صندوق و احیا در مسیر مشارکت با شرکت ژاپنی جایکا

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
صندوق و احیا در مسیر مشارکت با شرکت ژاپنی جایکا

صندوق و احیا در راستای احیای بناهای تاریخی ایران با آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن «جایکا» به توافق دو جانبه رسید.

در دیدار نمایندگان آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن «جایکا» با محمدرضا پوینده مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این صندوق به نتایجی در راستای همکاری این شرکت با صندوق و احیا رسیدند.

از آن‌جایی که  تأسیس دفاتر منطقه‌ای در کشورهای مختلف، به دلیل اقدامات و ارتباطات خوبی که ایجاد شده وموفقیت آمیز بودن دوره‌های آموزشی شرکت‌کنندگان سازمان میراث در این آژانس، این اقدامات جهت همکاری صورت گرفت.

شرکت ژاپنی

این هیات همچنین از عمارت تاریخی مسعودیه نیز دیدن کرد. مدیرعامل صندوق احیا، با بیان اینکه در ایران به دلیل قدمت چندین هزار ساله سرزمینی، بناهای تاریخی فراوانی وجود دارد، ادامه داد:

به دلیل تعدداین بناها و مسائل مربوط به مرمت و نگهداری از آنها، دولت و مجلس ایران اقدام به ایجاد صندوق احیای بناهای تاریخی کرده‌اند تا ساز و کاری مناسب برای احیا، مرمت و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور توسط مردم و بخش خصوصی ایجاد شود.

وی افزود:

امروز ما در کاروانسرای شاه عباسی کرج یکی از بناهای تاریخی با قدمت چند صد ساله، میزبان هیات اعزامی از «جایکا» خواهیم بود که این بنا توسط صندوق احیا واگذار شده و پس از طی مراحل مرمت اکنون در حال بهره برداری و خدمات رسانی به عموم علاقه مندان توسط بخش خصوصی است.

از آنجاییکه بناهای تاریخی ایرانی زمینه‌ای مساعد برای سرمایه گذاری های دارای توجیه اقتصادی بالا دارند و «جایکا» به عنوان یک آژانس بین المللی می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاری به صندوق احیا کمک کند.

در ادامه این دیدار، یوشیهیتو اورانو معاون خاورمیانه «جایکا»، با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران، گفت:

توریست های ژاپنی با آگاهی از ویژگی های تاریخی و میراث غنی ایران علاقه مند به حضور بیشتر در ایران هستند و «جایکا» در این زمینه همکاری های مشترکی را با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌دهد وی افزود یکی از اهدافی که جایکا دنبال می‌کند توسعه گردشگری با تأکید برمیراث فرهنگی است.در سفر به کشور ایران مذاکرات مطلوبی برای گسترش و تعمیق همکاری ها با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده و امیدواریم بتوانیم در زمینه هایی نظیر احیای بناهای تاریخی نیز در آینده نزدیک همکاری های خوبی را با ایران داشته باشیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه