سفر دو روزه به مایورکای اسپانیا (قسمت دوم)

عماد جعفری
عماد جعفری پنجشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
سفر دو روزه به مایورکای اسپانیا (قسمت دوم)

مایورکا بندری در اسپانیا با سواحل شنی سفید، دیدنی های فراوان و تفریحات دریایی جذاب است، که گردشگران را شیفته خود می‌کند. با روایتی از سفر دو روزه به مایورکا با کجارو همراه باشید. 

گاهی اوقات هنگامه سفر که می‌شود، همه چیز مطابق برنامه پیش نمی‌رود، در این صورت ناچاریم کارهایی را بدون برنامه قبلی انجام دهیم.

این زیبایی سفر است، به‌ویژه در سفر انفرادی شما را در شرایط سختی قرار می‌دهد. سپس ناچارتان می‌کند که راه‌حلی پیدا کنید، چیزی که من متوجه شده‌ام اینن است، فقط در صورتی شرایط سخت هستند که ما قلب و روحمان را به آن‌ها ندهیم. مایورکای اسپانیا ابتدا در برنامه سفر من نبود...

اگر قسمت اول این مقاله را مطالعه کرده‌اید، با روایت سفر در این بخش همراه کجارو باشید.

سفر از فرودگاه به بندر دپوینسا

مایورکا

اول که محل اقامتم را در دپوینسا رزرو کردم، می‌خواستم از فرودگاه ماشینی بگیرم و برای دو روز بعد هم از آن استفاده کنم. ولی بعد از اینکه در مادرید جیبم را زدند از آنجا که کارت اعتباری نداشتم نمی‌توانستم این کار را انجام دهم. مسافت بین این دو محل حدود ۶۵ کیلومتر است و با ماشین حدود ۵۰ دقیقه زمان می‌برد.

بنا به راین ناچار بودم راه دیگری انتخاب کنم و به هتلم زنگ زدم تا بفهمم چگونه باید به آنجا بروم. آن‌ها به من گفتند که با اتوبوس به مرکز پالما بروم و سپس با اتوبوس دیگری به بندر دپوینسا بروم. شما همچنین می‌توانید با تاکسی بروید ولی هزینه‌اش حدود ۹۰ یورو است. بنابراین قرار شد بعد از صرف صبحانه در فرودگاه با اتوبوس به دپوینسا بروم. حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا به پالما برسید. بعد از رسیدن به آنجا من کمی این طرف و آن‌طرف رفتم تا شماره اتوبوسم را پیدا کنم. گوگل نشان می‌داد که دقیقا آنجا است ولی من نمی‌توانستم شماره را در هیچ یک از تابلوهای ایستگاه اتوبوس پیدا کنم. بعد از تقریباً ۱۵ دقیقه من بالاخره متوجه شدم که یک ایستگاه اتوبوس دیگر در طبقه زیری هم هست. من احمق بودم و فکر می‌کردم پله‌ها به‌جای دیگری می‌روند.

مایورکا

بیشتر بخوانید:

اتوبوبس رفته بود و ناچار شدم یک ساعت دیگر صبر کنم تا اتوبوس بعدی بیاید. حدود ۹۰ دقیقه طول کشید تا برسم. سفر بسیار زیبایی بود ولی من از شبی که بارسلونا را ترک کردم خیلی خسته شدم و بیشتر راه را خواب بودم. از ایستگاه اتوبوس تا هتلم ۵ دقیقه پیاده راه بود. برای کل این سفر من کمتر از ۲۰ یورو پول دادم.

هتل میرامار، بندر دپوینسا، مایورکا

مایورکا

در هتل میرا مار که هتل بسیار مجللی بود اقامت داشتم. این هتل بسیار قدیمی است و از سال ۱۹۱۰ آنجا است. ولی بهترین قسمت هتل این بود که به‌محض این‌که پایتان را بیرون می‌گذاشتید می‌توانستید دریا را ببینید. اگر بتوانید اتاق رو‌به‌روی خلیج درخواست دهید خیلی هم بهتر است. همچنین می‌توانید رشته‌کوه سرا دترامونتانا را ببینید. آن روز تماشای غروب فوق‌العاده بود.

تفریح در بندر دپوینسا
مایورکا

 من تا آن موقع بسیار خسته بودم و رفتم خوابیدم. در واقع در طول ۷۲ ساعت گذشته درمجموع کمتر از ۴ ساعت خوابیده بودم. به هر حال آن موقع شب برای انجام هر کاری خیلی دیر بود. پس از مدتی بیدار شدم و رفتم آن اطراف کمی پرسه زدم. مکان بسیار آرامی بود و من تنها دوست داشتم مطالعه کنم و از تمامی مناظرش لذت ببرم. شما می‌توانید در هر زمانی به شنا بروید ولی به نظرم آمد که آب برای من کمی سرد است. خانواده‌های زیادی بودن که داشتند در آب شنا می‌کردند و از آن لذت می‌بردند.

مایورکا

به خاطر این‌که ماشین نداشتم باید می‌فهمیدم چگونه باید جزیره را بگردم. از پذیرش هتل پرسیدم. آن‌ها به من گفتند که تورهای روزانه‌ای هستند که شما را به سایر قسمت‌های جزیره می‌برند. با توجه به اینکه این تنها انتخاب من بود برای روز بعد توری رزرو کردم که مرا به روستاهای اطراف می‌برد این تنها تور موجود برای فردا بود. برای هرروز یک تور متفاوت داشتند). صبح در یک میدان نزدیک هتل سوار شدیم. باوجود این‌که من از سوارشدن به اتوبوس‌های تور خسته شده بودم راهنمایمان بسیار دوست‌داشتنی بود و در تمام‌روز با لبخندی دل‌نشین ما را راهنمایی می‌کرد. تنها مشکلی که وجود داشت این بود که من بعد از پسر ده ساله راهنمای تور جوان‌ترین فرد در آن اتوبوس بودم. بقیه بیشتر در سفر بازنشستگی‌شان بودند. تنها یک زوج بودند که به نظر می‌رسید حدودا ۴۰ ساله باشند.

مایورکا

بااین‌وجود، من در طول روز اوقات خوشی را به کاوش در روستاهای کوچک سو لر و والدموسا گذراندم. ما را به یکی از قدیمی‌ترین واگن‌های اسپانیا در شهر سو لر بردند. آنجا شنبه‌بازاری بود که می‌توانستید در آن کالاهای جالبی پیدا کنید. کلیسای سنت بارثولومو یکی از جاذبه‌های اصلی اینجا است. چیزی که من در این شهر کوچک عاشقش شدم خان‌هایی بودند که همگی از یک رنگ مشابه ساخته‌شده بودند. نمای بیرونی کرم رنگ با درها و پنجره‌های سبز.

بیشتر بخوانید:

سریع به‌سمت ولدموسا رفتیم. ولدموسا شهر دیگری در مایورکا است که دقیقا در میان دره‌ای واقع‌شده است. این شهر همچنین به خاطر رویال چارترهاوس، خانقاهی که شوپن آهنگساز معروف و معشوقه‌اش برای مدت کوتاهی دران اقامت کردند شهرت دارد. این خانقاه امروزه موزه‌ای است که وسایل شوپن را دران نمایش می‌دهند. به‌هرحال آن روز به‌خوبی سپری شد و ما به بندر دپوینسا بازگشتیم. در حین تماشای غروب از پاسیو اتاقم در هتل یک شام فوق‌العاده خوردم.

مایورکا

بازگشت از بندر دپوینسا

با توجه به اینکه پرواز برگشتم به بارسلونا ساعت ۶ صبح بود باید تا چند ساعت دیگر بندر دپوینسا را ترک می‌کردم. تاکسی شخصی رزرو کردم تا کمتر از یک ساعت دیگر به فرودگاه برسم، که  آنهم حدود ۹۰ دلار خرج روی دستم گذاشت. این تنها چیزی بود که آرزو کردم که قبلاً کمی بهتر در موردش برنامه‌ریزی می‌کردم چون برای مسافر تنهایی مثل من بسیار گران بود. اگر این‌چنین قیمتی را قبلا فهمیده بودم بلیط هواپیمایی را می‌گرفتم که کمی دیرتر حرکت می‌کند.

مایورکا

مایورکا جزیره فوق‌العاده‌ای است، بسیار مشتاقم که روزی دوباره به آنجا برگردم. چون دو روز برای دیدن جزیره‌ای به آن زیبایی اصلا کافی نبود. بندر دپوینسا هم یک شهر استثنایی بود، بعد از رفتن به بخش‌های مختلف جزیره می‌توانم درک کنم که چرا بسیاری از افراد مشهور این جزیره را برای خانه‌های تعطیلات و گردشگری خود انتخاب کرده‌اند. (راستی می‌دانستید رافائل نادال اهل ماناکور در جزیره مایورکا است؟)

مطالب مرتبط:

منبع travelbooksfood

دیدگاه