بی توجهی به جلو و عدم سرعت مجاز بزرگترین عامل تصادفات جاده ای نوروز

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۶
بی توجهی به جلو و عدم سرعت مجاز بزرگترین عامل تصادفات جاده ای نوروز

145 کشته و دو هزار و 950 مجروح حاصل تصادفات کشور طی یک هفته گذشته در اثر بیتوجهی به جلو و عدم سرعت مجاز بوده است.

سردار موسی امیری در حاشیه بازدید از ایستگاه پلیس راه رشت انزلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گیلان،اعلام کرد بیشترین عامل تصادفات را بی توجهی به جلو34 درصد در شکل گیری تصادفات طی هفت روز گذشته موثر بوده است.

وی ادامه داد:

استفاده از تلفن همراه اولین عامل و خوردن و آشامیدن٬ توجه به اطراف و خستگی از دیگر دلایل بی توجهی به جلو و وقوع سوانح رانندگی در کشور بوده است.

دومین عامل تصادفات طی یک هفته گذشته ذکر به گفته ئلیس راهورتخطی از سرعت مجاز را با سهم 20 درصد از این آمار را به دخود اختصاص داده است. هرجا سرعت بالاتر می رود٬ شدت تصادف هم بالاتر می شود در نتیجه فوتی های سر صحنه نیز زیاد می شود.

وی بدون ذکر نام استانی تصریح کرد:

روزانه سرعت در استان ها را توسط دوربین های نظارتی رصد می‌کنیم که در حال حاضر پنج استان که به طور غالب استان های کویری هستند ٬ سرعت وسائط نقلیه در آنها بالاهست.

ایشان سومین عامل در تصادفات یک هفته اخیرکشور را انحراف و تجاوز به چپ خواند و گفت:

این عامل سهم 17 درصدی در کشور دارد و اغلب در جاده های دو طرفه ای که بدون جدا کننده وسط هستند٬ ر خ داده است.

در این میان بخشی از تصادفات مربوط به موتورسواران بوده وگیلان٬ گلستان و بوشهر از جمله استان هایی هستند که خط قرمز ما در سهم قربانیان موتورسوار در کشور را تشکیل می دهند.

وی عوامل جغرافیایی٬ بافت جمعیت ٬ جمعیت روستا٬ شهرنشینی و نزدیکی شهر و روستا و کشاورزی را از جمله دلایل تردد بیشتر موتورسیکلت ها و تصادفات آنها عنوان کرد.زیرساخت ها هم در تصادفات نقش دارند و بایستی آنها نیز برای تردد وسائط نقلیه آماده باشند با این وجود ٬ اگر زیرساخت ها هیچ مشکلی نداشته باشند و رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند، باز شاهد اتفاقات تلخ خواهیم بود.

بنا براین فرهنگ سازی از مهمترین راهکارها برای کاهش تصادفات بوده چنانچه راه های سلبی جواب نمی دهد و اگر هم جواب دهد ٬ مقطعی است و دوامی ندارد .

سردار امیری در ادامه به بازدید خود از گیلان نیز اشاره و بیان کرد:

آمادگی و همکاری دستگاه های امدادی ، پلیس و مردم در استان موجب شده طی هفت روز گذشته، آمار فوتی های درون شهری در گیلان به صفر برسد و فوتی های برون شهری 50 درصد کاهش یابد.

طی هفت روز گذشته استان های تهران٬ البرز٬ قزوین٬ گیلان مازندران٬ قم و فارس پرترددترین استان های کشور بوده اند.

طی هفت روز گذشته استان های تهران٬ البرز٬ قزوین٬ گیلان مازندران٬ قم و فارس پرترددترین استان های کشور بوده اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه