برنامه سین هشتم ويژه نوروز ۹۶ در پاریس

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
برنامه سین هشتم ويژه نوروز ۹۶ در پاریس

برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه نوروز امسال در پاریس برگزار خواهد شد.

برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه نوروز که ریشه در فرهنگ و تاریخ ما ایرانیان دارد و شامل: «نمایش‌های میدانی شخصیت‌های فولکلوریک عمو نوروز و ننه سرما و خواجه پیروز»، «حافظ خوانی، شاهنامه‌خوانی و نقالی»، «ایستگاه‌های ویژه کودکان با برنامه‌های متنوع جهت آشنایی با رسوم نوروز»، «برپایی دکور و سفره‌های هفت سین مختلف بزرگسال و کودک برای عکاسی بازدیدکنندگان»، «کارگاه‌های قصه خوانی و تصویرگری»، «درخت‌واره میهمان‌های سین هشتم»، «اجرای موسیقی سنتی» «ساخت عروسک‌های سنتی گشنیز خانم، عمو نوروز و خواجه پیروز»، اجرای رسم دیرینه دیدو بازدید نوروزی و پذیرایی به سبک ایرانی با دم‌نوش‌های سنتی» و «بازارچه هنر سین هشتم». برگزار می‌شود.

‎سین هشتم با ایده‌ای از سعیده یراقی تحت قالب یک کتاب برای سبک زندگی بهتر در سال ١٣٨٩ آغاز شد و در دو سال متوالی گذشته به‌صورت جشنواره سین هشتم با مشارکت برج میلاد تهران، بلندترین برج ایران، و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با استقبال خوبی روبه‌رو بود.

‎ یراقی در مورد این حرکت فرهنگی گفت:

هر کشور و هر فرهنگ‌ آداب‌ و رسوم‌ و سنت‌هایی‌ با قدمت‌ تاریخی‌ دارد که‌ از نسلی‌ به‌ نسل‌ دیگر انتقال‌ یافته‌ است. این‌ آداب‌ و سنن‌ بسیار معنا دارند و به‌ بیانی‌ وجه‌ مشترک‌ افراد یک‌ مرز و بوم‌ را تشکیل‌ می‌دهند. این‌ سنت‌ها هویت‌ ملی‌ ما ایرانی‌ها هستند، نباید فراموش شوند چراکه به‌ وسیله‌ آن‌ در دنیا شناخته ‌می‌شویم.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه