موزه آبگینه: تهرانگردی در نوروز

علیرضا کیخا
علیرضا کیخا سه شنبه، ۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
موزه آبگینه: تهرانگردی در نوروز

موزه آبگینه از دیدنی‌های تهران است که از نظر معماری و اشیای قرار گرفته در آن مورد توجه گردشگران است. با راهنمای نوروزی کجارو همراه باشید.

معرفی

اگر در ایام نوروز گذرتان به مرکز شهر تهران و خیابان جمهوری افتاد، حتما از دیدنی‌های پرشمار این خیابان تا میدان بهارستان دیدن کنید. یکی از این جاذبه‌های گردشگری در خیابان سی تیر قرار دارد. موزه آبگینه در فصل بهار و ایام نوروز مکانی جذاب و دوست داشتنی برای گذراندن لحظاتی خوش است. این موزه علاوه بر ارزشی که از نظر گنجینه اشیای قرار گرفته در آن دارد، معماری زیبایی هم دارد و حضور در حیاط زیبای آن و قدم زدن در آن بسیار لذت‌بخش است. 

موزه آبگینه - نوروز

موزه آبگینه و سفالینه تهران در یکی از خانه‌های تاریخی تهران واقع شده و به‌طور تخصصی به نمایش ظروف و اشیای آبگینه و سفالینه از گذشته‌های بسیار دور تا قرون گذشته می‌پردازد. 

موزه آبگینه - نوروز

این موزه از نظر ارزش آثار گرانبهای نگهداری شده در آن، معماری بسیار زیبای دوران قاجار، میزبانی سفارتخانه‌های مصر و افغانستان پس از انقلاب و همین طور طراحی موزه بسیار قابل‌توجه و ارزشمند است. 

موزه آبگینه - نوروز

در موزه آبگینه ظروفی تاریخی، زیبا و باارزش از دوران مختلف تاریخی به نمایش در آمده است.

موزه آبگینه - نوروز

بنای این موزه در گذشته خانه و محل کار یکی از پرنفوذترین رجال سیاسی دوران قاجار و پهلوی یعنی احمد قوام یا قوام‌السلطنه بوده است. قوام‌السلطنه از وزیران بنام پایان دوران قاجار و حکومت پهلوی بوده که دو بار در دوره قاجار و سه بار در دوره پهلوی نخست‌وزیر ایران شد.

موزه آبگینه - نوروز

در سال ۱۳۵۵ تغییرات موزه آبگینه با همکاری مهندسان اتریشی از جمله هانس هولاین و مهندسان ایرانی آغاز شد. هانس هولاین کار طراحی ویترین‌های موزه را به عهده داشت.

موزه آبگینه - نوروز

آدرس

موزه آبگینه در خیابان جمهوری اسلامی، خیابان سی‌تیر، پلاک ۵۵ قرار دارد.

موقعیت موزه آبگینه روی نقشه 

موزه آبگینه - نوروز

دسترسی

برای رفتن به موزه آبگینه می‌توانید از مترو استفاده کنید. کافی است در خط یک مترو تهران در ایستگاه سعدی از قطار پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه با حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در خیابان جمهوری به‌سمت غرب به خیابان سی‌تیر و موزه آبگینه برسید.

یا از اتوبوس‌هایی که از خیابان جمهوری می‌گذرند، مثل اتوبوس‌های میدان بهارستان - میدان جمهوری استفاده کنید و در ایستگاه پل حافظ پیاده شده و در خیابان جمهوری به‌سمت شرق بروید و پس از پنج دقیقه به خیابان سی‌تیر برسید.

موزه آبگینه - نوروز

در این لیست ‌می‌توانید با انتخاب خط ۱ مترو و ایستگاه سعدی، از فهرست اتوبوس‌هایی که در خیابان جمهوری تردد می‌کنند باخبر شوید. این منطقه در طرح ترافیک تهران قرار دارد، پس اگر قصد بازدید از موزه در ایام غیر تعطیل را دارید باید مجوز تردد در طرح ترافیک تهران را خریداری کنید. اما برای یافتن جای پارک در اطراف این موزه باید بسیار خوش‌شانس باشید.

موزه آبگینه - نوروز

موزه آبگینه همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها و ایام سوگواری میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

موزه آبگینه - نوروز

موزه آبگینه - نوروز

موزه آبگینه - نوروز

جاذبه‌های گردشگری در همین نزدیکی

امیدواریم در ایام نوروز و بهار فرصت بازدید از این موزه را داشته باشید و تجربه خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه