موزه مقدم: تهرانگردی در نوروز

علیرضا کیخا
علیرضا کیخا جمعه، ۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
موزه مقدم: تهرانگردی در نوروز

موزه مقدم یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی جهان است که فصل بهار بهترین فرصت دیدن آن است. با راهنمای نوروز کجارو همراه باشید.

معرفی

موزه مقدم نام خانه‌ای تاریخی در نزدیکی میدان حسن‌آباد تهران است که فضایی بسیار زیبا و تزییناتی بدیع دارد. این خانه یکی از زیباترین خانه‌های جهان است و هر قسمت آن دارای جزییات زیبایی است. شاید دیدن چنین خانه زیبایی در این نقطه شلوغ و پرتردد شهر برای شما کسی غیرمنتظره باشد. ما دیدن این خانه را در ایام عید نوروز و فصل بهار به شما توصیه می‌کنیم.

موزه مقدم - نوروز

موزه مقدم محل زندگی خاندان احتساب‌الملک، یکی از درباریان صاحب منصب سلسله قاجار بوده است. 

موزه مقدم - نوروز

این خانه سپس محمدتقی‌ خان احتساب‌الملک به فرزندش دکتر محسن مقدم استاد باستان‌شناس دانشگاه تهران و همسر فرانسوی‌اش سلما رسید و این زوج با ذوق و علاقه‌ای بی‌نظیر به کار جمع‌آوری آثار تاریخی از سراسر ایران‌زمین پرداختند و از آن‌ها در معماری و تزیین خانه خود استفاده کردند. 

موزه مقدم - نوروز

در سال ۱۳۵۱ استاد مقدم خانه پدری خود و اشیای گردآوری شده در آن را وقف دانشگاه تهران کرد. 

موزه مقدم - نوروز

پس از فوت استاد محسن مقدم در سال ۱۳۶۶ و همسر ایشان در سال ۱۳۶۹ تولیت این بنا به دانشگاه تهران سپرده شد و امروزه شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر و به‌ویژه جوانان در این خانه و موزه زیبا هستیم. 

موزه مقدم - نوروز

این مکان از نظر معماری، تاریخچه و همچنین آثار و اشیایی که در آن نگهداری می‌شود دارای ارزش بسیار بالایی است.

موزه مقدم - نوروز

آدرس

موزه مقدم در تهران، خیابان امام خمينی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱ قرار دارد.

محل موزه مقدم روی نقشه

موزه مقدم - نوروز

دسترسی

اگر قصد سفر با مترو به این موزه را دارید می‌توانید از ایستگاه‌های حسن‌آباد و دانشگاه امام علی (ع) استفاده کنید. این موزه بین این دو ایستگاه مترو قرار دارد و با حدود پنج دقیقه پیاده‌روی در خیابان امام خمینی (ره،، از ایستگاه حسن‌آباد به‌سمت غرب یا از ایستگاه دانشگاه امام علی (ع) به‌سمت شرق به آنجا می‌رسید. همچنین با استفاده از اتوبوس‌های مسیر راه‌آهن - پارک وی یا راه‌آهن - تجریش و پیاده شده در ایستگاه البرز (تقاطع خیابان ولیعصر و امام خمینی) و پیاده‌روی کوتاه به‌سمت شرق در خیابان امام خمینی، می‌توانید به این موزه دسترسی داشته باشید.

موزه مقدم - نوروز

ساعات بازدید و قیمت بلیط

جاذبه‌های گردشگری در همین نزدیکی

ورودی این مجموعه ۳۰۰۰ تومان است که با ارائه کارت دانشجویی می‌توانید از تخفیف بهره‌مند شوید. موزه مقدم همه روزه به‌جز شنبه‌ها و ایام سوگواری از ساعت ۹ صبح تا ۱۷:۱۵ عصر میزبان شما است.

امیدواریم شما هم فرصت بازدید از این موزه در ایام نوروز و فصل بهار را بیابید و پس از دیدن این موزه نظر و تجربه‌های خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه