توچال، اقامت یک شبه در مرتفع ترین هتل کوهستانی دنیا (قسمت دوم)

پیمان فدایی
پیمان فدایی یکشنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
توچال، اقامت یک شبه در مرتفع ترین هتل کوهستانی دنیا (قسمت دوم)

هتل توچال مرتفع‌ترین هتل کوهستانی دنیا واقع در پیست توچال است، در این مقاله با گزارش اختصاصی کجارو از اقامت یک شبه در این هتل همراه ما باشید.

هتل توچال مرتفع‌ترین هتل کوهستانی دنیا در پیست توچال تهران واقع شده است و مکانی مناسب برای علاقه‌مندان به اسکی و اقامت در کوهستان می‌باشد. در قسمت اول این مقاله به چرایی انتخاب پیست توچال و اقامت در هتل توچال پرداختیم. در این مقاله قصد داریم به شرایط و اقامت در این هتل و همچنین پیست اسکی توچال بپردازیم. با ما همراه باشید.


Tochal ski resort, Tehran

در قسمت قبلی مقاله توضیح دادیم که به علت ارتفاع زیاد هتل، برای اقامت شبانه نیاز به تاییده پزشک وجود دارد. سعی کنید اگر قصد اقامت دارید بدون اسکی و با تله سیژ خودتان را به هتل برسونید و چک‌های پزشکی را انجام بدهید چون با اسکی کردن و زیاد شدن فعالیت بدنی‌تان اختلال در معاینات پزشکی بوجود آمده و باید زمان بیشتری منتظر تاییدیه پزشکی بمانید.

در حالت عادی و با شرایط مناسب این مرحله حدودا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. البته اگر مشکل خاصی بوجود بیاید و پزشک از آمادگی شما مطمئن نباشد، باید استراحت کوتاهی کنید و مجددا مراجعه کنید. به گفته مسئولین هتل، در صورتی که پزشک مجوز اقامت شبانه را صادر نکند پول شما برگردانده می‌شود.

هتل توچال

با انجام شدن معاینات پزشکی و صدور مجوز اقامت و سپردن کوله‌ها حالا وقت اسکی کردن و لذت بردن از پیست است. پیست توچال سه خط تله سیژ دارد که دوتای آن تقریبا همیشه باز است. تله سیژ نیم قله که شما را به محل پیاده شدن از تله کابین می‌برد و حدودا ۱۱۰ متر ارتفاع دارد و تله سیژ قله که شما رو تقریبا تا نزدیکی قله می برد و حدود دو برابر این میزان ارتفاع دارد.

خط سوم تله سیژ که مربوط به قله غربی است و در زمان حضور ما تعطیل بود.

تله سیژ قله

تله سیژ قله

دانلود ویدیو با کیفیت fullHD

پیست یک دستگاه برف‌کوب دارد که هر صبح پیست را آماده حضور اسکی‌بازان می‌کند. پیست توچال را می‌توان پیست با کیفیتی دانست اما مطمئنا با پیست‌های حرفه ای مثل دیزین متفاوت است.

در کنار هتل کافی‌شاپ و رستوران هتل پذیرای شماست. در کافی‌شاپ نوشیدنی سرد و گرم و در رستوران غذاهای گرم سرو می‌شود. خوردن نیمرو، لوبیا و غذاهای گرم در آن هوا مطمئنا متفاوت با یک رستوران در شهر یا آشپزخانه گرم خانه شماست. البته باید انتظار قیمت‌های کمی متفاوت رو هم داشته باشید.

رستوران هتل توچال

رستوران هتل توچال

با نزدیک شدن به ظهر کم‌کم زمان استراحت و تحویل گرفتن اتاق فرا می‌رسد.

آخرین زمان استفاده از تله سیژ برای کسانی که اقامت ندارند حدود ساعت ۳ بعداز‌ظهر است اما بعد از آن خط تله سیژ و تله کابین جهت برگرداندن کارمندان و سرویس هتل تا حدود یک ساعت باز می‌ماند و اگر مشتاق باشید می‌توانید باز هم به اسکی کردن بپردازید و این هم یکی دیگر از مزایای اقامت در هتل است.

اما ما با توجه به خستگی و تحویل اتاق تصمیم به استراحت گرفتیم.

اتاق هتل توچال

اتاق دونفره هتل توچال

وارد اتاق هتل که شوید، شگفت‌زده می‌شوید. اتاق گرم و نرم با نمای زیبای پیست. سیستم گرمایش اتاق‌ها اسپلیت است، پس نگران دمای مطبوع اتاق‌تان نباشید.

نمای اتاق هتل توچال

نمای اتاق هتل توچال

پس از صرف ناهار کوچکی که همراه خودمان آورده بودیم، اولین چیزی که بعد از یک روز پر‌جنب‌وجوش با کلی فعالیت بدنی و کوفتگی در ارتفاع ۳۵۰۰ متری به ذهن ما خطور کرد، دوش آب گرم بود. حمام اتاق‌های هتل کاملا تمیز و آب کاملا گرم است. هتل حوله تمیز و وسایل حمام در اختیار شما قرار می‌دهد و نیازی به همراه بردن این وسایل ندارید. مطمئنا بعد از دوش آب گرم با خودتان فکر خواهید کرد که این یکی از بهترین سفرهای شما بوده است.

بعد از دوش آب گرم نوبت بیهوش شدن است.

چشم‌هایمان را که باز کردیم عصر شده بود و هوا تاریک. در هتل یک میز بیلیارد و یک فوتبال‌دستی موجود است که اگرچه کیفیت خیلی خوبی ندارد اما برای پر کردن زمان خالی، آن هم وسط کوهستان و آشنا شدن با آدم‌هایی که مثل شما از ماجراجویی لذت می‌برند گزینه خوبی است. برای استفاده از این امکانات نباید هزینه‌ای پرداخت کنید.

بعد از چند دست بیلیارد و فوتبال‌دستی نوبت نشستن و گپ زدن با دوستان جدیدمان در لابی زیبای هتل رسید. لابی هتل نمای کل پیست رو دارد و واقعا جای زیبایی است.

با تاریک تر شدن هوا تصمیم گرفتیم شب کوهستان را با صرف چایی در سرمای حدودا ۲۰ درجه زیر صفر تجربه کنیم. اگر همراه خودتان گاز و کتری ندارید، می‌توانید آب جوش را از هتل تامین کنید. با خارج شدن از هتل، بعد جدیدی از سفرتان رو تجربه می کنید. لذت سکوت کوهستان و تاریکی مطلق.

شب هتل توچال

با نوشیدن چای و کمی قدم زدن و فراموش کردن کامل هیاهو و مشغله‌های زندگی به هتل برگشتیم. حین گپ زدن با دوستان جدیدمان بودیم که صدای طوفان و بارش برف شدید خبر صبحی سخت را می‌داد. مسئولین هتل احتمال بسته بودن پیست برای فردا رو مطرح کردند.

دانلود ویدیو با کیفیت fullHD

با شروع شب ممکن است کمی سردرد سراغتان بیاید که از عوارض کاهش فشار هواست. توجه کنید که اگر علائم‌تان تشدید شد حتما به مسئولین حلال احمر مراجعه کنید. توصیه‌ای که حتما جدی بگیرید، همراه بردن قرص مسکن و قرص خواب است. مسکن جهت بهبود سردرد احتمالی و قرص خواب برای داشتن خواب راحت و انرژی کافی برای فردا.

با رسیدن به نیمه شب به اتاق برگشتیم و با کمک قرص خواب شب را به سر رساندیم.

صبح با بیدار شدن از خواب با صحنه عجیبی رو‌به‌رو شدیم، مه شدید. با توجه به باز نشدن پیست تصمیم به صرف صبحانه گرفتیم.

مه شدید پیست توچال

صبحانه هتل شامل یک غذای پختنی که خودتان از بین نیمرو، عدسی، لوبیا و املت انتخاب می‌کنید به همراه پنیر و کره و عسل و یک لیوان چای است. مطمئنا با توجه به محدودیت‌ها نباید انتظار یک صبحانه‌ی لوکس رو داشته باشید.

با صرف صبحانه و با توجه به روشن بودن تله سیژ تصمیم گرفتیم علی‌رغم مه شدید و نکوبیدن برف شدیدی که دیشب باریده بود، اسکی در این شرایط سخت را هم تجربه کنیم. تجربه به حدی ماجراجویانه و جذاب بود که در نیمه پیست بعد از چندین نوبت زمین خوردن با دیدن سایه ای از هتل و اطمینان از مسیر درست، نفس راحتی کشیدیم و خدا را شکر کردیم.

مه شدید پیست توچال

دانلود ویدیو با کیفیت fullHD

پیست صبح روز دوم به علت مه شدید و برف نکوبیده، به صورت نصفه و نیمه باز شد و بلیط تمام مراجعه‌کنندگان همان روز تمدید شد. البته بلیت افرادی که اقامت داشتند، تمدید نشد. همچنین در صورت کرایه کردن تجهیزات، مدرسه اسکی بابت بد بودن هوا در روز دوم هزینه شما را بازنمی‌گرداند. پس حتما فکر پیش بینی آب‌وهوا و شرایط جوی پیست در هر دو روز باشید تا بیشترین استفاده را از سفرتان ببرید. البته در دورانی که دیدن برف در خیلی از شهرهای ایران تبدیل به آرزو شده تجربه این هوا نیز بی‌نظیر است.

با فرا رسیدن ظهر اتاق‌ها را تحویل دادیم و کوله‌ها را بستیم. در راه برگشت به دلیل خستگی ناشی از فعالیت بدنی و افزایش فشار هوا ناشی از کم شدن ارتفاع ممکن است دچار حالت تهوع و ناخوشنودی شوید. نگران نباشید چون خیلی زود برطرف خواهد شد.در راه برگشت هم مثل مسیر رفت نیازی به منتظر ماندن در صف تله کابین نیست.

با رسیدن به ایستگاه یک سفر جذاب ما به پایان می‌رسد.

و اما نکته‌هایی برای راهنمایی شما:

اگر به اسکی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید دو روز در فصل اسکی کنید، اقامت در هتل توچال هزینه‌های شما را بسیار پایین آورده و تجربه بی‌نظیری برای شما خواهد بود.

اگر علاقه‌مند به سفرهای کم‌هزینه هستید با بردن اندکی مواد غذایی می‌توانید هزینه سفرتون را به حداقل، یعنی فقط پول هتل کاهش دهید.

حتما پیش بینی آب‌و‌هوا را قبل از سفر چک کنید تا بیشترین استفاده را از سفرتان ببرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه