سمنوی عیدی از کجا بخریم؟ (تهران)

علیرضا کیخا
علیرضا کیخا چهار شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
سمنوی عیدی از کجا بخریم؟ (تهران)

سمنو یکی از «سین‌»های سفره هفت‌ سین است که «عمه‌ لیلا» یکی از بهترین فروشندگان آن است. با گزارش کجارو همراه باشید.

سمنو یکی از ملزومات سفره هفت سین است که در تمام سال مشتری‌های خاص خود را دارد، اما در این زمان از سال بازار پخت و پز و البته خرید آن رونق بیشتری دارد. البته واضح است که سمنوهای خانگی که کدبانوهای ایرانی آن‌ها را می‌پزند بهترین طعم را دارند، اما اگر برای تهیه سمنوی نوروز وقت ندارید، یا در پختن آن تجربه ندارید، این مقاله کجارو را از دست ندهید.

سمنوی عمه لیلا، طعمی دلپذیر و خاطره‌انگیز

سمنوی عمه لیلا یکی از قدیمی‌ترین مغازه‌های تکیه تجریش در تهران است. در طی سال‌های زیادی که از عمر این بازار می‌گذرد، بسیاری از مغازه‌های این تکیه دستخوش تغییر و تحول شده‌اند، اما این مغازه همچنان اصالت و هویت خود را حفظ کرده است. سمنوی این مغازه از بهترین مواد و جوانه‌های گندم با کیفیت تهیه می‌شود. در سمنو و ترشی فروشی «عمه لیلا» علاوه بر سمنو، انواع ترشی‌جات و چاشنی‌ها، زیتون، سالاد، لواشک و قره‌قروت زیتون پرورده، شیر انگور بسیار باکیفیت، برگ مو برای تهیه دلمه، رب انار و آلو و آلوچه و سس‌های مختلف به فروش می‌رسد.

سمنوی عمه لیلا

سمنوی عمه لیلا

سمنوی عمه لیلا

آدرس

سمنو و ترشی فروشی «عمه لیلا» در میدان تجریش، بازار تجریش، تکیه تجریش قرار دارد.

موقعیت بازار تجریش روی نقشه

سمنوی عمه لیلا

چطور برویم؟

برای رسیدن به بازار تجریش می‌توانید از مترو تهران استفاده کنید. کافی‌ است در آخرین ایستگاه خط یک مترو، یعنی ایستگاه تجریش از قطار پیاده شده و پس از خروج از خروجی جنوبی ایستگاه با پنج دقیقه پیاده‌روی در خیابان شهرداری به‌سمت غرب به ورودی بازار تجریش برسید.

همچنین می‌توانید از تاکسی‌هایی که از تمام نقاط شهر مانند پایانه شهید نظری در میدان آزادی، به میدان تجریش تردد می‌کنند استفاده کنید. اگر قصد سفر با اتوبوس به بازار تجریش را دارید می‌توانید از خط BRT راه‌آهن - تجریش استفاده کنید یا در این لیست ایستگاه تجریش از خط یک مترو را انتخاب کرده و از اتوبوس‌هایی که به میدان تجریش تردد می‌کنند با خبر شده و از آن‌ها استفاده کنید.

سمنوی عمه لیلا

آیا شما قبلا از این مغازه سمنو تهیه کرده‌اید؟ نظر خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه