زندگی با یک کوله‌ پشتی: چطور برای سفر ۶ ماهه خارجی کوله ببندیم؟ (قسمت سوم)

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم جمعه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
زندگی با یک کوله‌ پشتی: چطور برای سفر ۶ ماهه خارجی کوله ببندیم؟ (قسمت سوم)

به نظر شما آیا می‌شود وسایل مورد نیاز برای یک سفر ۶ ماهه تا یک ساله را در یک کوله پشتی جای داد؟ با کجارو همراه باشید.

تصور کنید می‌خواهید به سفری بدون توقف بروید که ۶ تا ۱۲ ماه به طول می‌انجامد. آن هم نه یک سفر مجلل که وسایل را در اتومبیل یا هتلتان نگه می‌دارید. بلکه یک سفر ماجراجویانه به نقاط دوردست و بکر.

حال به نظر شما آیا می‌توان تمامی لوازم سفر را در یک کوله ی قابل حمل جای داد؟ نویسنده‌ی سفری و ماجراجوی عزی ما یعنی آقای نورم شریور Norm Schriever به ما یاد می‌دهد که چطور این‌کار به نظر غیر ممکن را انجام دهیم.

امنیت

قفل رمز‌دار

هر وقت در یک آپارتمان ساکن می‌شوم یک قفل قوی و محکم رمز‌دار را به یک نرده یا ستون نزدیک در خانه وصل کرده و کلید آپارتمانم را به آن متصل می‌کنم. با این کار مجبور نیستم کلید را با خود حمل کنم چرا که حمل کلید در ساحل حسابی اعصاب خرد‌کن است.

بسته بندی کوله

به طور منطقی باید از قفل کابلی لپ‌تاپ استفاده کنم اما ترجیح می‌دهم لپ‌تاپم را در پنل سقف اتاق یا کف سطل زباله پنهان کنم!

به جای استفاده از ابزار امنیتی و قفل‌های جعلی، من همیشه لوازم و مدارک مهمم مثل پاسپورت، کارت اعتباری، فلش درایو و ... را در ته یک جعبه‌ی غلات صبحانه یا یک قوطی نیمه‌خالی بادام زمینی پنهان می‌کنم.

جای این‌که از کمربند‌های توریستی برای مخفی کردن پولم استفاده کنم آن را در کفی کفشم نگه می‌دارم.

نسخه‌ی کپی از مدارک سفر

من همیشه یک نسخه کپی از مدارک سفر، گواهینامه‌ی رانندگی و بیمه‌نامه پزشکی را در یک جای امن نگه می‌دارم. همچنین یک عکس از این مدارک به علاوه کارت اعتباری و اطلاعات بانکی برای خودم ایمیل می‌کنم.

لوازم بهداشتی و پزشکی

جعبه‌ی مسواک بهداشتی

بهداشت همیشه در هتل‌های کشور‌های جهان سوم (حتی هتل‌های گرانقیمت کشور‌های پر ادعا- مترجم) یک مساله‌ی سوال برانگیز است. سطوح دستشویی در هتل‌های مخصوصا در مناطق مرطوب و گرم بسیار کثیف است برای همین من یک جعبه‌ی بهداشتی سفری مسواک از برند Violight دارم. این جعبه‌ی تمیز کننده در برابر ۹۹ درصد میکروب‌ها مقاوم است و باتری آن ۲,۰۰۰ ساعت دوام می‌آورد!

بسته بندی کوله

من همچنین یک پک کامل از آنتی‌بیوتیک نیز برای مقابله با بیماری‌ها و دل‌درد شدید و البته داروی ضد مالاریا همراه دارم تا اگر به اعماق جنگل رفتم خیالم راحت باشد.

همیشه چند بسته قرص mergen-C با خودم دارم تا در هوای مصنوعی و کثیف هواپیما مریض نشوم و البته بتوانم به جنگ میکروب‌های کمیاب محلی بروم.

معمولا وسایل بهداشتی سفری را برای مصرف چند روز با خود با هواپیما می‌برم اما شامپو، دئودورانت و خمیردندان، صابون و غیره را به محض رسیدن به مقصد خریداری می‌کنم.

سایر لوازم

۵ کپی از کتاب شخصی خودم

با اینکه کتاب‌ها کمی سنگینند، اما با خودم چند کپی از کتاب‌هایی را که نوشته‌ام همراه می‌برم. نتها قرض دادن این کتاب‌ها به همسفران جالب است، بلکه گاهی آن‌ها را با غذا یا حتی اقامت یک شبه در یک هاستل معامله کرده‌ام!

بسته بندی کوله

کیسه‌های فشرده کننده

من یک ست از این کیسه‌ها را با قیمت کم خریده‌ام. در زمان بسته‌بندی لباس‌هایم را در این کیسه‌ها گذاشته و از طرف دیگرش هوا را خارج می‌کنم. با این کار نتنها حجم لباس‌ها ۳۰ درصد کم می‌شود، بلکه خشک هم می‌مانند.

بسته بندی کوله

صفحات کاغذی دستگاه خشک‌کن dryer sheet

این صفحات همه‌ چیز را خوشبو می‌کنند.

ریسمان

با کمک ریسمان همه‌جا می‌توانم لباس‌هایم را برای خشک شدن آویزان کنم.

کارت بازی

دفترچه‌ی کوچک

این دفترچه را در جیب عقبم نگه می‌دارم تا هرگاه نکته‌، حس یا متنی به من الهام شد آن را بنویسم. گاهی باید به روش قدیمی عمل کنید!

پرچم پارچه‌ای کانادا

این پرچم را پشت کوله‌ام وصل کردم تا هرجا می‌روم خارجی‌ها فکر نکنند آمریکایی‌ام! این طوری دیگر مرا متهم به دزدی و بدتر از آن نکرده و پندهای سیاسی نمی‌دهند.

بالشت گردنی

برای سفر‌های طولانی (مثل پرواز ۱۸ ساعته‌ی کالیفرنیا به ویتنام) یک بالشت گردنی مفید است. با این‌ حال وقتی به مقصد می‌رسم از دستش خلاص می‌شوم تا مجبور نباشم آن را با خود حمل کنم.

بسته بندی کوله

گیره‌ی مو

کوتاه‌کردن مو فقط ۲ دلار هزینه دارد اما یافتن یک پیرایشگاه تمیز در مناطق روستایی و ساحلی بسیار مشکل است. من موهایم را کوتاه نگه می‌دارم برای همین چند گیره‌ی موی ارزان برایم کافی است.

باور کنید یا نه، تمامی این وسایل در کیف نورث فیس من جای می‌گیرند و حتی باز هم میزان زیادی فضای اضافه دارم؛ همیشه می توانم به این وسایل اسپری ضد حشره، کرم ضد‌آفتاب، باتری، حوله‌ی ساحلی و ... را اضافه کنم. شاید برای کسی که به طور حرفه‌ای برای ۶ ماه سفر می‌کند عجیب باشد اما بدون توجه به هرچیزی که در بسته‌بندی می‌گذارم، در بیشتر مواقع برخی از این وسایل را حتی یک بارهم استفاده نمی‌کنم! همیشه وقتی که به سمت خانه باز می‌گردم کوله‌ام پر از اشیاء و وسایل دیگر است. تعداد زیادی سوغاتی، آثار هنری و هدایایی از کشور‌های زیبایی که به آن‌ها سفر کرده‌ام.

نظر شما کجارویی‌های عزیز درباره‌ی زندگی جالب و نوع بسته‌بندی وسایل نورم شریور Norm Schriever چیست؟ مثل همیشه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه