۱۰ سفر تفریحی مجازی از پشت میز کار!

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم دوشنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
۱۰ سفر تفریحی مجازی از پشت میز کار!

سفرهای تفریحی بسیار لذت بخش هستند، و بخش بزرگی از آن لذت‌ها در دیدن مکان‌های جذاب است برای دیدن آن‌ها می‌توانیم از پشت میز کارمان کنار نرویم! با کجارو همراه باشید.

دوست دارید تا به سمت نیو‌یورک، استرالیا، هنگ‌کنگ یا توکیو پرواز کنید؟ بله همه‌ی ما دوست داریم. اما متاسفانه زندگی روزمره ما را مجبور می‌کند هر روز از صبح تا غروب پشت میز کار بنشینید. اما برخی از شرکت‌ها اخیرا تلاش کرده‌اند شما را در جهت رفع دلتنگی و روزمرگی و فرار از اتاقک اداره یاری کنند. به دنیای واقعیت مجازی وارد شوید.

چه این‌کار با کمک وسیله‌ای بسته شده بر روی صورتتان برای انتقال شما به استرالیا باشد چه یک ویدئوی ۳۶۰ درجه‌ی زنده از یک مکان خاص، رفتن به یک سفر کوچک اطراف جهان هیچ وقت از این آسان‌تر نبوده‌ است.

شرکت‌ها، اقامت‌گاه‌ها و موزه‌ها از فن‌آوری انقلابی بهره برده تا به شما امکان کسب تجارب تاثیرگذار را بدهند. از نمای چشم‌پرنده (تصویر از نمای بالا) از یک مکان گرفته تا نزدیک شدن به جزئیات یک نقاشی خاص که با چشم غیر مسلح غیر ممکن است.

برای افراد عاشق ماجراجویی، جزیره‌ی همیلتون در استرالیا شراکتی را با شرکت سامسونگ الکترونیکس و رپید وی آر Rapid VR آغاز کرده که به شما تصاویر سه بعدی ۳۶۰ درجه‌ی تعاملی ارائه کند تا حس غوطه‌ور شدن در محیط را تجربه کنید. شما می‌توانید با لاک‌پشت‌ها در حصار مرجانی بزرگ Great Barrier Reef شنا کرده یا با هلیکوپتر به یک تور بر فراز جزیره بروید.

شرکت‌های دیگری مثل لوفتانزا چندین ویدئوی زنده‌ی ۳۶۰ درجه در مکان On-location ایجاد کرده‌اند. گوگل مپ شمارا به سافاری در آفریقای جنوبی می‌برد. در اینجا ۱۰ سفر تفریحی واقعیت مجازی را آماده‌ کرده‌ایم تا از پشت میزتان به آن‌ها بروید.

۱. ماچوپیچو Machu Picchu، پرو

سفر واقعیت مجازی

شرکت ساز‌ و برگ ماجراجویی Mountain Travel Sobek با JauntVR همکاری کرده تا فیلم‌های سفری واقعیت مجازی تولید کند

 اولین سفر به ماچوپیچو است که شما می‌توانید در آن به سفر سالکاناتری Salkantay در اعماق مشهورترین مکان‌های تاریخی پرو از جمله خرابه‌های مشهورش بروید.

۲. هنگ کنگ، چین

سفر واقعیت مجازی

را نرم‌افزار واقعیت مجازی Ascape شما را به تورهای ۳۶۰ درجه‌ی ویدئویی وعکسی از مکان‌هایی مثل دیزنی‌لند هنگ‌کنگ می‌برد.

۳. جزیره‌ی همیلتون، استرالیا

سفر واقعیت مجازی

جزیره‌ی همیلتون استرالیا با شراکت سامسونگ و Rapid VR، یک تصویر سه بعدی ۳۶۰ درجه‌ی تعاملی درست کرده که با آن مسافرین فقط با کمک تلفن همراهشان از زندگی روزمره جدا شده و جزیره‌ی همیلتون را تجربه می‌کنند.

سفر واقعیت مجازی

شما می‌توانید با خلبان در اتاقک هدایت جت شرکت کانتاس در زمان فرود در فرودگاه همیلتون پرواز کنید، در اقامت‌گاه مجلل qualia با کلاس جهانی به تمدد اعصاب پرداخته، با لاک‌پشت‌ها در خطوط مرجانی پر از زندگی دریایی مناطق گرمسیری شنا کنید، در زمین گلف قهرمانی همیلتون به بازی بپردازید، از منظره‌ی نفس‌گیر قلب مرجانی مشهور از بالا و با استفاده از هلیکوپتر لذت برده و در یک قایق در طول سواحل شنی بهشت سفید قایقرانی کنید.

۴.پکن، چین

سفر واقعیت مجازی

صفحه‌ی هواپیمایی لوفتانزا در یوتوب میزبان تعداد زیادی "ویدئوی ۳۶۰ درجه‌ی در مکان" از پکن، نیو‌یورک، هنگ‌کنگ، میامی، سانفرانسیسکو و توکیو دارد. کلیپ‌های ۴۶ ثانیه‌ای به شما امکان گشت‌وگذار اطراف بناهای مشهور در شهر را می‌دهد. برای مثال خیابان مشهور لومبارد در سانفرانسیسکو. خوشبختانه برای تماشای این ویدیوها نیازی به ابزار خاص واقعیت مجازی ندارید.

۵.بریتیش کلمبیا، کانادا

سفر واقعیت مجازی

یکی از آژانس‌های سفری در بریتیش کلمبیا تجربه‌ی چند رسانه‌ای را به نام حیات وحش درون Wild Within آغاز کرده که به شما امکان جست‌وجو در طبیعت باورنکردنی منطقه را می‌دهد. تماشاگران می‌توانند در زیبایی مجمع‌الجزایر بروتون Broughton در اعماق جنگل‌ بارانی بزرگ خرس به ماجراجویی بپردازند.

۶.هاوایی

سفر واقعیت مجازی

 با فن‌آوری وی‌-تی هاوایی VT Hawaii شما می‌توانید در مناظر کمیاب و سواحل مشهور به گشت‌ و گذار بپردازید

اگر نگاه کردن به یک عکس از آب‌های آبی و سواحل شنی هاوایی شما را به یک تجربه‌ی سفری کوچک نمی‌برد، پس ویدیوهای هوایی بی‌نظیر از اواهو Oahu، کائوی Kauai، جزیره‌ی بزرگ، مائوی Maui، مالوکای Molokai و لانای Lanai قطعا این کار را خواهند کرد.

۷. قطب جنوب

سفر واقعیت مجازی

تعداد خیلی کمی از ما به طور حقیقی بر روی جنوبی‌ترین بخش کره‌ی زمین پای خواهیم گذاشت. این موضوع باعث شده اینجا واقعیت مجازی انتخاب خوبی باشد. کارکنان شرکت شاکلتون ۱۰۰ (Shakleton ۱۰۰) چالش را پذیرفته و یک ویدئوی تعاملی ۳۶۰ درجه از ساخته‌اند تا شما بتوانید در بخش‌هایی از این قاره کاوش کنید.

۸. پارک ملی کروگر Kruger ، آفریقای جنوبی

سفر واقعیت مجازی

نقشه‌ی گوگل می‌تواند به شما مکان‌های زیادی را نشان دهد، از خیابان پایین خانه گرفته تا دورترین محل در دسترس جهان. یکی از جذابترین آن‌ها مکان جدید نمایش داده شده از پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی است. شما می‌توانید به سافاری رفته و حقیقتا حیواناتی را ملاقات کنید که اگر در دنیای واقعی آن‌جا بودید نیز می‌دیدید.

۹. موزه‌ی اسمیتسونیان Smithsonian، واشنگتون دی‌سی

سفر واقعیت مجازی

حالا شما می‌توانید در موزه‌ی ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان قدم زده بدون اینکه مجبور به مواجه شدن با جمعیت باشید. در تالارها گشته تا نمایش‌ها را نظاره کنید و البته حتما به باغ پروانه‌ها هم سری بزنید. شما حتی می‌توانید نگاهی به نمایشگاه‌های گذشته بیاندازیدو کاری که از نزدیک ممکن نیست.

۱۰. آثار هنری مشهور

موسسه‌ی فرهنگ گوگل تصاویری به وسعت ۱۰۰۰ گیگا پیکسل از نقاشی‌های مشهور موزه‌های سرتاسر دنیا تهیه دیده‌است. از جمله آثاری از وینسنت ون‌گوک و کلوده مونت. شما می‌توانید بر روی تصاویر زوم کرده تا تمامی قلم‌های رنگ زده شده و حتی لایه‌های رنگ را با دقت بالا ببینید.

نظر شما کجارویی‌های عزیز چیست؟ آیا دوست دارید این تجارب را داشته باشید؟ مثل همیشه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه