ورود سومین هواپیمایی نو ایرباس در ناوگان هوایی کشور تا پایان سال جاری

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
ورود سومین هواپیمایی نو ایرباس در ناوگان هوایی کشور تا پایان سال جاری

ورود سومین هواپیمای نو ایرباس از نوع بوئینگ تا قبل از پایان سال جاری و ازبین رفتن ریسک ترامپ در فعالیتهای قراردادی ایران در صنعت هواپیمایی کشور.

از ۱۰۰ فروند هواپیمای سفارش‌داده‌شده به ایرباس فرانسه دومین هواپیما به ناوگان هوایی ایران رسید. این هواپیما که از مدل ۳۳۰ سری ۲۰۰ است، نخستین هواپیمای پهن پیکری است که ایران از ایرباس تحویل گرفته است.

متولیان صنعت هوایی کشور اعلام کرده‌اند که این هواپیما برای مسیرهای اروپا و خاور دور از قبیل پکن و کوآلالامپور استفاده خواهد شد. با تحویل دومین سفارش از غول هواپیماساز جهان، تحلیل‌های کارشناسان حاکی از این است که ایران می تواند به اجرایی شدن قرارداد بعدی خود یعنی بوئینگ نیز امیدوار باشد و درواقع ریسک ترامپ برای قراردادهای بعدی هوایی کشور شکسته شده است .

ورود دومین هواپیمای ایرباس به ایران حاکی از این است که نه تنها قرارداد ایران ایر با این شرکت اروپایی به نتیجه رسیده، بلکه ترامپ در مقابل این عملکرد برای ایران ریسک محسوب نمی‌شود. ۲۳ دی ماه امسال ایران ایر نخستین سفارش خود از ایرباس فرانسه (مدل A۳۲۱) را تحویل گرفت، زمانی که هنوز دونالد ترامپ زمام امور در آمریکا را تحویل نگرفته بود و این نگرانی وجود داشت تا با روی کار آمدن وی، قرارداد ایران و فرانسه ادامه نیابد. این در حالی است که با ورود دومین هواپیما از ۱۰۰ فروند هواپیمای سفارش داده شده به ایرباس، ریسک ترامپ برای قراردادهای خرید هواپیما از بین رفته است. متولیان صنعت هوایی کشور همچنین وعده داده‌اند که سومین هواپیمای نو ایرباس نیز تا قبل از پایان سال جاری به ناوگان هوایی ایران اضافه ‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه