Google Maps؛ امکان ذخیره سازی مکان ها

علیرضا میرخانی
علیرضا میرخانی دوشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
Google Maps؛ امکان ذخیره سازی مکان ها

امروزه اپلیکیشن ناوبری گوگل مپ را کمتر کسی هست که نشناسد. یکی از کاربردهای این اپلیکیشن استفاده از آن به منظور برنامه ریزی بهتر سفر است. کجارو را برای یادگیری این کاربرد دنبال کنید.

فرقی نمی‌کند کاربر پلتفرم اندروید یا آی او اس باشید، بدون شک گوگل مپ یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در نوع خود است؛ نقشه‌ای جمع و جور به همراه قابلیت بسیار کاربردی مسیریابی که تقریبا استفاده از نقشه‌های کاغذی را منسوخ کرده است.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در سفرهای خود به آن برخورده باشیم عدم برنامه‌ریزی صحیح برای بازدید مکان‌های مورد نظرمان است. شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که پس از بازگشت از سفری، یکدفعه یادتان بیافتد جایی را برای بازدید از قلم انداخته‌اید. امروز می‌خواهیم قابلیتی را در گوگل مپ یادآوری کنیم که می‌تواند جلوی این اتفاق را بگیرد.

بعضی اوقات به یاد سپردن همه مکان‌های دیدنی مقصد، کاری سخت و یا غیر ممکن خواهد بود. مکان‌های تاریخی، رستوران‌ها، منطقه‌ای خوش آب و هوا خارج شهر و بسیاری دیگر.

ولی با استفاده از امکانی در گوگل مپ می‌توانید همه این موارد را بدون آنکه نیاز به حفظ کردنشان باشد، در گوشی خود داشته باشید: قابلیت ذخیره‌سازی.

چرا ذخیره کردن قابلیتی کاربردی است؟

فرض کنید قرار است به زودی به مکانی جدید برای زندگی یا حتی مسافرتی سیاحتی بروید. به خصوص که مقصد، شهری شلوغ و بزرگ نظیر نیویورک آمریکا باشد. اتفاقی که برای آنجلیکا اوسوالد نویسنده بیزینس اینسایدر «Business Insider» افتاد و قرار شد مدتی را در نیویورک اقامت کند. برنامه آنجلیکا بازدید از مکان‌ها و رستوران‌های بسیاری در نیویورک بود اما همان طور که انتظار می‌رود، بعد از مدتی حساب و کتاب مکان‌های بازدید شده و آنهایی که باقی مانده از دست می‌رود.

وی همچنان نام تک‌تک مکان‌ها و رستوران‌هایی که هنگام گشت و گذار در شهر توجهش به آن جلب میشد تا یک روزی به آنها سر بزند را یادداشت می‌کرد و خیلی زود می‌شود حدس زد که نتیجه چه خواهد بود. خورده یادداشت‌هایی غیر قابل مدیریت. اینجا است که گوگل مپ ارزش پیدا می‌کند. قابلیت ذخیره‌سازی این امکان را می‌دهد که حساب تمام مکان‌هایی که قصد سر زدن به آن‌ها را داریم، داشته باشیم.

گوگل مپ ذخیره سازی

 

قابلیت ذخیره‌سازی گوگل مپ، مدیریت بهتر سفر

به این ترتیب شما قادر خواهید که هرزمان از کنار رستورانی جدید گذر کردید و از آن خوشتان آمد، یا درباره مکانی مطلبی جذاب خواندید و تصمیم به بازدید از آن گرفتید، خیلی سریع مکان آن را درون نقشه علامت‌گذاری کنید. حتی ممکن است تصویری به خصوص از مکانی در اینستاگرام خود مشاهده کنید و آن را بخواهید در نقشه گوگل خود داشته باشید تا در وقت مناسبی از آن دیدن کنید.

قابلیتی کاربردی چه در محل زندگی و چه برای برنامه‌ریزی سفر

اما امکانی که استفاده از این قابلیت به ما می‌دهد و کمتر مورد توجه قرار گرفته برنامه ریزی سفر به وسیله آن است. به طور مثال دفعه بعدی که در کجارو مقاله‌ای درباره یکی از جاذبه‌های توریستی می‌خوانید می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید و آن را در نقشه گوگل خود ذخیره نمایید.

نویسنده مقاله اضافه می‌کند که اخیرا برای مسافرتی یک هفته‌ای به بوستون سفر کرده و این قابلیت تجربه جدیدی برای او رقم زد. او توانست به کمک این قابلیت از تمام مکان‌هایی که پیش‌تر قصد بازدید از آن را داشت دیدن کند. مثل خیابان دیدنی «Acron». همچنین با گشتن در شهر و یا مطالعه، مکان‌های بیشتری را برای مسافرت بعدی خود به آنجا در نقشه گوگل خود ثبت نمود.

بوستون

چگونه از قابلیت ذخیره‌سازی استفاده کنیم

ابتدا اپلیکیشن نقشه گوگل را در گوشی خود باز کنید. با استفاده از قابلیت جستجو یا به طور دستی مکان مورد نظر خود را درون نقشه پیدا کنید. به طور مثال ما اینجا پارک ملت واقع در تهران را به عنوان مکانی که قصد دیدن آن را داریم در نظر گرفته‌ایم.

 

ذخیره نقشه پارک ملت یک

 

پس از یافتن مکان مورد نظر نوار پایین صفحه را لمس کنید تا اطلاعات مربوط به آن بالا بیاید. حالا تنها کاری که باقی می‌ماند لمس کردن دکمه ذخیره «Save» است و انتخاب لیستی برای ذخیره‌سازی. ما لیست «Want To Go» را انتخاب کردیم اما می‌توانید حتی با سلیقه خود عبارت «New List» را انتخاب کنید و نام دلخواه خود را بر روی آن بگذارید. بلافاصله پس از آن برچسب انتخابی بر روی محل مورد نظر روی نقشه ظاهر می‌شود. به همین راحتی کار تمام می‌شود.

 

ذخیره نقشه پارک ملت دو

  

برای دسترسی به لیست مکان‌های انتخابی نیز تنها کافی است وارد تنظیمات شده و عبارت «Your Places» را لمس کنید. سپس وارد برگه «Saved» شوید و لیست مکان‌هایی که پیش‌تر ثبت نمودید را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

نکته آخر آنکه می‌توانید این مکان‌ها را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. البته اپلیکیشن گوگل مپ به صورت هوشمند قابلیت ذخیره‌سازی مکان‌های بازدید شده توسط کاربر را دارد اما متاسفانه این امکان تا این تاریخ برای کاربران در ایران غیر فعال است.

  

ذخیره نقشه پارک ملت سه

  

جذاب‌تر آنجا می‌شود که اگر اپلیکیشن گوگل مپ در گوشی شما به عنوان اپلیکیشن اصلی نقشه باشد، به محض کلیک بر روی آدرسی آنلاین یا نام مکانی در اپلیکیشن دیگری نظیر اینستاگرام، نقشه گوگل شما باز می‌شود و مکان مورد نظر را می‌توانید بلافاصله ذخیره کنید.

در انتها تمام مراحل استفاده از این کاربرد جدید را می‌توانید در ویدیویی که توسط گروه «Google Maps» منتشر شده، به طور خلاصه مشاهده کنید.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

منبع Businessinsider

دیدگاه