بهترین مقاصد خرید در اروپا کدامند؟

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
بهترین مقاصد خرید در اروپا کدامند؟

اگر شیفته شهرهای زیبای اروپایی هستید اما آشنایی چندانی با این شهرها ندارید و اگر دوست دارید با دستی پر از خریدهای جذاب و سوغاتی به خانه برگردید در ادامه با کجارو همراه باشید. 

اروپا مقصدی رویایی برای علاقمندان به دنیای خرید و مد است. چه برای یک استراحت کوتاه و چه هفته‌ها در اروپا باشید، بهترین شهرهای دنیا برای خرید را می‌توانید در اینجا پیدا می‌کنید. پاریس، لندن، برلین، میلان در لیست بهترین مقصدهای خرید در جهان قرار دارند؛ در این شهرها فروشگاه‌های برند، مغازه‌های دست دوم فروشی، مراکز خرید و اوت‌لت‌های بزرگ در انتظار شما برای تجربه لحظاتی شیرین از یک خرید عالی و فراموش نشدنی است.

سفر خود را می‌توانید در یکی از پرطرفدارترین شهرهای مد و خرید اروپا برنامه‌ریزی کنید و با یک کمد پر از لباس‌‌های جدید به خانه برگردید. می‌توانید شلوار جین خود را که از لندن خریده‌اید با پیراهنی از پاریس، دستبندی از آنتورپ (شهری در بلژیک)، کفشی از فلورانس هماهنگ کنید. در این مقاله به معرفی چند مورد از بهترین شهرهای اروپایی برای خرید و سوغات پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

میلان

میلان

میلان، دست‌کم از زمانی که پایتخت نیمه غربی امپراتوری روم شد، همیشه زنده و پرجنب‌وجوش بوده است. این شهر یکی از باشکوه‌ترین کمیونی‌های (Comuni، نوعی تقسیم بندی) ایتالیایی در طول قرون وسطی بود. این شهر یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین دادگاه‌‌های دوره رنسانس را در دل خود جا داده است. جالب است بدانید که لئوناردو داوینچی به دنبال کار از فلورانس به میلان آمد و برای مدت طولانی در اینجا ماندگار شد و در طول این مدت به دستاوردهای بزرگی رسید. 

در مدتی که در میلان هستید، سعی کنید حال و هوای مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین شهر ایتالیا را با تمام وجود حس کنید. شیفته‌ی شکوه و ظرافت سبک‌‌های ایتالیایی خواهید شد؛ چراکه استعدادهای فوق‌العاده‌ای از سراسر دنیا در این شهر حضور دارند و شما را جذب خواهند کرد. میلان ـ جایی که مد و فشن دنیای خود را در آن ساخته ـ می‌تواند یک تجربه خرید باورنکردنی برای همه سلیقه‌ها با هر بودجه‌ای باشد.

میلان کانون فرهنگ، موسیقی و ورزش ایتالیایی است. اگر عاشق موسیقی هستید، لا اسکالا (La Scala) را از دست ندهید. اگر از طرفداران ورزشید، هیچ شهر دیگر نمی‌تواند دو قدرت بزرگ اروپا چون اینتر میلان و آث میلان را در خود جا داده باشد. دیدنی‌های این شهر بسیارند و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، پس سعی کنید زیاد خود را درگیر نکنید و کمی هم با دل آسوده استراحت کنید و تنها از بودن در میلان لذت ببرید. میلان از آن شهرهایی است که بهترین خوراک‌ها را در آن تجربه خواهید کرد. مختصر آنکه بهترین‌های دنیا در این شهر جمع شده‌اند.

کن

کن

شاید این قدمت یک هزار ساله باشد که از کن چنین شهر پرشور و حرارتی ساخته است. در سال ۱۹۱۵، کن توسط یک حکم وزارتی در دسته تفریحگاه‌های ساحلی قرار گرفت. امروزه، این تنها جشنواره کن و فرش قرمز نیست که کن را به جهان شناسانده است؛ بلکه کن خود مملو از دیدنی‌ها است. اما یک چیز کن را متفاوت و منحصر به فرد ساخته است. کن تنها مقصد بین‌المللی گردشگری تراز اول است که پس از گذشت دهه‌ها به عنوان یک شهر توریستی گردشگری یک شخصیت جهانی غنی از خود ساخته است.

کن که در فاصله ۲۵ دقیقه‌ای از فرودگاه بین‌المللی نیس قرار گرفته، شهر جشنواره‌ها و کنگره‌ها، بهشت مد و خرید، پایتخت سیلور اسکرین (نوعی پرده پروژکتور که در اولین سال‌های تولید فیلم استفاده می‌شد) و یک شهر توریستی با زیرساخت‌های عالی است. کن پس از پاریس از نظر گردشگری رتبه دوم در فرانسه را به خود اختصاص داده است. 

یکی از بهترین مکان‌های مورد علاقه دوست‌داران مد شهر کن است؛ بزرگ‌ترین نام‌های صنعت مد، لباس و جواهرات لوکس را در خیابان‌های این شهر می‌بینید. خیابان کروآزت (بلواری در خطوط ساحلی شهر کن) که با بوتیک‌های لوکس، هتل‌های مجلل و کاخ جشنواره، شهرت بین‌المللی یافته است؛ می‌تواند بهترین محل برای خرید و تفریح باشد.

اسلو

اسلو

اسلو، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر نروژ، مرکز دولت و اقتصاد این کشور است. همچنین، این شهر را مرکز تجارت، بانکداری، صنعت و حمل و نقل نروژ می‌دانند. اسلو کانون اصلی صنایع دریایی و در واقع تجارت دریایی در اروپا نیز است. این شهر شماره یک لیست شهرهای بزرگ اروپایی از نظر کیفیت زندگی است. 

اگر چه اسلو شهرت چندانی به عنوان یک مقصد مد و خرید ندارد اما تنوع فروشگاه‌‌ها و مراکز خرید لباس در این شهر چشمگیر است. اگر کمی با صنعت مد در کشورهای اسکاندیناوی آشنا باشید و علاقمند به طراحی‌های مینیمال، اسلو بهترین مکان برای خرید پوشاک برای شما است.

لیسبون

لیسبون

حضور همیشگی آفتاب درخشان و رودخانه تاقوس، از لیسبون ـ پایتخت پرتغال ـ آینه‌ای هزار رنگ خلق کرده است. معماری برجسته و منحصربه‌فرد، زیبایی این شهر را دو چندان کرده است. دیدنی‌ها و کارهای بسیاری در لیسبون وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

در شهر لیسبون - شهری با هزاران سال قدمت - اگر گام بردارید شاهد آثار و بناهای تاریخی بسیاری خواهید بود. اینجا شب‌های پرشوری هم دارد؛ می‌توانید به شب‌های حضورتان در این شهر کمی شور و هیجان ببخشید. خوراک‌های دلچسب، هتل‌های لوکس، چشمه‌های معدنی و مراکز خرید فوق‌العاده از خاطرات خوش شما در سفر به پرتغال خواهد بود.

گوتنبرگ

گوتنبرگ

گوتنبرگ، شهری پر جنب و جوش و زنده در سواحل غربی کشور سوئد، مدرنیته و پیشینه تاریخی طول و دراز را در هم آمیخته و به عنوان یک شهر طبقه کارگری شناخته می‌شود. قرارگیری گوتنبرگ در ساحل رودخانه تاثیر زیادی در آشپزی، غذاهای دریایی و رستوران‌های آن داشته است.

دیدن و سوار شدن بر تراموا (واگن برقی) آبی و سفید که یکی از نمادهای گوتنبرگ است می‌تواند جالب باشد. از این گذشته، با وجود خیابان‌های سنگ‌فرش، کافه‌های متعدد و بوتیک‌های کوچک فروش خرت و پرت شکی، نیست که گوتنبرگ می‌تواند یکی از به یادماندنی‌ترین تجربه‌‌های شما در سفر به اروپا باشد. قدم زدن در شهر و سرکشیدن به مغازه‌های کوچک، فروشگاه‌های بین‌المللی و مراکز خرید بزرگ را فراموش نکنید. گوتنبرگ در صنعت مد جایگاه خوبی دارد و مارک‌های محلی باکیفیت در اینجا زیاد است.

بارسلونا

بارسلونا

در بارسلونا، لازم نیست بین خرید و گشت و گذار یکی را انتخاب کنید. هر کجای این شهر که قدم بگذارید، ترکیبی از جاذبه‌‌های تاریخی و فروشگاه‌‌های جذاب پیش روی شما است. در حالی که قدم می‌زنید و از مناظر دیدنی لذت می‌برید، از کنار ویترین‌های فروشگاه‌‌های لوکس و برندهای بنام بین‌المللی، فروشگاه‌های مدرن طراحان و مغازه‌های سنتی (که از سال‌های دور در اینجا بوده‌اند) گذر می‌کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه