این هفته‌ی نظرسنجی کجارو، در مورد ویژگی‌های یک تور مسافرتی خوب است. با ما همراه باشید.

در نظرسنجی هفته‌ی قبل، از شما در مورد مهم‌ترین ویژگی‌های یک راهنمای تور پرسیدیم. نتایج این نظرسنجی را در ادامه به ترتیب درصد آرا، مشاهده می‌کنید:

  • آشنایی کامل با فرهنگ و تاریخ مقصد    ۲۷/۵۹%    
  • وقت‌شناسی و زمان‌بندی صحیح           ۲۰/۶۹%     
  • رابطه‌ی دوستانه با مسافران                  ۱۹/۸۳%    
  • توانایی مدیریت گروه                           ۱۸/۹۷%   
  • تسلط به زبان محلی                             ۹/۴۸%    
  • آشنایی با کمک‌های اولیه                      ۲/۵۹%
  • آمادگی بدنی                                     ۰/۸۶%

نظرسنجی

 به روزهای پرشور و هیجان آخر اسفند نزدیک می‌شویم. بسیاری از افراد از فرصت تعطیلات عید برای سفر و گردش استفاده می‌کنند. آژانس‌های گردشگری هم از مدت‌ها قبل، در تدارک تورهای مختلف هستند.

این روزها که با هجوم تبلیغات آژانس‌ها و شرکت‌های توریستی برای استفاده از تورهای مختلف روبه‌رو هستیم، چه عاملی باعث می‌شود تا یک تور، نظر شما را جلب کند و برای استفاده از آن مشتاق شوید؟ هنگام انتخاب یک تور به کدام ویژگی‌ها توجه می‌کنید و کدام مورد برای‌تان اهمیت بیشتری دارد؟

آیا صرفا مقصد و قیمت سفر را بررسی می‌کنید و به سایر ویژگی‌های تور اهمیت نمی‌دهید؟

حقیقت این است که عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند تا یک تور مسافرتی، موفق عمل کند و در پایان سفر، خاطره‌ای خوش برای مسافران باقی بماند. قیمت و مقصد، فقط دو مورد از این عوامل تاثیرگذار هستند.

پیش از این در کجارو مقاله‌ای تحت عنوان راهنمای جامع انتخاب تور منتشر کرده‌ایم. در این مقاله فاکتورهای مهمی را که باید هنگام انتخاب تور در نظر بگیریم مطرح کردیم.

شما بعد از اینکه مقصد سفر خود را انتخاب کردید، هنگام انتخاب تور به کدام مورد بیشتر اهمیت می‌دهید؟

در نظرسنجی این هفته‌ی کجارو شرکت کنید و نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

سابقه و اعتبار آژانس مسافرتی

برای انتخاب تور باید به سابقه و شهرت شرکت برگزار کننده توجه کنید. هر چند ممکن است این شرکت‌ها به همان خوبی که ادعا می کنند، نباشند. همیشه بزرگ‌ترین و گران‌ترین آژانس‌ها لزوما بهترین انتخاب نیستند. گاهی شرکت‌های کوچک نیز خدمات خوب با قیمت مناسبی ارائه می کنند. در این زمینه می توانید از تجربیات سایر افراد کمک بگیرید. بهترین کار این است که با دوستان و آشنایان خود يا افرادی که سابقه‌ی این دست مسافرت‌ها و استفاده از این تورها را دارند مشورت کنید و آژانس مناسبی را انتخاب کنید.

هزینه‌ها

در برخی تورها، شما به اندازه‌ی هزینه‌ای که می‌پردازید، خدمات دریافت نمی‌کنید. ممکن است برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی تور هزینه‌های زیادی از شما بگیرند. درباره‌ی اینکه این هزینه‌ها صرف چه خدماتی می‌شود پرس‌و‌جو کنید و اطمینان حاصل کنید که به اندازه‌ی مبلغی که می‌پردازید، خدمات مناسبی دریافت می‌کنید. همچنین درباره‌ی هزینه‌هایی که ممکن است در طول سفر از شما درخواست شود، سوال کنید.

راهنمای تور

اطمینان حاصل کنید که آژانس مورد نظر از راهنمای تور مجرب و مطلع استفاده می‌کند. یک راهنمای خوب باید کاملا به زبان مقصد تسلط داشته باشد، در سفر و گردشگری به اندازه‌ی کافی باتجربه باشد و مهارت کافی را در زمینه‌ی کمک های اولیه و مدیریت زمان و گروه کسب کرده باشد.

امنیت

اطمینان حاصل کنید که شرکت مورد نظر، قوانین و الزامات امنیتی کشور مبدا و مقصد را رعایت می‌کند.

برنامه‌ریزی

شما به آژانس‌های مسافرتی هزینه می‌پردازید تا بتوانند اوقات فراغت شما را به بهترین نحو پر کنند. اما چطور این کار را انجام می‌دهند؟ آیا فعالیت‌های زیادی برای شما در نظر گرفته‌اند یا بیشتر وقت‌تان در اختیار خودتان است؟ برنامه‌ریزی سفر را از قبل دریافت کنید و توری را انتخاب کنید که در این زمینه اعتدال را رعایت کرده باشد. فعالیت‌های تفریحی زیاد یا هم بیکار ماندن در طول روز، هر دو می‌تواند سفر شما را ملال‌آور کند.

کیفیت اقامتگاه در نظر گرفته شده

محل اقامت یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است. هنگام انتخاب تور باید دقت کنید که اقامتگاهی که برای شما در نظر گرفته شده، چه امکاناتی دارد و آیا ارزش هزینه‌ای که می‌پردازید، دارد یا خیر. ضمنا باید اطمینان حاصل کنید که در صورتی که اقامت در اقامتگاه معرفی شده امکان‌پذیر نبود، چه هتل یا اقامتگاهی جایگزین می‌شود؟ آیا شرایط مشابه با هتل قبلی را دارد یا چند درجه پایین‌تر است؟

تعهد در قبال گردشگری مسئولانه یا گردشگری سبز

تعهد در قبال گردشگری مسئولانه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر تور است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. مسافران آگاه باید درباره‌ی تورهای مسافرتی که بازدید از جاذبه‌های طبیعی را نیز در بر دارد به خوبی تحقیق کنند. طبق تعریف اکوتوریسم، باید درباره‌ی اینکه کدام تور کم‌ترین تاثیر منفی را در طبیعت دارد و چه مقدار از هزینه‌های پرداخت‌شده صرف حفظ این منافع می‌شود تحقیق کنید. استفاده از محصولات قابل بازیافت و مواد زیست‌تخریب‌پذیر و راهنمایی مسافران درباره‌ی ایجاد کم‌ترین تاثیر منفی در طبیعت از ویژگی‌های یک تور خوب است. توری که فقط به خالی کردن جیب شما فکر نمی‌کند.

برای شرکت در این نظرسنجی تا ساعت ۶ عصر روز چهارشنبه ۲۵ اسفند فرصت دارید.

مثل همیشه منتظر مشارکت گرم شما هستیم.

حداکثر ۳ گزینه می‌توانید انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه