کاتالونیا؛ یک سفر ۶ روزه به یاد ماندنی (قسمت دوم)

رضا  حبیب زاده
رضا حبیب زاده شنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کاتالونیا؛ یک سفر ۶ روزه به یاد ماندنی (قسمت دوم)

ایالت کاتالونیا در اسپانیا منطقه‌ای توریستی با جاذبه‌های گردشگری فراوان است. در ادامه سفر ۶ روزه به این ایالت در قسمت دوم با کجارو همراه شوید.

در قسمت اول به صورت اجمالی با چند جاذبه‌ی گردشگری از سه شهر دیدنی ایالت کاتالونیا یعنی بارسلونا، تاراگونا و گیرونا آشنا شدیم.  در قسمت دوم، ادامه‌ی برنامه‌ی سفر ۶ روزه را دنبال می‌کنیم.

روز سوم

صبح روز سوم از صومعه‌ی مونتسرات دیدن کنید. حتی اگر مایل به بازدید از چنین مکانی نیستید، منظره‌ی طبیعی آن را از دست ندهید که یکی از بهترین مناظر اسپانیا است. مونتسرات به معنی کوه اره مانند است که به دلیل ظاهر کوهی است که صومعه روی آن قرار دارد. طی بیش از ۱۰۰۰ سال مونتسرات از مشهورترین زیارتگاه‌های اسپانیا بوده است و گفته می‌شود که مجسمه‌ی مریم عذرای سیاه آن از طرف شمعون به این زیارتگاه اهدا شده است.

صومعه مونتسرات

تندیس حضرت مریم

سالن رنسانس این صومعه با موزاییک‌های خوش نقش‌ونگار کاملا بی‌نظیر است و با آثار هنری از جنس طلا و نقره ساخته‌ی دست هنرمندان زبردست مزین شده است. مجموعه‌ای هنری برای بازدیدکنندگان وجود دارد که مطمئنا ارزش دیدن دارد. آثار هنرمندان سرشناسی چون پیکاسو، مونت، وگاس و کاراواجو در این مجموعه آثار به نمایش گذاشته شده است.

صومعه مونتسرات

روز چهارم

صبح روز چهارم تاراگونا را ترک کرده و به سمت شهر کوچک گیرونا حرکت کنید. شهری آرام و ساکت که رود اونیار آن را به دو بخش تقسیم کرده است و ظاهری شبیه شهر فلورنس ایتالیا به آن داده است. در کرانه‌ی این رود ساختمان‌هایی به رنگ اخرایی وجود دارند.

گیرونا

در این شهر دوست‌داشتنی از قدم زدن در میان خیابان‌های باریک، ساختمان‌های سنگی قدیمی، راه‌پله‌ها، و کاخ‌های قدیمی و زیبا لذت خواهید برد. این شهر یک کلیسای جامع و عظیم دارد که دارای بزرگ‌ترین رواق در کل اروپا است و شیشه‌هایی رنگی دارد که استادانه کار شده‌اند. بزرگ‌ترین محله‌ی یهودی قدیمی در اروپا نیز تعمیر و بازسازی شده است و می‌توان از آن بازدید کرد.

گیرونا

گیرونا

کلیسا گیرونا

کلیسا گیرونا

سپس با یک خودرو به بارسلونا برگردید. سه شب آتی را در هتل چهار ستاره‌ی کاتالونیا بگذرانید. این هتل در مرکز شهر است و نزدیک ایستگاه مترو است که با کمک آن به راحتی به نقاط دیدنی شهر رفت‌وآمد کنید.

روز پنجم

بعد از صرف صبحانه به گردش در شهر باشکوه و بی‌نظیر بارسلونا بروید. به شهر قدیمی و محله‌ی گوتیک بروید و از کلیسای جامع که از باشکوه‌ترین ساختمان‌های اسپانیا است، از ناحیه ریبرا (Ribera) که مجموعه‌ای قابل توجه از معماری قرن ۱۴ است، دیدن کنید.

گوتیک بارسلونا

گوتیک بارسلونا

کلیسا بارسلونا

بارسلونا بیشتر با صومعه‌ها و سبک معماری خاص آن، شناخته می‌شود. طی قرن ۱۹ سبک جدیدی از هنر و معماری با عنوان مدرنیسم پدیدار شد. این سبک ترکیبی از مواد ساده‌ای مثل چوب، سنگ‌های درشت و نتراشیده، خرده‌سنگ‌ها و آجرکاری با استادکاری دقیق روی آهن نرم و شیشه‌های رنگی است که اغلب با موزاییک‌هایی از کاشی‌های ناهموار تزیین می‌شود. حدود چهل ساختمان به این سبک وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. بزرگ‌ترین طرفدار این سبک آنتونی گائودی در کنار معروف‌ترین اثر او، کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) که از باشکوه‌ترین ساختمان‌های اسپانیا است، سمبل شهر به حساب می‌آیند.

ساگرادافامیلیا

ساگرادا فامیلیا

ساگرادا فامیلیا

موزه‌های بی‌شماری وجود دارد که دوتا از آن‌ها موزه‌ی پیکاسو (Picasso) و ژوان میرو (Joan Miro) است که هر دو ارزش دیدن دارند. همان‌طور که قبلا گفته شد، بارسلونا شهری بین‌المللی است به همین جهت دارای فروشگاه‌های جهانی است، بنابراین لازم است که سری هم به مراکز خرید بزنید. فروشگاه‌های لباس همه جا هستند و قیمت آن‌ها در مقایسه با کیفیتی که دارند بسیار منصفانه است. یک نکته‌ی جالب در مورد خرید در اسپانیا این است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای فراگیر نشده‌اند، بنابراین می‌توانید کارگاه‌هایی را پیدا کنید که متخصص صنایع دستی و هنری هستند.

بارسلونا

بارسلونا

بندر قدیمی را نیز بایستی ببینید، اگرچه زمانی کهنه شده بود ولی اکنون بازسازی شده است و دارای کافه‌های زیاد، رستوران‌ها و مغازه‌های فراوان است که فضایی شبیه به کوونت گاردن (Covent Garden) لندن را تداعی می‌کند.

بارسلونا

بعد از ظهر به لاس رامبلاس بروید که مشهورترین خیابان بارسلونا، بلکه اسپانیا است. این خیابان در تمام ساعات شب و روز به اندازه‌ای پر جنب‌وجوش و سرزنده است که باورکردنی نیست. مملو از انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، دکه‌های روزنامه‌فروشی، فال‌گیرها، نوازنده‌ها، هنرمندان پانتومیم که مردم را در پیاده‌رو زیر انبوهی از درختان دور هم می‌آورند.

لاس رابلاس

لاس رامبلاس

روز ششم

این روز می‌توانید آزادانه به گردش بپردازید یا به پارک سیوتادلا (Ciutadella) که مملو از درختان پرتغال است، رفته و وقت خود را با افراد محلی که مشغول گذراندن اوقات فراغت خود هستند، بگذرانید. سپس همانند مردم بارسلونا که برای تناول غذا حوصله‌ی زیادی خرج می‌کنند، برای وعده‌ی غذای خود تدارک مفصل ببینید و از آن لذت ببرید.

پارک سیوتادلا

بارسلونا غذا

در ادامه می‌توانید ویدیو تایم لپس از شهر زیبای بارسلونا را تماشا کنید.

?????? ?????

مطالب مرتبط:

منبع Telegraph

دیدگاه