نوروز امسال؛ سه میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در فرودگاه های کشور

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
نوروز امسال؛ سه میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در فرودگاه های کشور

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی پیش‌بینی کرد که در نوروز امسال بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور جابه جا شوند.

«حسین اسفندیاری» قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی یکشنبه از بخش‌های مختلف فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد بازدید کرد و در جریان بازدید این فرودگاه بیان کرد:

این تعداد مسافر دست کم از طریق ۲۵ هزار پرواز ورودی و خروجی بین فرودگاه ها جابه جا می شوند و از حدود ۲ ماه قبل ستاد نوروزی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فعال شده که در آن برنامه‌های مربوط به ارتقای خدمت به مردم و مسافران نوروزی در دستور کار قرار گرفته است به طوری‌که تمامی فرودگاه‌های کشور برای خدمات‌دهی ویژه به مسافران نوروزی آماده اند.

وی گفت:

طرح ارتقای خدمات که از ۲ سال گذشته نخست از فرودگاه‌های مشهد و مهرآباد کلید خورد و به سایر فرودگاه‌ها نیز توسعه یافته، طرح‌های ویژه نوروزی هم به اجرا درآمده است ستاد نوروزی در حوزه هوانوردی از جمله ارزیابی تجهیزات و سامانه‌های ناوبری، ارتباطی، راداری، تجهیزات فنی، تاسیساتی، آتش نشانی و کمک ناوبری بصری (روشنایی باندها و غیره) اقدام به ارزیابی کرده که این بخش پنهان از دید مردم و از جمله مباحث محوری در تامین ایمنی پروازهاست. در بعد دیگر نیز با توجه به افزایش سفرهای نوروزی، بخش های عمومی فرودگاه ها اعم از ترمینال‌ها و توقفگاه‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و نقایص آن برطرف و محیطی آراسته و دلپذیر برای مسافران نوروزی فراهم کرده شده است.

با  ساماندهی صورت گرفته ستاد نوروزی مرکزی بر عملکرد فرودگاه‌ها نظارت مستمر خواهد داشت و فرودگاه مشهد نیز یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور بوده که تعداد ۶۵۰ هزار مسافر از طریق چهار هزار پرواز از طریق ناوگان هوایی مشهد جابه جا می‌شوند.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت:

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، نخستین فرودگاه کشور است که قابلیت قرارگیری در رتبه‌بندی جهانی را دارد.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه