افزایش ۱۴ درصدی نرخ بلیت مترو از طرف شورای شهر

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
افزایش ۱۴ درصدی نرخ بلیت مترو از طرف شورای شهر

اعضای شورای شهر با وجود اعتراض فرمانداری مجددا به افزایش ۱۴درصدی نرخ بلیت مترو رأی دادند.

در جلسه شورای شهر تهران احمد دنیامالی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه کمیسیون حمل و نقل به افزایش ۱۰۰ تومانی بلیت مترو رأی داده است، گفت:

متاسف هستم که فرمانداری با این افزایش مخالفت کرده و به‌والله اگر از مردم پول نگیریم راحت‌تر هستیم.

ایشان بیان کرده است که نرخ پایه ای بلیط مترو بسیار پایین و ضعیف است و هیچگونه هماهنگی بین ساخت و تولید و بهره برداری از مترو وجود ندارد وی تصریح کرد:

زمانی که هر ساله دولت به افزایش بلیط حمل و نقل بین شهری می‌پردازد چگونه در افزایش بلیط مترو گلایه میکند.

همچنین حبیب کاشانی عضو کمیسیون بودجه با بیان اینکه هزینه های ساخت مترو برای هر یک کیلومتر ساخت ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری دارد و هزینه ساخت ۳۰ کیلومتر ۷۵۰۰میلیارد تومان در سال صرف می‌شود نیز گفت:

حالا فرمانداری نگران ۱۰۰ تومان است و این در حالی است که با توجه به نرخ تورم ما تنها ۳۰ ریال بلیت مترو را گران کردیم و این در حالی است که دولت نگران گران شدن شیر و ماست نیست اما نگران افزایش ۳۰ ریالی مترو است!

در ادامه مهدی چمران گفت:

اگر دولت یک سوم سهم خود در بلیت مترو که حدود ۹۰ میلیارد تومان می‌شود را بدهد ما قول می‌دهیم که هیچ افزایش نرخی در حوزه بلیت نداشته باشیم.

همچنین علیرضا دبیر رییس کمیسیون بودجه شورای شهر در ادامه بیان کرده که دولت در ابتدا این میزان افزایش را پذیرفته اما به دلائلی نامشخص و یا گرفتن دستور از جایی با این افزایش مخالفت کرده است. وی گفت:

فرمانداری برای افزایش ۱۰۰تومانی مخالف می‌کند و این درست نیست. این در حالی است که مجبور هستیم برای کمک بیشتر به مترو از محل درآمدهای پایدار هزینه کنیم.

در پایان مهدی چمران افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت را با توجه به اعتراض فرمانداری مطرح کرد که رأی نیاورد و نهایتا پیشنهاد سه کمیسیون شورا مبنی بر اصرار شورا بر همان افزایش ۱۴ درصدی با ۱۸ رأی به تصویب رسید و با وجود اعتراض فرمانداری، شورای شهر بر مصوبه قبلی خود که همان افزایش ۱۴ درصدی بود مصر ماند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه