۴۸ مکانی که پیش از مرگ باید دید (قسمت دوم)

عماد جعفری
عماد جعفری شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
۴۸ مکانی که پیش از مرگ باید دید (قسمت دوم)

هتل‌های دیدنی و اقامتگاه‌های افسانه‌ای، ۴۸ جاذبه دیدنی هستند که نمی‌توان قید سفر و بازدید از آن‌ها را به سادگی زد. از هتلی در اعماق زمین تا کلبه‌های بکر در میان جنگل‌های آفریقا با ۴۸ هتل افسانه‌ای همراه کجارو باشید.

معرفی هتل‌های افسانه‌ای را ادامه می‌دهیم، در قسمت دوم این مقاله، هتلی در اعماق زمین، کلبه‌های بکر در میان جنگل‌های آفریقا، هتلی بر فراز بلندی‌های آلپ را خواهیم شناخت. 

جهان سرشار از شگفتی هایی است که هنوز ندیده ایم، شاید روزی ما نیز برای دیدن این دیدنی‌ها بار سفر را ببنندیم. امروز نیز تصور می‌کنیم سفر به بهترین هتل‌ها در بهترین مکان‌ها، کارهایی هست که قبل از مرگ انجام دهیم و افسانه‌های مدرنی که در یابیم. با کجارو همراه باشید تا۴۸ هتل افسانه‌ای از این دست را به تماشا بنشینیم. 

۱۷- آلپینا گستاد (Alpina Gstaad) در سوئیس

 آلپینا گستاد

دهکده‌ی اسکی گستاد (Alpina Gstaad) یکی از بهترین اقامتگاه‌ها و پرجاذبه‌ترین مناطق آلپ در رشته‌کوه‌های آلپ است. امکانات آلپینا برای افرادی که به دنبال بهترین‌ها هستند، کافی به نظر می‌رسد. اشراف این هتل به قامت دیواره پربرف آلپ باعث می‌شود، مناظری بهتر از آنچه که از بالکن اتاقتان می‌بینید، در سراسر سوئیس وجود نداشته باشد.

۱۸- هتل دوگلاس (Hotel de Glace, Quebec) در کانادا

 هتل دوگلاس

این هتل، اولین و تنها هتل یخی واقعی در آمریکای شمالی است که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و و دسامبر هر سال بازسازی می‌شود. دوگلاس هر سال زمستان طرح نوینی را به خود می‌بیند؛ اما کلیسا، کافه و زمین بازی یخی آن شهرتی همیشگی دارد.

 هتل دوگلاس

با توجه به عمر فقط سه ماهه وگلاس، هر سال امکانات و ویژگی‌های این هتل تغییر می‌کند.

۱۹- هتل غار گامیراسو (Gamirasu) در ترکیه

 هتل غار گامیراسو

هتل غار گامیراسو که به تازگی بازسازی شده، از دوران بیزانس به‌عنوان عقب نشینی رهبانی، دروازه‌ای به سوی خارج از اورگوب در منطقه کاپادوکیا، قرن‌ها پیش از تبدیل شدن به اقامتگاه برای عموم مردم به شمار می‌رفت که همچنان شکوه و هیبت خود را حفظ کرده است.

 هتل غار گامیراسو

۲۰- هتل کاتیکیز (Katikies) در یونان

 تفرجگاه رایاوادی

هتل کاتیکیز در سانتورینی قرار دارد که رنگ‌های آبی و سفیدش شهرت یافته است. هتل کاتیکیز به این ایده اعتبار بیشتری می‌دهد که جای دادن استخر در کنار جزیره‌ای احاطه‌شده توسط آب کار اضافه‌ای نیست؛ بلکه شما می‌توانید این ایده را در هر جای یونان انجام دهید و همچنان یک منظره فوق‌العاده داشته باشید.

 تفرجگاه رایاوادی

۲۱- تفرجگاه رایاوادی (Rayavadee) در تایلند

رایاوادی

اقامتگاه رایاوادی شبیه جزیره‌ای با تم جنگل است که به بیابان بدل شده؛ درست به سبکی که همیشه دوست داشتید بعد از یک روز کسل‌کننده در چنین جایی از خوب بیدار شوید. در رایاوادی می‌توانید پس از استراحت در استخر لوکسی که در اتاقتان قرار گرفته، برای دیدن غروب آفتاب به این ساحل شنی و رستوران غار مانند بیایید.

۲۲- هتل او وی پنیر (Au Vieux Panier) در فرانسه

 هتل او وی پنیر

هتل او وی پنیر در قلب شهر مار سیل قرار دارد. هر اتاقش به صورت جداگانه طراحی شده است و طراحی آن نیز هر بار توسط یک هنرمند یا طراح گرافیکی با شهرتی جهانی انجام می‌شود. (هر سال روی اتاق‌ها تغییراتی صورت می‌گیرد) و در سطح جهانی مورد تشویق قرار گرفته است. تراسی در بالای هتل قرار دارد که می‌توانید از آنجا مرکز شهر را نگاه کنید، همچنین کتابخانه‌ی هتل مکانی فوق‌العاده برای تمدد اعصاب در شب است.

۲۳- لژ نگورونگورو کری‌تر (Ngorongoro Crater Lodge) در تانزانیا

 لژ نگورونگورو کری‌تر

هتل پرطرفدار آفریقایی، نگورونگورو در راستای حفاظت از منطقه نگورونگورو، زندگی حیات وحش گونه‌های نادر و در معرض خطر آنجا عمل می‌کند.

 لژ نگورونگورو کری‌تر

منطقه‌ی اصلی تفرجگاه سافاری آفریقا یعنی لژ نگورونگورو کری‌تر، خانه‌ی حیات وحشی است که گونه‌های نادر و در معرض انقراض در آن زندگی می‌کنند. خالی از لطف نیست بدانید، این لژ در معروف‌ترین سایت سفر یعنی تریپ ادوایزر (TripAdvisor) به عنوان بهترین مکان برای اقامت در تانزانیا انتخاب شده است.

۲۴- تفرجگاه پانچوران (Panchoran) در بالی

تفرجگاه پانچوران

یک جنگل بالیایی که توسط لیندا گارلند (Linda Garland) طراح ایرلندی از دهه ۷۰ در پروژه‌ای که از دهه‌ی ۱۹۷۰ تاکنون ادامه دارد، ساخته شده است. هتل پانچوران تلفیقی از معماری هنری، طبیعت باغ‌های بومی است و در آن جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و تحقیقات محیط زیستی متنوعی برگزار می‌شود.

تفرجگاه پانچوران

۲۵- بوسکولو میلانو (Boscolo Milano) در ایتالیا

بوسکولو میلانو

بوسکولو میلانو در ابتدای سال ۱۹۲۰ در شرف میدان طلایی میلان ساخته شده و در کاتدرال میلان قرار دارد، این هتل دارای دکوراسیون رنگارنگ، رستوران‌های ۵ ستاره لوکس و چشمه‌های آب معدنی است.

بوسکولو میلانو

ترکیبی از دکوراسیون رنگارنگ آوانگارد با رستوران‌ها و اسپاهای پنج ستاره‌ی لوکس؟ چه اقامت رؤیایی به گردشگران ارائه می‌دهد.

۲۶- اقامتگاه و کمپ فیل مثلث طلایی آنانتارا در تایلند

 کمپ فیل مثلث طلایی آنان تارا

نیمی هتل و دیگر نیمه آن کمپ فیل، مثلث طلایی آنانتارا بر مرکز تایلند، لائوس و میانمار در شمال جنگل‌های کوهپایه‌ای تایلند نشسته است. اقامتگاه و کمپ فیل مثلث طلایی آنانتارا نه تنها به شما چشمه‌های آب گرم پیشنهاد می‌کند بلکه از طریق جنگل‌های اطراف می‌توانید گله‌های بچه فیل‌ها را ببینید.

۲۷- هتل سیدی دریس (Sidi Driss) در تونس

هتل سیدی دریس

شاید در نگاه نخست، عکس سیدی دریس جذاب به نظر نرسد اما بهتر است بدانید که این هتل، خانه‌ی شخصیت لوک اِسکای واکر (Luke Skywalker) در جنگ ستارگان بوده و شما فقط با شبی ۱۰ دلار می‌توانید به رویای افسانه‌ای خود دست یابید و شبی را زیر زمین بگذرانید!

۲۸- هتل کامبریان (Cambrian) در سوئیس

هتل کام بریان

این هتل با امکاناتی مجلل، منظره فوق‌العاده‌ای از کوه‌های آلپ را به شما هدیه می‌کند.

۲۹- سالاسیلوِر ماین (Sala Silver Mine) در سوئد

سالاسیلوِر ماین

گاهی برای رسیدن به بعضی چیزها باید ۱۵۵ متر زیر زمین برویم، تا در عمیق‌ترین اتاق هتل در جهان اقامت داشته باشید. هیچ‌کس به گذراندن یک شب از تعطیلات خود در داخل معدن فکر نمی‌کند. در نخستین نگاه به گذراندن تعطیلات در چنین شرایطی مشکل بتوان فکر کرد، اما خدمات ارائه‌شده توسط این هتل آن‌قدر زیاد است که شاید بیشتر از رفتن به یک جزیره، به همه خوش بگذرد.

۳۰- لژ ماراتابا سافاری (Marataba Safari) در آفریقای جنوبی

 لژ ماراتابا سافاری

لژ ماراتابا سافاری تنها به فکر سود مادی و درآمد نیست، در همین سودهی برای این هتل امری بدیهی است. ماراتابا سافاری در میان انبوهی از درختان و شکارگاهی عظیم واقع شده و هدف اصلی آن، تولید سود لازم برای حمایت از پروژه‌های مرتبط با شکارگاه است. یکی دیگر از اهداف آن بازگرداندن تعادل در بین طبیعت و جانوران آن منطقه با کمک و مشارکت مردم سراسر جهان است.

 لژ ماراتابا سافاری

۳۱- هتل ویسِروی (Viceroy) در بالی

هتل ویسِروی

با توجه به زیبایی منطقه‌ی بالی، هر اقامتگاهی بدون کمترین امکانات و فقط به خاطر زیبایی‌های اطراف، جذاب است. با این حال، این هتل امکانات لوکسی مانند فرودگاه هواپیما و هلی‌کوپتر خصوصی را برای مهمانانش فراهم کرده است.

در مکانی همچون بالی، خیلی راحت می‌توان همه چیز را فراموش کرد و فقط به زیبایی‌های محیط اطراف پرداخت. خوشبختانه ویسروی، که شیک و لوکس بودن آن بر کسی پوشیده نیست، با فرودگاه خصوصی هلیکوپتر، از گردشگران مشکل پسند پذیرایی می‌کند.

۳۲- هتل خرس دیوانه‌ی بیکانزفیلد (Crazy Bear Beaconsfield) در انگلیس

هتل خرس دیوانه‌ی بیکانزفیلد

این هتل به‌عنوان بخشی از هتل‌های زنجیره‌ای که به خاطر امکاناتشان مشهور هستند، در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. اتاق‌های مجلل این هتل در داخل یک کاروانسرای آموزشی متعلق به قرن ۱۵ ساخته شده‌اند که قدیمی‌ترین بنای ثبت شده در بیکانزفیلد به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه