۵ جزیره دیدنی که نادیده گرفته شده اند

سارا کرایی
سارا کرایی یکشنبه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
۵ جزیره دیدنی که نادیده گرفته شده اند

جزایر زیادی در سراسر دنیا شهرت جهانی دارند، اما تعدادی هم هستند که با وجود همه‌ی زیبایی‌هایشان دست‌کم‌ گرفته شده‌اند. با کجارو باشید.

در مجموع بیش از ۱۸۰,۰۰۰ جزیره روی کره زمین وجود دارد؛ بنابراین، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها برای گذراندن تعطیلات می‌تواند برای خیلی‌ها کاری دشوار و گاه ملال‌آور باشد. خوب می‌دانیم که در مورد خیلی از این جزایر بسیار مبالغه شده است؛ اما در مقابل، برخی آن‌چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته‌اند. این در حالی است که این جزایر نه تنها زیبا و دلفریب‌اند بلکه در بعضی موارد بسیار دیدنی‌تر از جزایر بیشتر شناخته شده هستند.

ملجت؛ کرواسی

جزیره

در اساطیر یونانی آمده که اودیسه هفت سال تمام را در این جزیره‌ی کرواتی مسحور و متحیر سرگردان بود. البته، نمی‌شود او را به خاطر این سرگردانی سرزنش کرد. جمعیت ملجت (Mljet) پیوسته رو به کاهش است. به نظر، نسل جوان این جزیره در حال مهاجرت به شهرهای داخلی‌ کرواسی هستند. بخش غربی جزیره با سواحل بسیار زیبا پوشیده است؛ این در حالی است که در سمت شرق جزیره یک پارک ملی دیدنی با دو دریاچه آب شور و یک صومعه عجیب و جالب وجود دارد. برای رسیدن به میلجت، بایداز دوبروونیک (از برجسته‌ترین شهرهای توریستی دریای آدریاتیک) یک ساعتی را در کشتی و روی آب سیر کنید.

نویس؛ کارائیب

جزیره

مطمئنا نام این جزیره قبلا به گوشتان خورده است، اما ممکن است بیشتر نام برادر بزرگ‌اش، سنت کیت، شنیده باشید. به عنوان جزیره کوچک‌تر و کم‌تر توسعه یافته، نویس در اغلب موارد به عنوان یک مقصد گردشگری نادیده گرفته شده است. بخش زیادی از قسمت‌های دست نخورده و بکر این جزیره از قله نویس، که در بلند‌ترین نقطه ۹۸۵ متر ارتفاع دارد، تشکیل شده است. جنگلی انبوه و سرسبز دامنه‌های کوه تا خط ساحلی را پوشانده است ـ ساحلی بکر با شن‌های سفید و درخشان.

کو چانگ؛ تایلند

جزیره

جزیره کو چانگ که اغلب در زیر سایه خواهران جنوبی‌اش، جزایر ساموی و کو پانگان، نادیده گرفته شده است یکی از شگفت انگیزترین جزایر روی زمین است. با این حال، این جزیره که یکی از بزرگ‌ترین جزایر تایلند هم است عمدتا خالی از سکنه است - مرکز این جزیره که از ارتفاعات کوهستان تشکیل شده با جنگل‌های انبوه پوشیده شده است.

همان‌طور که از نام این جزایر مشخص است، «کو» به معنی «جزیره» و چانگ به معنای«فیل» است؛ بنابراین باید جمعیت قابل ملاحظه‌ای از فیل‌های بومی این منطقه در این جزیره باشد. با توجه به آرایش خاص جغرافیایی این جزیره برای بیشتر سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف محل اقامتی و سواحل دل‌انگیز در دسترس همگان قرار دارد؛ هم از نوع استراحتگاه‌‌های خصوصی و هم لوکس و مجلل.

منتظر چه هستید؟ تایلند همین نزدیکی است، بار سفر ببیندید و برای دیدن این جزیره شگفت‌انگیز راهی شوید.

همه چیز درباره تایلند را در این صفحه خواهید دید.

جزایر لاس سیز؛ اسپانیا

جزیره

اکثر مردم وقتی در مورد جزایر اسپانیا فکر می‌کنند، به طور خودکار به یاد مهم‌ترین نقاط گردشگری این کشور ـ ایورکا و ایبیزا ـ می‌افتند. اما، اسپانیا بیشتر از این‌ها برای نمایش در دل خود دارد. در اصل،   در سال ۲۰۰۷، گاردین جزایر لاس ویس را برای بهترین سواحل جزیره‌ای در جهان در رتبه اول لیست خود قرار داد. با این وجود. این جزایر هم‌چنان دست‌کم گرفته شده‌اند. این مجمع الجزایر که در سواحل شمال غربی اسپانیا قرار دارند و با گذر از چندین بندر اسپانیایی قابل دسترسی‌ است.

اینجا «سه» عددی جادویی است: سه جزیره، با جمعیت رسمی تنها سه نفر، سه هتل و سه رستوران. این جزایر بخشی از پارک ملی اقیانوس اطلس جنوبی هستند و بنابراین منطقه‌ای محافظت شده است. جزایر لاس سیز بیشتر شبیه مناطق استوایی هستند تا جزایر اقیانوس اطلس: شن و ماسه این جزایر پودری و سفید است و دریا به رنگ فیروزه‌ای روشن. لاس سیز از شاعرانه‌ترین جزایر جهان هستند، با کمتر از یک کیلومتر طول و ۱۰۰ متر پهنا.

ویکس؛ پورتوریکو

جزیره

شرق پورتوریکو، جزیره ویکس، یکی دیگر از جزایری است که در پس شهرت همسایه بزرگ‌تر خود نادیده گرفته شده است. اگر از طبیعت لذت می‌برید و به دنبال آرامش هستید، اینجا بهترین نقطه برای شما است. تقریبا هیچ تغییر و تحول عمده‌ای در این جزیره صورت نگرفته است؛ به همین دلیل زیبایی طبیعی خود را تا حد زیادی حفظ کرده است. همه رستوران‌ها و هتل‌ها جدا از هم هستند و هیچ زنجیر‌ه‌ یا ردیفی از ساختمان‌ها به چشم نمی‌خورد و شب‌ها، در بخش‌های کم عمق آب طیف مسحور کننده‌ای از رنگ‌ها می‌درخشد. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه