معتبرترین پاسپورت جهان کدام است؟

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
معتبرترین پاسپورت جهان کدام است؟

در تازه‌ترین رده‌بندی موسسه «Nomad Capitalist»، کشور سوئد با کسب ۱۰۹ امتیاز و امکان سفر اتباع آن به ۱۷۶ کشور جهان بدون دریافت روادید، معتبرترین پاسپورت جهان شناخته شده است.

در تازه‌ترین رده‌بندی منتشرشده از سوی موسسه «Nomad Capitalist»، اعتبارسنجی پاسپورت کشورهای مختلف اعلام شد که بر این اساس، پاسپورت کشور سوئد با کسب ۱۰۹ امتیاز و امکان سفر اتباع آن به ۱۷۶ کشور جهان بدون دریافت روادید، معتبرترین پاسپورت جهان شناخته شده است.

پاسپورت سوئد

در این اعتبارسنجی شاخص‌هایی مانند امکان سفر بدون ویزا، میزان پرداخت مالیات، امکان تابعیت مضاعف، شاخص‌های توسعه انسانی و سطح کلی آزادی براساس معیارهای جهانی در میان ۱۹۹ کشور در نظر گرفته می‌شود. پس از سوئد، کشورهای بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، فنلاند، آلمان، دانمارک، سوئیس و لوکزامبورگ در رده‌های بعدی قرار دارند. در این رده‌بندی، پاسپورت آمریکا با ۹۸ امتیاز در مکان ۳۵ و پایین‌تر از موناکو و لهستان قرار گرفته و کشورهای سودان جنوبی، ایران، سودان، یمن، سوریه، لیبی، پاکستان، اریتره، عراق و افغانستان نیز با امکان سفر بدون روادید به ۲۵ تا ۳۷ کشور، به عنوان 10 پاسپورت با کمترین اعتبار در میان کشورهای جهان ذکر شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه