۲۷ مکان سورئال در دنیا که پیش از مرگ باید ببینید (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
 ۲۷ مکان سورئال در دنیا که پیش از مرگ باید ببینید (قسمت دوم)

دنیا پر از شگفتی‌های طبیعی و منحصربه‌فرد است. با کجارو همراه باشید تا با تعدادی از این شگفتی‌ها آشنا شویم.

در قسمت قبلی مقاله با تعدادی از شگفتی‌های طبیعت و مکان‌های سورئال دنیا آشنا شدیم. مناظری که شبیه آن‌ها را هیچ جای دیگر نمی‌توانید ببینید. از غارهای یخی گرفته تا کوه‌هایی با شکل‌ها و رنگ‌های عجیب و غیرعادی. در این مقاله هم فهرست ۲۷ مکان سورئال دنیا را دنبال می‌کنیم.

۱۰. دریای ستاره‌ها، جزیره‌ی وادهو (Vaadhooمالدیو

دریای ستاره ها

این دریای شگفت‌انگیز مانند آینه‌ای است که تصویر آسمان پرستاره را منعکس می‌کند. موجودات شب‌تابی که در آب وجود دارند و در دل شب چون ستاره می‌درخشند، گونه‌ای از میکروب‌های دریایی هستند که فیتوپلانکتون نام دارند. شبیه منظره‌ی شگفت‌انگیز ساحل چشمک‌زن این دریا را فقط در فیلم‌های تخیلی می‌توانید ببینید. زمانی که سطح آب بر اثر حرکت دادن و مواج شدن با اکسیژن ترکیب می‌شود، میکرواورگانیسم‌های موجود در دریا نور آبی‌ رنگی از خود متصاعد می‌کنند و هم‌زمان با این تابش نور، سمی تولید می‌کنند که برای ماهی‌ها، سایر موجودات دریایی و حتی انسان، خطرناک است. بنابراین این مکان گرچه رویایی و شگفت‌انگیز است، خطراتی هم دارد. در واقع این تابش نور، نوعی واکنش دفاعی است. این میکرواورگانیسم‌ها حتی زمانی که توسط ماهی‌ها خورده می‌شوند، باز هم این نور آبی را متصاعد می‌کنند.

۱۱. آبشار ویکتوریا، مرز زیمبابوه و زامبیا

آبشار ویکتوریا

این آبشار در مرز بین زیمبابوه و زامیبا قرار گرفته و عریض‌ترین آبشار آفریقا است. یکی از مشهورترین بخش‌های این آبشار، استخر شیطان است؛ بسیاری از گردشگران ماجراجو شنا کردن در لبه‌ی آبشار را در این استخر طبیعی تجربه می‌کنند. این آبشار یکی از عجایب هفت‌گانه ی طبیعی دنیا است. این آبشار در مرز زامبیا و زیمبابوه واقع است و هر دو کشور در این ناحیه پارک‌های ملی ایجاد کرده‌اند تا از این طریق، حافظ منابع طبیعی و زیبایی‌های این شگفتی طبیعت باشند. علاوه بر بازدید از آبشار و پارک‌های ملی اطراف، گردشگران ماجراجو می‌توانند از بانجی جامپینگ و پرش از پل آبشار ویکتوریا و قایق‌رانی در تنگه‌ها لذت ببرند. آبشار ویکتوریا یکی از معدود مناطقی در دنیا است که در آن می‌توانید پدیده‌ی ماه‌کمان را مشاهده کنید. پدیده‌ی ماه‌کمان نتیجه‌ی انعکاس نور ماه در آب است. درست مثل رنگین‌کمان که در نور آفتاب تشکیل می‌شود.

۱۲. ترول‌تونگا (Trolltungaنروژ

ترول تونگا

ترول‌تونگا، صخره‌ای است که به‌صورت افقی از کوه بیرون آمده و در بالای اسکیه‌گه‌دال «Skjeggedal» در منطقه‌ای بنام اُدا در نروژ قرار دارد. ارتفاع این صخره در حدود ۷۰۰ متر است. گردشگران و کوه‌نوردان از اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر می‌توانند از این صخره بازدید کنند. برای اینکه به طبیعت آسیبی نرسد، هیچ نرده‌ی محافظی در لبه‌های این صخره قرار نگرفته است. البته چندین قلاب فلزی برای کمک به بالا رفتن گردشگران وجود دارد. تنها یک مورد مرگ بر اثر سقوط در این مکان ثبت شده است. این صخره مشرف به دره‌های منطقه‌ی Hardanger قرار دارد و زمانی که بر فراز آن قرار بگیرید می‌توانید زیباترین چشم‌اندازهای دنیا را تماشا کنید.

۱۳. ساحل وایت‌هاون (Whitehaven)، جزیره‌ی وایت‌ساندی (Whitsunday)، استرالیا

ساحل وایت هاون

این ساحل زیبا به خاطر شن‌های سفیدرنگ و آب کریستالی روشن شهرت دارد. این ساحل ۷ کیلومتری از طریق قایق، هواپیمای آب‌نشین و هلی‌کوپتر قابل دسترسی است. سیگار کشیدن و ورود سگ به این ساحل ممنوع است. شن‌های این ساحل از ۹۸ درصد سیلیس خالص تشکیل شده‌اند و همین موجب رنگ روشن و زیبای ساحل شده است. صخره‌های اطراف این منطقه، از این جنس نیستند ازاین‌رو محققان به نتیجه رسیده‌اند که این شن‌ها در طی میلیون‌ها سال با جریان آب از مناطق دیگر به این ساحل منتقل شده‌اند.  

۱۴. گرند کنیون (Grand Canyonآریزونا

گرند کنیون

همه ما آوازه‌ی گرند کنیون را شنیده‌ایم و تصاویر زیبای آن را تحسین کرده‌ایم. هرچه از شگفتی‌ها و زیبایی‌های این دره‌ی باشکوه بگوییم کم است و حق مطلب را ادا نمی‌کند. گرند کنیون یکی دیگر از عجایب هفت‌گانه‌ی طبیعی دنیا و یکی از عمیق‌ترین ژرف‌دره‌های روی زمین است که میانگین عمق آن حدود ۱/۶ کیلومتر و عرض آن ۱۶ کیلومتر است. این ژرف‌دره طی شش میلیون سال گذشته با گذر رود کلرادو از ژرف‌دره‌ی ۴۴۶ کیلومتری تشکیل شده است. از آن‌جایی که لایه‌های متعددی از صخره‌ها در جریان این فرسایش نمایان شده‌اند، دیواره‌های این ژرف‌دره ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای، زرد، قرمز و خاکستری را به زیبایی به نمایش می‌گذارند. همان طور که خورشید در طول روز در سراسر آسمان حرکت می‌کند، میزان و زاویه‌ی تابش نور به صخره‌ها تغییر کرده و در هر ساعت از شبانه‌روز منظره‌ی زیبا و بی‌بدیل و ترکیبی تماشایی از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد.

۱۵. غار مرمرین، شیلی

غار مرمرین

غار مرمرین که با نام‌های شاپل مرمرین یا کلیسای مرمرین هم شناخته می‌شود، در مرکز دریاچه‌ی General Carrera قرار گرفته‌ است و بر اثر عبور امواج دریا در ۶۰۰۰ سال گذشته، تشکیل شده است. این غار فقط از طریق قایق قابل دسترسی است. شرکت‌های توریستی داخلی، تورهای نیم‌ساعته برای بازدید از این غار شگفت‌آور، دارند.

۱۶. تونل عشق، اوکراین

تونل عشق

این ریل قطار در تونلی از برگ‌های سبز و زیبا احاطه شده است. تونلی که با نام تونل عشق شناخته می‌شود و یکی از دیدنی‌های اوکراین و مقصدی محبوب برای عشاق اوکراینی است. این مسیر زیبا، رومانتیک و رویایی است. البته هنوز هم فعال است و روزی سه بار قطاری از آن عبور می‌کند تا به یک کارخانه، چوب برساند. حتما قبل از اینکه ذوق‌زده شوید و تند تند از لحظات عاشقانه‌ی ةان عکس بگیرید، در مورد ساعت عبور قطار اطمینان حاصل کنید تا عکس‌های نامزدی‌تان، آخرین عکس‌های عمرتان نباشد!

۱۷. سالاردو ییونی (Salar de Uyuni)، بولیوی

نمک زار سالار دو ییونی

سالاردو ییونی بزرگترین کویر نمک دنیاست که در نزدیکی رشته‌کوه آند در جنوب غربی کشور بولیوی در آمریکای جنوبی واقع شده‌ است. این دشت پوشیده از نمک ۱۰۵۸۲ کیلومتر مربع وسعت دارد. در فصل‌های بارانی، این نمکزار به آینه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود که تصویر آسمان آبی را بازتاب می‌دهد.

۱۸. آبگیر Enchanted Well، برزیل

Enchanted Well

این آبگیر در غارهای سنگ‌آهکی در نزدیکی پارک ملی Chapada Diamantina قرار دارد. عمق این آبگیر ۶۰ متر و عرض آن بیش از ۱۱۰ متر است. آب این آبگیر به‌قدری شفاف است که صخره‌های کف آن را می‌توان مشاهده کرد. سالانه ۷۰۰۰ گردشگر از این مکان بازدید می‌کنند. این غار به‌مدت سه سال از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ بسته بود و بازگشایی شد. به‌دلیل حساسیت اکوسیستم منطقه، تعداد گردشگران کنترل می‌شود و محدودیت دارد.

مطالب مرتبط:

منبع buzzfeed

دیدگاه