برترین حیوانات گردشگری حیات وحش را بشناسید

شایان شفایی
شایان شفایی شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
برترین حیوانات گردشگری حیات وحش را بشناسید

گردشگری حیات وحش بسیاری از گردشگران را وادار می‌کند تا مسافت‌های طولانی را برای دیدن حیوانات خاصی در دل حیات وحش طی کنند. در این مقاله با کجارو همراه باشید تا با برترین حیوانات گردشگری حیات وحش جهان آشنا شوید.

سال نو و عید نوروز بهانه خوبیست تا با یکدیگر سرتاسر کره زمین را سفر کنیم و حیات وحش کشورهای پیشرو در زمینه گردشگری حیات وحش را تجربه کنیم و با حیوانات گوناگونی که هر کدام در گوشه‌ای از این کره خاکی زندگی می‌کنند آشنا شویم. این مقاله از کجارو برترین حیوانات حوزه گردشگری حیات وحش را به دور یکدیگر جمع کرده است.

مقالات گردشگری حیات وحش شب‌های دوشنبه و پنج‌شنبه ساعت ۲۲:۴۵ در وب‌سایت کجارو منتشر خواهند شد. بسیاری از حیوانات حیات وحش کشورهای مختلف به قدری ارزشمند هستند که گردشگران زیادی سالانه برای دیدن آن‌ها سفر می‌کنند و این حیوانات به نحوی به دلیل اصلی برای سفر گردشگران تبدیل می‌شوند. در این مقاله برترینِ این حیوانات را خواهیم شناخت اما پیش از هر چیز بهتر است نگاهی دوباره به تعریف گردشگری حیات وحش بیاندازیم و با این شاخه از گردشگری بیشتر آشنا شویم. با کلیک بر روی عنوان هر مقاله می‌توانید مقاله کامل را مطالعه فرمایید.

۱. گردشگری حیات وحش چیست؟

جمع بندی مقالات گردشگری حیات وحش

گردشگری حیات وحش (Wildlife Tourism)، شاخه‌ای از گردشگری است که طیف بسیار گسترده‌ای داشته و اهداف بسیار زیادی را دنبال می‌کند. حمایت از حیوانات و آشنایی بیشتر با آن‌ها از هر نظر (که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محل زندگی و نوع رفتار اشاره کرد)، سفر کردن برای دیدن حیوانات و آشنایی بیشتر با حیات وحش منطقه‌ای خاص و حتی عکسبرداری از حیوانات مختلف و در یک کلام هر چیزی که به سفر در راستای بررسی حیات وحش از هر لحاظ مربوط شود، همه و همه در شاخه گردشگری حیات وحش قرار گرفته و همین عوامل باعث شده‌اند تا این حوزه از گردشگری بسیار وسیع و گسترده باشد.

برای آشنایی دقیق‌تر با تعریف، مفهوم و اهمیت گردشگری حیات وحش می‌توانید به مقاله اصلی مراجعه کنید.

۲. کجا مورچه خوار ببینیم؟

مورچه خوار

مورچه خوار (Anteater)، پستانداری است که ظاهر عجیبش در نگاه اول ممکن است شما را شگفت‌زده کند. این جانور چهار گونه متفاوت دارد که در این بین، مورچه خوار غول‌آسا (Giant Anteater) بزرگترین عضو در این خانواده است. این پستاندار طولی بین ۱۸۲ تا ۲۱۷ سانتی‌متر و وزنی بین ۳۳ تا ۴۱ کیلوگرم دارد. مورچه خوارها به واسطه خرطوم دراز، دم پشمالو، پنجه‌های جلویی بلند و  خز منحصر به فردشان شناسایی می‌شوند.

برای شناخت بیشتر مورچه خوارها و یافتن حقایقی عجیب از آن‌ها به مقاله اصلی مراجعه کنید.

۳. آسلات چیست؟

جمع بندی مقالات گردشگری حیات وحش

آسلات (Ocelot)، پستانداری است که از نظر ظاهری، اندازه‌ای معادل با دو برابر اندازه یک گربه خانگی دارد. این جانور طولی بین ۷۰ تا ۹۰ سانتی‌متر و وزنی بین ۱۱ تا ۱۶ کیلوگرم دارد. به این حیوانات لقب "Dwarf Leopard" یا «پلنگ کوتوله» داده‌اند و در فارسی غالبا آن‌ها را «پلنگچه» می‌نامند. آسلات‌ها پوستی صیقلی با طرحی منحصربه‌فرد دارند که ظاهر خاص طرح و نقش بدنشان، آن‌ها را به یکی از زیباترین گربه‌سانان بدل کرده است. آسلات‌ها جانورانی هستند که اکثر فعالیت‌های خود را شبانه انجام می‌دهند و در طول روز در بالای درختان یا در بوته‌های متراکم استراحت می‌کنند. این گربه سانان شدیدا فعال هستند و در طول شب مسافتی بین ۱ تا ۸ کیلومتر را طی می‌کنند. به طور میانگین آسلات‌ها در طول پیمودن مسافت، هر سه ساعت یک بار یک طعمه را شکار می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با این پستاندار بی‌نظیر، به مقاله اصلی مراجعه کنید.

۴. کجا روباه ببینم؟

روباه

نام علمی روباه‌ها "Vulpes vulpes" است. روباه‌ها، سگ سانان گوشتخواری هستند که می‌توانند خود را با طیف وسیعی از غذاهای گوناگون وفق دهند و یکی از دلایل اصلی پراکندگی آن‌ها در مناطق مختلف کره زمین هم همین مسئله است. از نظر وزن و ابعاد بدنی، روباه‌ها در میان سگ سانان وزن و اندازه متوسطی دارند. یک روباه نر بین ۴ تا ۸ کیلوگرم و یک روباه ماده بین ۴ تا ۶ کیلوگرم وزن دارد. از نظر طولی (بدون محاسبه طول دم) روباه‌های نر طولی معادل ۶۷ تا ۷۲ سانتی‌متر و روباه‌های ماده طولی معادل ۶۲ تا ۶۸ سانتی‌متر دارند و طول دم روباه‌ها به تنهایی از ۳۷ تا ۴۴ سانتی‌متر متغیر است. روباه‌ها می‌توانند تا ۱۴ سال هم عمر کنند اما معمولا در حیات وحش بیشتر از دو سال عمر نمی‌کنند!

برای آشنایی بیشتر با روباه و عادات طبیعی‌اش، به مقاله اصلی مراجعه کنید.

۵. کجا کوالا ببینیم؟

جمع بندی مقالات گردشگری حیات وحش

هیچ شکی در این نیست که کوالاها واقعا دوست داشتنی هستند و دیدن آنها از نزدیک آرزوی بسیاری از گردشگران است. اگر قصد دارید تا این حیوانات را از نزدیک در طبیعت مشاهده کنید، نخست باید بدانید که این حیوانات دوست داشتنی تنها در حیات وحش استرالیا یافت می‌شوند. کوالاها رژیم غذایی مخصوص خود را دارند به طوری که تنها از برگ اکالیپتوس تغذیه می‌کنند و این بدان معناست که خانه اصلی کوالاها، بوته‌زار و درختان استرالیاست. جالب است بدانید که محل خانه و رژیم غذایی، اهمیت بسیار زیادی برای کوالاها دارد.

برای آشنایی بیشتر با مناطق شاخص استرالیا برای مشاهده کوالاها به مقاله اصلی مراجعه کنید.

۶. سمی‌ترین مارهای دنیا کدامند و در کجا یافت می‌شوند؟

جمع بندی مقالات گردشگری حیات وحش

شکی نیست که هرگاه اسمی از نیش، سم یا زهر می‌آید، یکی از اولین چیزهایی که به یاد می‌آوریم مارها هستند. خزندگان خونسردی که تاکنون ۳۴۰۰ گونه از آنها شناسایی شده است و تقریبا در اکثر نقاط کره زمین یافت می‌شوند. اکثر مارها زهر ندارند و سمی نیستند. همچنین دسته سمی و زهرآگین مارها اغلب اوقات از زهر خود برای شکار طعمه استفاده می‌کنند تا دفاع شخصی.

برای آشنایی با سمی‌ترین مارهای جهان، به مقاله اصلی مراجعه کنید.

۷. کجا آرمادیلو ببینیم؟

آرمادیلو

آرمادیلو (Armadillo) جانوری است که به صورت طبیعی و ذاتی بر روی بدن خود یک زره بسیار مقاوم دارد. در واقع نام این جانوران اسپانیایی است و ترجمه آن به فارسی می‌شود «آن زره‌پوش کوچک». زره این جانوران تقریبا در برابر اکثر شکارچیان کارآیی دارد اما به هیچ وجه نمی‌تواند در برابر خودروها دوام بیاورد! در واقع آرمادیلوها به‌دلیل تصادف با ماشین‌ها بسیار مشهور هستند و سالانه بسیاری از این جانوران در اثر تصاوف با ماشین جان خود را از دست می‌دهند. بر روی کره زمین ۲۱ گونه مختلف از آرمادیلوها وجود دارد. بعضی از آرمادیلوها بسیار کوچک هستند در حالی که گونه دیگری از این جانوران بسیار بزرگ است.

برای ورود به دنیای جالب آرمادیلوها بر روی تیتر مقاله کلیک کنید.

۸. اژدهای کومودو چیست؟

اژدهای کومودو

اژدهای کومودو به ظاهر شبیه موجودات افسانه‌ای است اما در واقع این خزنده تنها یک مارمولک بسیار بزرگ است. اژدهای کومودو جانوری است که قدمت بسیار زیادی دارد و از میلیون‌ها سال پیش بر روی زمین می‌زیسته است اما تنها ۱۰۰ سال است که بشر این خزنده را کشف کرده است! اژدهای کومودو نام خود را از جزیره‌ای گرفته است که اولین بار در آنجا یافت شد (جزیره کومودو).

برای آشنایی با مناطقی که اژدهای کومودو در آن یافت می‌شود، مقاله اصلی را مطالعه کنید.

۹. پلاتیپوس چیست؟

جمع بندی مقالات گردشگری حیات وحش

پلاتیپوس یکی از عجیب‌ترین و نامتعارف‌ترین حیواناتی است که در حیات وحش یافت می‌شود. در واقع اولین دانشمندی که پلاتیپوس را از نزدیک دید با خود فکر کرد که در معرض یک شوخی عجیب قرار گرفته است! پلاتیپوس جانوری است که از نظر ظاهری ترکیبی از ویژگی‌های حیوانات مختلف را در خود جای داده است. این ظاهر عجیب شامل پاهای پره‌دار، نوکی شبیه اردک، دمی شبیه سگ آبی و بدنی پوشیده با خز همانند سمور می‌شود! 

برای شناخت بیشتر این حیوان عجیب و آشنایی با حقایق آن به مقاله اصلی مراجعه کنید.

۱۰. گربه شنی چیست؟

گربه شنی

گربه شنی بیشتر شبیه به گربه سانان آفریقایی است و این باور در مورد این جانوران وجود دارد که آن‌ها اجداد گربه‌های خانگی امروزی هستند. نشانه ظاهری اصلی گربه‌های شنی، سر پهن و گوش‌های بزرگ آن است که فاصله بین دو گوش این جانور بسیار زیاد است. پاهای این جانور با موهای بسیار متراکم پوشیده شده است که به آن اجازه می‌دهد تا به راحتی در بیابان حرکت کند و در شن‌های عظیم بیابان غرق نشود!

برای آشنایی بیشتر با این گربه سان دوست داشتنی، مقاله اصلی را مطالعه کنید.

۱۱. گربه پالاس چیست؟

گربه پالاس

مقاله‌های مرتبط

گربه پالاس (Pallas cat)، پستانداری است که غالبا در مناطق مرکزی آسیا یافت می‌شود. این گربه‌سان در حقیقت یک گربه وحشی با اندازه کوچک است که نام خود را از روی  محققی آلمانی گرفته‌ است که برای اولین بار در سال ۱۷۷۶ این پستانداران را یافتطول بدن گربه‌های پالاس بدون احتساب طول دم، ۴۶ تا ۶۵ سانتی‌متر است و خود دم به تنهایی طولی معادل ۲۱ تا ۳۱ سانتی‌متر دارد. وزن این گربه‌سانان از ۲/۵ تا ۴/۵ کیلوگرم متغیر است. شکل ظاهری گربه‌های پالاس به علاوه خز بلند و متراکم آن‌ها، وجهه‌ای با ابهت به آن‌ها بخشیده است. فک گربه‌های پالاس کوچک است و به همین دلیل این پستانداران در مقایسه با دیگر گربه‌سانان، تعداد دندان‌های کمتری دارند اما در عوض دندان‌های نیش آن‌ها بسیار بلند است!

برای آشنایی بیشتر با گربه‌های پالاس مقاله اصلی را بخوانید.

۱۲. کجا شیطان تاسمانی ببینیم؟

شیطان تاسمانی

شیطان تاسمانی، کیسه‌دار کوچکی است که از لحاظ ظاهری با یک موش بزرگ بی شباهت نیست! از ویژگی‌های این پستاندار کوچک می‌توان به دندان‌های بسیار تیز و خز متراکم سیاه یا قهوه‌ای‌ آن اشاره کرد. این جانور بر خلاف ظاهر کوچکش شیوه مبارزه بسیار ترسناکی دارد. شیطان تاسمانی جانوری است که تا کنون به دفعات زیادی در کارتون‌های تلویزیونی از آن الهام گرفته شده؛ اما همواره اندازه این جانور در کارتون‌ها بسیار بزرگ‌تر از اندازه واقعی این جانور به تصویر کشیده شده است. شیطان تاسمانی پستاندار کوچکی است که طول بدنش بین ۵۱ تا ۷۹ سانتی‌متر و وزن آن بین ۴ تا ۱۲ گرم است.

اگر مایل هستید تا شیطان‌های تاسمانی را بیش از این بشناسید، به مقاله اصلی مراجعه کنید.

۱۳. پاندای قرمز چیست؟

پاندای قرمز

مقاله‌های مرتبط

پانداهای سرخ، پستاندارانی هستند که در شرق هیمالیا و جنوب شرق چین یافت می‌شوند. بدن این جانوران رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز داشته و دم بزرگشان در کنار رنگ بدن از شاخصه‌های اصلی این پستانداران به شمار می‌آید. پانداهای قرمز، حیواناتی هستند که به دلیل رژیم غذایی اصلی خود (بامبو)، نام خود را از پانداها قرض گرفته‌اند اما از نظر اندازه شباهتی به آن‌ها ندارند! این حیوانات در حال حاضر در دسته «حیوانات در خطر انقراض» قرار دارند چراکه جمعیت بالغ آن‌ها هم اکنون کمتر از ۱۰,۰۰۰ عدد است.

برای آشنایی بیشتر با پانداهای سرخ، به مطلب اصلی مراجعه کنید.

۱۴. سیاه گوش چیست؟

سیاه گوش

سیاه گوش‌ها (Lynx)، گربه سانانی گوشتخوار با اندازه متوسط هستند که مشخصه ظاهری اصلی‌شان گوش‌های تیزشان است که با مو پوشیده شده و دم کوتاه گلوله‌ای‌شان که انتهایش کاملا سیاه است. سیاه گوش‌های کانادایی که در مناطق برفی زندگی می‌کنند، پنجه‌هایی بزرگ‌تر از حد معمول دارند که در برف سنگین نقش چکمه را برای آن‌ها ایفا می‌کند. از دیگر مشخصه‌های سیاه گوش (مخصوصا سیاه گوش‌های کانادایی) می‌توان به بلند بودن پاهای جلویی نسبت به پاهای عقبی و خز بسیار متراکم اشاره کرد. از وجوه تمایز این دو پستاندار می‌توان به تفاوت بین خز، نوع ظاهری گوش‌ها و شکل ظاهری دم اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با سیاه گوش‌ها و خواندن حقایقی جالب از آن‌ها مقاله اصلی را بخوانید.

۱۵. کجا لاما ببینیم؟

لاما

لاماها بزرگترین عضو خانواده شترها هستند که در قاره آمریکا یافت می‌شوند اما شترهایی که در آسیا و آفریقا وجود دارند از لاماها بسیار بزرگتر هستند. لاماها و شترها در رده‌ای بالاتر در خانواده پستانداران سُم دار قرار می‌گیرند که Atiodactyla نام دارد. از دیگر اعضای این خانواده می‌توان به گوزن‌ها و خوک‌ها نیز اشاره کرد. همانند دیگر اعضای خانواده شترها، لاماها نیز گردن و پاهای نسبتا بلندی دارند. برخلاف شترها، لاماها کوهان ندارند و از این رو به آن‌ها «شتر بی کوهان» نیز گفته می‌شود. به طور میانگین وزن لاماهای بالغ حدودا به ۱۳۰ کیلوگرم می‌رسد.

اگر مایل هستید تا بیشتر از این با لاماها آشنا شوید، مقاله اصلی را مطالعه کنید.

۱۶. کجا جوجه تیغی ببینیم؟

جوجه تیغی

جوجه تیغی‌ها، پستانداران کوچکی با سر مخروطی شکل هستند که پاهای بسیار کوچکی داشته و کل بدنشان با تیغ‌های ریزی پوشیده شده است. بر خلاف خارپشت‌ها، تیغ‌های جوجه تیغی به راحتی از بدنشان جدا نمی‌شود. بر خلاف ظاهر نزدیکی که جوجه تیغی‌ها با خارپشت‌ها دارند، این دو جانورد در کل ارتباط خاصی به یکدیگر ندارند. همانند ناخن در انسان‌ها، تیغ‌های جوجه تیغی نیز از جنس کراتین است. طبق گزارشات سازمان حیات وحش آفریقا، یک جوجه تیغی بر روی سطح بدن خود حدود ۶.۰۰۰ تیغ دارد!

با کلیک بر روی تیتر اصلی مقاله، وارد دنیای جوجه تیغی‌ها شوید.

۱۷. کجا زرافه ببینیم؟

جمع بندی مقالات گردشگری حیات وحش

زرافه‌ها همیشه یکی از حیواناتی هستند که بیشترین تعداد بازدید در باغ وحش‌ها را دارند. از سوی دیگر، زرافه‌ها بلندترین حیوانات کره زمین هستند اما این ویژگی به هیچ وجه باعث نمی‌شود که زرافه‌ها به شکار دیگر حیوانات تبدیل نشوند!‌ زرافه‌ها گیاه‌خواران بسیار آرامی هستند و به راحتی با دیگر گیاه‌خواران بر سر اشتراک منابع غذایی کنار می‌آیند. زرافه‌ها به ۴ گونه اصلی تقسیم می‌شوند.

در مقاله اصلی اطلاعات کاملی از زرافه‌ها وجود دارد که می‌توانید مطالعه کنید.

۱۸. کجا میرکت ببینیم؟

میرکت

میرکت‌ها (Meerkat) پستانداران کوچکی هستند که ظاهری شبیه به گربه دارند و گوشتخوار هستند. این جانوران عضوی از خانواده زبادها و میمون‌های پوزه دراز هستند. در فارسی به میرکت‌ها "دم عصایی" نیز گفته می‌شود. از جمله ویژگی‌های بارز ظاهری میرکت‌ها می‌توان به بدن دراز، گوش‌های کوتاه و صاف و قابلیت این جانوران در ایستادن بر روی دو پا اشاره کرد. میرکت‌ها به رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای، نقره‌ای و نارنجی یافت می‌شوند. این جانوران چشم‌های تیره‌ای دارند و دور چشمانشان هم تیره است. میرکت‌ها حیوانات کوچکی هستند. طول بدن این جانوران بین ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر است و دم آن‌ها به تنهایی بین ۱۹ تا ۲۴ سانتی‌متر طول دارد. معمولا وزن میرکت‌ها کمتر از یک کیلوگرم است و این حیوانات از نظر وزنی به اندازه یک سنجاب هستند.

برای آشنایی بیشتر با میرکت‌ها، مقاله اصلی در مورد این حیوانات را مطالعه کنید.

۱۹. کجا خرس عینکی ببینیم؟

خرس عینکی

مقاله‌های مرتبط

خرس‌های عینکی، پستاندارانی هستند که به دلیل داشتن خطوط و بخش‌های روشن در اطراف چشم خود به این نام معروف شده‌اند. رنگ موی آن‌ها در بقیه بخش‌های بدنشان سیاه یا قهوه‌ای است. بخش‌های روشن‌تر بدن این جانوران در بعضی از آن‌ها بسیار فراتر رفته و به نحوی بخش‌های روشن بدن در خرس‌های عینکی حکم اثر انگشت را داشته و هویتشان را مشخص می‌کند. خرس‌های عینکی به عنوان یکی از گونه‌های خرس‌ با اندازه‌ای متوسط شناخته می‌شوند. خرس‌های عینکی به صورت میانگین ۱/۸ متر طول دارند و گونه‌های نر این حیوانات جثه بزرگ‌تری نسبت به ماده‌ها دارند. وزن این حیوانات بین ۸۰ تا ۱۷۵ کیلوگرم متغیر است. از نظر وزنی می‌توان گفت که گونه‌های ماده تقریبا نصف گونه‌های نر وزن دارند. در تصویر مقابل نسبت اندازه خرس‌های عینکی به انسان قابل مشاهده است.

اگر مایل هستید تا حقایق جالبی را در مورد این حیوانات بدانید، مقاله اصلی را مطالعه کنید.

۲۰. کاسواری چیست؟

کاسواری

کاسواری (Cassowary) یکی از اعضای گروه پرندگان بزرگی است که قادر به پرواز کردن نیستند. در حال حاضر سه نوع کاسواری در کل دنیا موجود است که همگی آن‌ها را می‌توان در اقسی نقاط استرالیا یافت. به دلیل اینکه این پرنده غالبا در اعماق جنگل‌ زندگی می‌کند، مشاهده آن‌ها به صورت طبیعی و در دل حیات وحش به هیچ وجه کار آسان و معمولی نیست. در حال حاظر نام کاسواری در لیست «حیوانات آسیب‌پزید محیط زیست» به چشم می‌خورد و این بدان معناست که اگر وضعیت این پرنده همینگونه ادامه پیدا کند، در آینده‌ای نه چندان دور نام آن را در لیست «حیوانات در خطر انقراض» خواهیم دید.

اگر مایلید تا کاسواری‌ها را بیشتر بشناسید، مقاله اصلی را بخوانید.

۲۱. کجا پنگوئن ببینیم؟

جمع بندی مقالات گردشگری حیات وحش

مطمئنا برای بسیاری از افرادی که مشتاق به دیدن پنگوئن‌ها از نزدیک هستند، برنامه‌ریزی یک سفر در جهت دیدن این موجودات دوست داشتنی در اولویت خواهد بود. خبر خوب برای این دسته از افراد این است که پنگوئن‌ها بر روی خشکی هیچ شکارچی خاصی ندارند. بنابراین آن‌ها از دیدن انسان‌ها به هیچ وجه نمی‌ترسند. درست است؛ این بدان معناست که گرفتن یک عکس سلفی با پنگوئن‌ها کاملا ممکن خواهد بود!

اگر مشتاق به خواندن اطلاعات کامل‌تری از پنگوئن‌ها هستید، به مقاله اصلی مراجعه کنید.

۲۲. کجا کانگورو ببینیم؟

کانگورو

کانگوروها، کیسه داران بزرگی هستند که به وسیله دم عضلانی، پاهای عقبی بزرگ و قدرتمند، خز کوتاه و گوش‌های بلند و کشیده‌شان شناسایی می‌شوند. همانند بقیه کیسه داران، کانگوروهای ماده هم کیسه دارند و فرزندان خود را تا زمانی که به حد قابل قبولی از رشد برسند، در کیسه خود نگه می‌دارند. در کل چهار گونه از کانگوروها نسبت به سایر گونه‌ها مشهورتر هستند که این چهار گونه عبارتند از: کانگورو قرمز، کانگورو antilopine، کانگورو خاکستری شرقی و کانگورو خاکستری غربی. به این چهار گونه از کانگوروها، «کانگوروهای بزرگ جثه» (great kangaroos) نیز می‌گویند چرا که این چهار گونه از کانگوروها نسبت به سایر گونه‌ها جثه بسیار بزرگ‌تری دارند. به طور کلی ۱۲ نوع کانگورو بر روی کره زمین وجود دارد.

برای آشنایی هر چه بیشتر با دنیای جالب کانگوروها، مقاله اصلی را مطالعه کنید.

۲۳. تنبل درختی چیست؟

جمع بندی مقالات گردشگری حیات وحش

تنبل‌های درختی (Sloth)، پستانداران نواحی گرمسیری هستند که غالبا در آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می‌شوند. آن‌ها از پنجه‌های بلند خود برای آویزان شدن از شاخه‌های درختان بلند استفاده می‌کنند و از برگ درختانی تغذیه می‌کنند که رسیدن به آن‌ها از عهده هر حیوانی برنمی‌آید. برای تنبل‌های درختی، راه رفتن بر روی زمین به دلیل بلندی طول پنجه‌هایشان (که بین ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر است) بسیار سخت و تا حدی غیر ممکن است!‌

اگر مایلید تا این حیوانات دوست داشتنی را بیشتر بشناسید، به مقاله اصلی رجوع کنید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه