فیسبوک، راهنمای شهری با قابلیت رزرواسیون هتل و رستوران ارائه کرد

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور یکشنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
فیسبوک، راهنمای شهری با قابلیت رزرواسیون هتل و رستوران ارائه کرد

اپلیکیشن فیسبوک قابلیت جدیدی را دریافت کرده است که می‌تواند برای مسافران بسیار کاربردی باشد. کاربران از طریق این قابلیت که در واقع راهنمای شهری نام دارد می‌توانند جاذبه‌های مختلف شهر‌های جهان را ببینند. حتی امکان رزرو هتل نیز در این سرویس وجود دارد. همراه کجارو باشید.

فیسبوک اخیرا قابلیت جدیدی را به عنوان راهنمای شهر‌ها در اپلیکیشن خود ارائه کرده است که کاربران از طریق آن می‌توانند رستوران یا هتلی را رزرو کنند و امکان ارسال پیام یا برقراری تماس نیز با این مکان‌ها از طریق اپلیکیشن وجود دارد.

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری موجود در این اپلیکیشن به قابلیت برقراری تماس و ارسال پیام از درون برنامه مجهز هستند که از این بین می‌توان به Aria Resort & Casino در لاس وگاس اشاره کرد. کاربران می‌توانند با لمس دکمه Book Now در داخل اپلیکیشن فیسبوک به طور مستقیم هتلی را رزرو کنند.

البته برای برخی رستوران‌ها نظیر ROKA Charlotte Street نیز قابلیت رزرواسیون وجود دارد. کاربران فیسبوک تا پیش از این از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان این سرویس می‌توانستند درخواست تاکسی از اوبر بدهند یا بلیط آیسلندر تهیه کنند. اما اکنون فیسبوک به طور مستقیم راهنمای شهر‌ها را در اختیار کاربرانش قرار داده است.

این حرکت فیسبوک در خصوص اکوسیستم سفر، چالش نسبتا بزرگی برای گوگل محسوب می‌شود. دلیل این ادعا نیز این است که شرکت گوگل در ماه سپتامبر اپلیکیشن گوگل Trips را برای تلفن‌های هوشمند عرضه کرد که کاربران از طریق آن می‌توانستند برنامه سفرشان را تنظیم کنند. اما باید بدین نکته نیز اشاره کرد که سرویس مذکورر گوگل برخلاف قابلیت جدید فیسبوک امکان رزرو آنلاین ندارد.

فیسبوک

اپلیکیشن فیسبوک در دوم مارس در آمریکا به روزرسانی شد و در جریان این آپدیت شاهد حضور قابلیت‌های جدیدی در این اپلیکیشن بودیم. این سرویس در حال حاضر شهر‌های مختلفی را در سرتاسر جهان پوشش می‌دهد که از این بین می‌توان به ملبورن در استرالیا و سایر شهر های معروف جهان اشاره کرد. کاربر با انتخاب هر یک از این شهر‌ها می‌تواند جاذبه‌های آن شهر را مشاهده کند. کاربران از طریق این سرویس می‌توانند نقشه و مسیر‌های منتهی به مقصد را مشاهده کنند و همچنین نظرات سایرین نسبت به آن محل و رویداد‌های آتی را نیز مطالعه نمایند.

لازم به ذکر است که گوگل، بر خلاف فیسبوک به ایمیل‌های کاربر دسترسی پیدا می‌کند تا اطلاعات پرواز‌هایی که وی در گذشته داشته یا در آینده دارد را نیز به دست آورد. اگر شایعات درست باشند، گفته می‌شود که گوگل نیز به زودی قصد دارد قابلیت رزرواسیون آنلاین را به اپلیکیشنش اضافه کند. البته این بدان معنا است که اپلیکیشن مذکور به موتور‌های سوم شخص جهت ارائه خدمات رزرواسیون متصل خواهد شد. البته این حرکت فیسبوک به نظر می‌رسد که سرعت ارائه چنین قابلیتی را در گوگل افزایش خواهد داد.

مطالب مرتبط:

منبع skift

دیدگاه