مراکش، نزدیکترین کشور آفریقایی به اروپا

روژین  پورحیدر
روژین پورحیدر یکشنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
مراکش، نزدیکترین کشور آفریقایی به اروپا

مراکش با دیدنی‌های طبیعی و تاریخی فراوان، نزدیک‌ترین کشور آفریقایی به اروپا است. در این مقاله از به مراکش سفر خواهیم کرد. با کجارو همراه باشید.

به‌طور حتم مراکش از آن کشورهایی است که می‌تواند نظر تمام گردشگران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای را به خود جلب کند. جاذبه‌های طبیعی و همچنین تاریخی این کشور تجربه‌ای متفاوت از سفر را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. مراکش و فز  از جمله معروف‌ترین شهرهای این کشور هستند که در میانه‌ی بیابان مشهور ساهارا و جوار اقیانوس آتلانتیک قرار گرفته‌اند. در این میان می‌توان عمق فرهنگ و سنت مراکش را در آثار به‌جای مانده در کوهستان اطلس مشاهده کرد.

تاریخ

سفر به مراکش

مراکش کشوری باستانی با تاریخی پرفراز و نشیب و همین طور فرهنگی بسیار غنی است. اگرچه باید گفت که کشورهای مختلف تاثیراتی متفاوت روی فرهنگ مراکش داشته‌اند. اما همچنان می‌شود شاهد نقاط ظریف و قدرتمندی از آداب و سنن این مردم بود.

می‌توان چنین گفت که مردم مراکش زندگی قبیله‌وار داشته‌اند. به‌طور حتم در چنین جوامعی قوانین بنابر صلاح دید بزرگ قبیله تنظیم می‌شوند و هر قومی به قوانین و قواعد خود پایبند است. با در نظر داشتن این نکته و نبود حکومتی واحد، این کشور کوچک تحت تاخت‌وتاز اقوام بیگانه قرار گرفته است. باید اشاره کرد که مراکش روزگاری تحت سلطه‌ی امپراتوری روم باستان، اعراب‌، فرانسوی‌ها و همچنین اسپانیایی‌ها قرار داشته است. در سال  ۱۹۰۴ کشور مراکش به دو بخش تقسیم شد و تحت استعمار فرانسه و اسپانیا در آمد. در ۱۹۵۰ سلطان محمد فرماندار وقت مراکش به‌صورت رسمی اعلام استقلال کرد و در ۱۹۵۷۷ به‌عنوان پادشاه مراکش برتخت سلطنت نشست.

جاذبه های گردشگری

سفر به مراکش

مراکش

این شهر زیبا و صمیمی است. با حجم گسترده‌ای از کافه‌های دنج و رستوران‌های محلی به بهترین نحو از مسافران پذیرایی می‌کند. می‌توانید لذت گشت گذار در فروشگاه‌های کوچک صنایع دستی را در مراکش تجربه کنید، از میدان اصلی شهر بازدید کنید یا در کوچه پس کوچه‌های شهر که حال‌و‌هوای سنتی خود را حفظ کرده‌اند قدمی بزنید.

سفر به مراکش

فز

فز به‌عنوان قدیمی‌ترین شهر مراکش جذابیت‌های خاص خودش را دارد. این شهر با فضای ویژه‌ی خود همچنان سرشار از انرژی و زندگی است. می‌توانید با گذر از خیابان زیبای لابیرینت به مسجد فوق‌العاده‌ی شهر برسید و از جای‌جای آن دیدن کنید.

مراکش

بازدید از اجناس فروشگاه‌های کوچک و بزرگ از دیگر جذابیت‌های سفر شما خواهد بود.

سفر به مراکش

ایسائورا

سفر به مراکش

شهری بندری بر فراز صخره‌هایی که به دریا ختم می‌شوند. به‌طور حتم معروف‌ترین غذاهای دریایی در مراکش را می‌توانید در رستوران‌های ایسائورا سفارش بدهید. از جهت دیگر این شهر سواحلی فوق‌العاده دیدنی و دنج دارد. همین جریان به شهرت آن بین گردشگران خارجی کمک کرده است.

شفشاون

سفر به مراکش

این شهر کوچک کوهستانی مملوء از خانه‌هایی آبی رنگ است. شفشاون فضایی آرام و دنج دارد. می‌توانید روزها به دور از دغدغه در آن سکونت کنید و از فضای فوق‌العاده رویایی شهر و طبیعت اطراف لذت ببرید.

سفر به مراکش

وسترن ساهارا

مراکش

اگر از دوست‌داران کویر هستید می‌توانید در این منطقه از سفر به کویر لذت ببرید. شترهای محلی مراکش، شن‌های قرمز رنگ بیابان و آسمان فوق‌العاده روشن ناحیه، آن را به یکی از زیباترین کویرها بدل کرده است.

تور مراکش

فرودگاه بین المللی مراکش

سفر به مراکش

فرودگاه بین‌المللی محمد وی به‌عنوان فرودگاه اصلی مراکش محسوب می‌شود. از جهت دیگر فرودگاه المناره یکی از پرترددترین فرودگاه‌های منطقه است که اغلب کشورهای اروپایی را تحت پوشش خود قرار داده است و سرویسی تراز اول را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

آدرس

موقعیت مراکش روی نقشه
مراکش با اروپا تنها ۱۳ کیلومتر فاصله دارد

کشور مراکش در شمال غربی قاره‌ی آفریقا واقع شده است و با مساحتی بالغ بر ۴۴۶۵۵۰ به‌عنوان ۵۸ کشور دنیا شناخته می‌شود. شهر رابات پایتخت مراکش است و شهرهای کازابلانکا، رابات، فز و مراکش به‌ترتیب لقب محبوب‌ترین شهرهای مراکش را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مسیر دسترسی

سفر به مراکش

ساده‌ترین روش برای سفر به مراکش همراهی با تورهای مسافرتی است. می‌توانید با مراجعه به یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر نسبت به چگونگی تورهای مراکش اطلاعات لازم را کسب کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه