بازار تهران: تهرانگردی در نوروز

علیرضا کیخا
علیرضا کیخا پنجشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
بازار تهران: تهرانگردی در نوروز

بازار تهران یکی از قدیمی‌ترین و پر رفت و آمدترین نقاط پایتخت است که در ایام نوروز بازدید از آن خالی از لطف نیست. با راهنمای نوروزی کجارو همراه باشید.

معرفی

مگر می‌شود از تهران و تهرانگردی بنویسیم و حرفی از بازار بزرگ تهران نزنیم. بازار تهران یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران است که با وسعت زیاد و دالان‌های تو در توی خود، به مانند یک شهر است.

این بازار یکی از پر رفت و آمدترین نقاط تهران است که همه‌روزه هزاران نفر از مردم تهران و ایران و البته گردشگرهای خارجی برای خرید و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به آن سفر می‌کنند.

سبزه میدان که بخش مهمی از بازار است، یکی از پر رفت و آمدترین  میدان‌های تهران است که از دوران صفویه و زندیه محل کاشت سبزی برای مردم تهران بوده و به همین دلیل به این نام شهرت داشته است.

یکی از معروف‌ترین و زیباترین تیمچه‌های بازار تهران تیمچه‌ حاجب الدوله است. تیمچه حاجب الدوله یکی از بازارچه‌های اطراف سبزه میدان است که معماری زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد.

به غیر از این‌ها جاذبه‌های گردشگری پرشماری در اطراف بازار تهران قرار دارد که در مقابل می‌توانید لینک مقاله‌های اختصاصی کجارو از هرکدام از آن‌ها را ببینید.

بازار تهران - نوروز

آجیل‌فروشی‌های خیابان پانزده خرداد

توصیه می‌کنیم اگه به تهران سفر می‌کنید حتما به بازار بزرگ تهران سر بزنید.

بازار تهران - نوروز

یکی از معروف‌ترین و پر رفت و آمدترین راسته‌های بازار تهران، راسته یا بازار کفاش‌ها است که به‌دلیل اینکه به سبزه میدان، خیابان پانزده خرداد و تیمچه‌های اصلی بازار مثل تیمچه حاجب‌الدوله و تیمچه مهدیه منتهی می‌شود، از نظر موقعیت اقتصادی بسیار مهم است.

بازار تهران - نوروز

قهوه‌خانه حاج علی درویش

در این راسته انواع کالا به فروش می‌رسد که از جمله‌ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انواع ظروف و ملزومات آشپزخانه، منسوجات با ارزشی مثل ترمه و قلمکار و فرش و صنایع دستی اشاره کرد.

بازار تهران - نوروز

سبزه میدان

همچنین راه رسیدن به حرم امامزاده زید (ع) در این راسته قرار دارد.

بازار تهران - نوروز

آدرس

سبزه میدان در خیابان پانزده خرداد، سبزه میدان قرار دارد.

موقعیت بازار کفاش‌ها روی نقشه

بازار تهران - نوروز

خانه ترمه ایران

بازار تهران - نوروز

تیمچه حاجب‌الدوله

بازار تهران - نوروز

دسترسی

بهترین راه برای رسیدن به بازار کفاش‌ها، استفاده از مترو است. برای رسیدن به بازار کفاش‌ها می‌توانید در خط یک متروی تهران و در ایستگاه مترو پانزده خرداد از قطار پیاده شوید و با حدود پنج دقیقه پیاده‌روی به‌سمت شرق سبزه میدان و بازار کفاش‌ها برسید.

بازار تهران - نوروز

همچنین از نقاط مختلف شهر، مانند پایانه تاکسی میدان آزادی به چهارراه گلوبندک تاکسی تردد می‌کند و از آنجا هم در همین مسیر می‌توانید به سبزه میدان و بازار کفاش‌ها برسید. همچنین از میدان توپخانه (امام خمینی) هم ماشین دودی‌های قدیمی به‌سمت خیابان پانزده خرداد و سبزه میدان تردد می‌کنند که سوار شدن به آن‌ها به یاد تهران قدیم، می‌تواند جالب و خاطره‌ انگیز باشد.

بازار تهران - نوروز

ورودی بازار کفاش‌ها

امیدواریم در ایام نوروز فرصت بازدید از دیدنی‌های بازار تهران را داشته باشید و تجربه خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه