۷ مقصد فوق العاده گردشگری زمستانه؛ از آلمان تا آریزونا

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵
۷ مقصد فوق العاده گردشگری زمستانه؛ از آلمان تا آریزونا

 سفر در زمستان، طرفداران کمی دارد اما بسیار شگفت‌انگیز و فراموش‌نشدنی است. با کجارو همراه باشید تا با ۷ مقصد گردشگری فوق‌العاده‌ی زمستانی آشنا شویم.

بسیاری از افراد دوست ندارند در زمستان سفر کنند. اما زمستان، فصلی پر از شگفتی است. منظره‌های پوشیده از برف، قله‌های برفی زیبا و شهرهای کوچک و بزرگی که به سرزمین عجایب برفی تبدیل می‌شوند، فرصت‌های بی‌نظیری را برای لذت بردن از طبیعت زمستانی فراهم می‌کنند.

سرمای هوا یکی از مهم‌ترین دلایلی است که بسیاری از ما را در فصل زمستان در خانه نگه می‌دارد و ما حتی فکر سفر در زمستان را هم نمی‌کنیم. اما مقصدهای گردشگری متعددی در سراسر دنیا وجود دارند که در فصل زمستان به‌معنای واقعی کلمه به سرزمینی رویایی تبدیل می‌شوند؛ قلعه‌های تاریخی که از دل برف سر برآورده‌اند و گویی از دل قصه‌ها بیرون آمده‌اند، پارک‌های ملی زیبایی که زیر پوشش سفیدی از برف پنهان می‌شوند و امکانات متعدد برای انجام ورزش‌ها و تفریحات زمستانی که در فصل‌های دیگر امکان انجام آن‌ها وجود ندارد. در ادامه با تعدادی از این مقصدهای رویایی آشنا می‌شویم. شاید با دیدن تصاویر آن‌ها، تصمیم بگیرید که زمستان سال آینده برای سفر به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

قصر نوی‌شوان‌شتاین (Neuschwanstein)، آلمان

سفر در زمستان

احتمالا تصویر این قصر دیدنی، برایتان آشنا به نظر می‌رسد. تعجبی نیست چون این قصر، الهام‌بخش قصر زیبای خفته‌ی دیزنی‌لند بوده است. در فصل تابستان، ۶ هزار گردشگر از این قصر بازدید می‌کنند و در فصل زمستان تعداد گردشگران بسیار کاهش پیدا می‌کند. اما در زمستان این قصر و مناطق اطراف آن به منظره‌ای رویایی تبدیل می‌شود که شبیه آن را فقط در قصه‌ها و کارتون‌ها می‌توانید ببینید و تصور کنید.

این قصر در جنوب غربی ایالت بایرن قرار دارد و متعلق به قرن نوزدهم است و به سبک Romanesque Revival ساخته شده است. برج‌های این قصر باشکوه از میان جنگل‌های کاج پوشیده از برف سر بر آورده‌اند. برای بازدید از این قصر می‌توانید در یکی از شهرهای نزدیک اطراف مثل فوسن (Fussen) یا  Hohenschwangau اقامت کنید.

پارک ملی یلو استون (Yellowstone)

سفر در زمستان

در حدود ۹۴ درصد از بازدیدکنندگان ۳ میلیون نفری این پارک ملی، در فصل تابستان از این پارک بازدید می‌کنند اما دو فصل پاییز و زمستان زمانی ایدئال برای سفر به این پارک هستند. زمانی که می‌توانید از تماشای مناظر نفس‌گیر پارک لذت ببرید بدون اینکه مونوپادها مزاحم دید شما بشوند. در سفر به این منطقه، بازدید از دره‌ی لامار (Lamar Valley) را به برنامه‌ی سفر خود اضافه کنید. این دره در زمستان تماما از برف پوشیده می‌شود و مکانی فوق‌العاده برای تماشای حیات وحش یا قدم زدن در مسیرهای جنگلی برفی است.  

برای تماشای چشم‌انداز زیبای گله‌های واپیتی‌ها (Elk) با پس‌زمینه‌ای از قله‌های برفی پارک ملی گراند تیتون (Grand Teton) باید از پناهگاه ملی الک‌ها در شهر جکسون ایالت وایومینگ بازدید کنید.

دریاچه‌ی بلد (Bled)

سفر در زمستان

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب شدن دونالد ترامپ، توجه مردم دنیا را به سوی کشور کوچک و دیدنی اسلوونی جلب کرده است؛ جایی که ملانیا ترامپ همسر رئیس‌جمهوری آمریکا به دنیا آمده است. این کشور زیبا روز‌ به روز بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. دریاچه‌ی بلد مانند نگینی بر انگشتر این کشور می‌درخشد. این دریاچه در فاصله‌ی ۵۵ کیلومتری از پایتخت اسلوونی یعنی شهر لیوبلیانا (Ljubljana) قرار دارد.

در ماه‌های جولای و آگوست، آب‌های درخشان دریاچه، قایق‌های چوبی و بچه‌هایی که در مناطق کم‌عمق آب‌بازی می‌کنند، منظره‌ای زیبا و دلنشین در این منطقه ایجاد می‌کنند اما در زمستان، اینجا به یک سرزمین رویایی تبدیل می‌شود. در زمستان، سکوت و آرامش محض بر این منطقه حکم‌فرما است. یک قصر قرون‌وسطایی که در جزیره‌ای در مرکز این دریاچه قرار دارد، زیبایی مناظر زمستانی را دوچندان می‌کند. اگر از علاقه‌مندان به ورزش‌های برفی هستید، برای سفر به رشته‌کوه آلپ جولین (Julian Alps) برنامه‌ریزی کنید. منطقه‌ای کمتر شناخته شده که هیچ دست کمی از همسایه‌ی اتریشی خود ندارد.

لاپلند (Lapland)، فنلاند

سفر در زمستان

در فصل زمستان، شمالی‌ترین منطقه‌ی فنلاند، یعنی لاپلند، تقریبا به‌طور کامل در تاریکی فرو می‌رود. شاید فکر کنید این سفر، هیجان و جذابیتی نخواهد داشت اما منظره‌ی پرتوهای نور را که طیفی رنگارنگ در آسمان تاریک ایجاد می‌کنند، همه جای دنیا نمی‌توانید مشاهده کنید. ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس بهترین زمان برای تماشای شفق‌های قطبی است؛ پدیده‌ای طبیعی که بر اثر برخورد الکترون‌ها با جو زمین ایجاد می‌شود. در لاپلند می‌توانید در بوتیک هتل‌های گرم و نرم اقامت کنید یا هتلی به‌شکل ایگلو را برای اقامت انتخاب کنید. هتل Kakslauttanen متشکل از ۲۰ خانه کوچک است که به سبک خانه اسکیموها موسوم به «ایگلو» طراحی شده‌اند. همچنین می‌توانید برای سافاری برفی یا تماشای گوزن‌ها در دل طبیعت برنامه‌ریزی کنید.

پارک ملی بنف (Banff)

سفر در زمستان

پارک ملی بنف در صدر فهرست نفس‌گیرترین چشم‌اندازهای طبیعی دنیا قرار دارد بنابراین در ماه‌های زمستانی هم از سفر به این منطقه ناامید نمی‌شوید و از تماشای زیباترین منظره‌های برفی دنیا لذت می‌برید. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دنیا در زمستان، خلوت و بی‌فروغ هستند اما در این پارک ملی حتی در زمستان هم شور و هیجان برپا است. فستیوال‌های مختلف از جمله فستیوال روزهای برفی و مسابقات اسکی در این منطقه برگزار می‌شود. در سفر به این پارک ملی حتما بازدید از دریاچه‌ی مورین (Moraine Lake) را در برنامه‌ی خود قرار دهید. در آب‌های شیشه‌ای این دریاچه، منظره‌ی کوه‌های برفی دره‌ی ده قله (Valley of Ten Peaks) انعکاس می‌یابد و چشم‌اندازی فوق‌العاده را به نمایش می‌گذارد.

مون ترومبلان (Mont-Tremblant)

سفر در زمستان

شهر مون ترومبلان کبک، چیزی فراتر از یک منطقه‌ی اسکی ساده است. در این شهر زیبا، کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌های متعددی وجود دارد که کسانی که اسکی‌باز نیستند هم می‌توانند از حضور در آن‌ها در تمام طول روز لذت ببرند. در این شهر رنگارنگ و زیبا می‌توانید روزها وقت بگذرانید و از خوردن کرپ‌های محلی در کافه‌ها لذت ببرید.

سدونا (Sedona)، آریزونا

سفر در زمستان

سدونا شهری در ایالت آریزونا است که ۴ هزار سال پیش محل سکونت و تردد سرخ‌پوستان بومی بوده است. امروزه این شهر به یکی از مهم‌ترین شهرهای تفریحی و توریستی این ایالت تبدیل شده است. گردشگران به خاطر تماشای جاذبه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای اطراف به سدونا سفر می‌کنند. پارک ایالتی سنگ سرخ در این منطقه واقع شده است. در زمستان تفریحات متعددی در این منطقه وجود دارد؛ از قدم زدن در مسیرهای برفی گرفته تا تماشای آسمان پرستاره.

مطالب مرتبط:

منبع mydomaine

دیدگاه