رستوران های مراکش؛ از پیلوتیس تا کاسا گارسیا (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
رستوران های مراکش؛ از پیلوتیس تا کاسا گارسیا (قسمت اول)

تجربه طعم‌های جدید و متفاوت از هیجان‌انگیزترین کارهای دنیا است. در این مقاله قصد داریم تا شما را بهرستوران‌های مراکش ببریم. با کجارو همراه باشید.

آشپزی مراکشی به‌دلیل تاثیرپذیری از آشپزی بربرها، آشپزی آسیای میانه، اندونزی و فرانسه، یکی از هیجان‌انگیزترین و عجیب‌ترین آشپزی‌های دنیا است. در تمام بازارها غرفه‌هایی وجود دارند که نان تازه، لیمو و زیتون، میوه‌های خشک و آجیل، کیک‌های خوشمزه، سوپ، تاجینز (نوعی خورشت)، ماهی‌های تازه سرخ‌شده و کباب عرضه می‌کنند.  اگر مایل به تجربه طعم غذاهای سنتی مراکش نباشید می‌توانید رستوران‌های مدرن با منوی‌های خارجی را امتحان کنید. قیمت اکثر رستوران‌ها ارزان هستند. در این مقاله به انواع رستوران‌های مراکش می‌پردازیم.

رستوران لو پیلوتیس (Le Pilotis)

رستوران لو ئیلوتیس مراکش

تراس بی‌نظیر رستوران لو پیلوتیس واقع در کلوب تاهیتی بیچ در کازابلانکا، پذیرای مشتریان است. نمای این تراس رو به دریا است و بسیار رویایی به نظر می‌رسد. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای اسپانیایی از جمله غذاهای دریایی است. غذاهای معروف لو پیلوتیس ماهی سرخ‌شده و پائیا است.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.

موقعیت رستوران پیلوتیس روی نقشه

رستوران شز پل (Chez Paul)

رستوران شز ئل مراکش

کافه‌رستوران شز پل مکانی بسیار شیک  واقع در باغ زیبای آرت دکو (Art Deco) است. نان‌های این رستوران بسیار معروف هستند. این کافه‌رستوران مکانی بسیار عالی برای دورهمی‌های دوستانه و عصرگاهی است.

موقعیت رستوران شز پل روی نقشه

رستوران نجمت سوافین (Najmat Souafine)

رستوران نجمت سوواف مراکش

این رستوران دنج، که در کنار رودخانه اود (Oued) قرار دارد نمای بسیار زیبایی را به دست می‌دهد. و مکانی رمانتیک را برای مشتریان فراهم می‌کند. منوی رستوران هرروز تغییر می‌کند و پیشخدمت‌ها شما را در انتخاب غذا کمک می‌کنند. منوی رستوران شامل غذاهای محلی مراکش است. بر بام رستوران یک تراس زیبا و البته گران نیز وجود دارد.

موقعیت رستوران سووافین روی نقشه

رستوران خانه آبی یا لا مزون بلو (La Maison Bleue)

رستوران مزون بلو مراکش

اگر به‌دنبال یک غذای خوب می‌شد، می‌توانید آن را در لا مزون بلو، رویای‌ترین هتل‌های دنیا پیدا کنید. منوی این رستوران شامل غذاهای مراکشی است. از دیگر ویژگی‌های این رستوران میزهایی است که با شمع نورانی شده‌اند و حیاطی با سنگ‌های مرمر است که نوازندگان و نوای فواره فضا را از آنچه فکر می‌کنید رمانتیک‌تر می‌کنند. به خاطر داشته باشید که پیش از رفتن حتما میز رزرو کنید.

تلفن: ۴۳ ۱۸ ۷۴ ۰۵۳۵

موقعیت رستوران مزون بلو روی نقشه

رستوران خانه سفید یا مزون بلانش (Maison Blanche)

مزون بلانش مراکش

رستوران دیگری که غذاهای لذیذی را در اختیار مشتریان می‌گذارد رستوران مزون بلانش است. منوی این رستوران شامل غذاهای فرانسوی و مدیترانه‌ای است. دکوراسیون و طراحی داخلی رستوران مدرن و شیک است. قیمت غذاها بالا است.

موقعیت رستوران مزون بلانش روی نقشه

کافه رستوران ساعت (Café Clock)

رستوران کلاک مراکش

اگر مشتاق چشیدن طعم گوشت شتر هستید به رستوران کلاک بروید. با وجود اینکه رستوران به‌راحتی قابل دسترس نیست، اما همین انزوا آن را به بهشتی دوردست تبدیل کرده که در آن غذاهای محلی و غربی سرو می‌شود.

علاوه بر برگر شتر، می‌توانید غذاهای دیگری چون توفو، کووینوا، مرغ سوخاری، ساندویچ، انواع سبزیجات و انواع دسرهای خوشمزه مانند تارت لیمو را سفارش دهید. این‌ رستوران مکان محبوب گردشگرانی است که ترجیح می‌دهند صبحانه و ناهار و شام را اینجا میل کنند. در این رستوران علاوه بر سرو غذا می‌توانید مشغول فعالیت‌های فرهنگی چون درس آشپزی، خطاطی، داستان‌سرایی شوید. این رستوران بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ مراکشی است.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب.

موقعیت رستوران کلاک رووی نقشه

رستوران دار توریا (Dar Touria)

رستوران دارتوریا مراکش

رستوران دار توریا خانه‌ای بسیار قدیمی بوده که بعدها به رستورانی زیبا و دنج تبدیل شده است. این رستوران با غذاهای مراکشی و فضایی دلنشین مناسب‌ترین انتخاب برای خانواده‌ها است. بام رستوران نمای بسیار زیبایی را به دست می‌دهد. به خاطر داشته باشید که دار توریا فقط برای وعده شام پذیرای مشتریان است.

موقعیت رستوران دار توریا روی نقشه

ال فاسیا (Al Fassia)

رستوران ال فاسیا مراکش

از نظر بسیاری از مراکشی‌ها رستوران ال فاسیو بهترین رستوران مراکشی است. منوی رستوران آلاکارت (سفارش غذای تک پرسی از روی منو توسط مشتری)، و عرضه‌کننده وعده‌های ناهار و شام است. رستوران در یک باغ قرار دارد و فضایی بیرونی آن برای صرف غذا بسیار رمانتیک و لذت‌بخش است. برای رفتن به این رستوران حتما باید از قبل میز رزرو کرده باشید.

ساعت کار: هرروز به‌جز سه‌شنبه‌ها از ۱۲ ظهر تا ۲ بعدازظهر، و ۷:۳۰ عصر تا ۱۱ شب.

تلفن: ۳۴۰۶۰- ۵۲۴۴ ۲۱۲+

موقعیت رستوران ال فاسیا روی نقشه

آرانسینو (Arancino)

رستوران ارانسینو مراکش

رستوران ایتالیایی آراسینو در هتل چهار فصل (Four Seasons) قرار دارد. فضای رستوران مدرن و زیبا است اما نکته‌ قابل‌توجه این است که کارکنان سریع نیستند و باید صبور باشید. پیش از رفتن حتما میز رزرو کنید.

موقعیت رستوران آرانسینو روی نقشه

رستوران بو اند زین (Bo & Zin)

رستوران بو اند زین مراکش

رستوران بو اند زی یکی از شیک‌ترین و مدرن‌ترین رستوران‌های مراکش است. پیشنهاد می‌کنیم شام را در باغ صرف کنید چراکه فضایی بسیار زیبا و رمانتیک را برای شما فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این رستوران غذای خوشمزه و کارکنان بسیار مودب و خوش‌برخورد است.

ساعت کار: هر شب از ۸ شب تا ۲ بامداد.

موقعیت رستوران بو اند زین روی نقشه

رستوران مراکش (Morocco’s Restaurant)

رستوران مراکش

رستوران مراکش یک رستوران بسیار عالی است که غذاهای مراکشی و آسیای شرق را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این رستوران به‌دلیل این‌ که در خیابان پر رفت‌و‌آمد کاسترو (Castro) قرار گرفته، همیشه شلوغ است. از ویژگی‌های رستوران مراکش پخش موسیقی زنده و گاها اجراهای سرگرم‌کننده است. فضای رستوران زیبا و به‌یادماندنی است.

امکانات: غذای بیرون‌بر، صرف غذا در فضای باز، منوی مخصوص گیاهاخواران.

ساعت کار: هرروز به‌جز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر، ۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب.

شنبه‌ها: ۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب.

یکشنبه‌ها: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.

موقعیت رستوران مراکش روی نقشه

کافه فرانسه (Cafe de France)

کافه فرانسه مراکش

این کافه از قدمی‌ترین بناهای مراکش است. تراس این کافه نمای بسیار زیبایی، به‌خصوص هنگام غروب آفتاب دارد و چشیدن طعم قهوه را چندین برابر می‌کند. می‌توانید ناهار و شام را نیز در این مکان صرف کنید اما به یاد داشته باشید که غذاهای این رستوران به‌خوبی قهوه‌هایش نیست.

ساعت کار: هرروز از ۷ صبح تا ۱۱ شب.

موقعیت رستوران فرانسه روی نقشه

رستوران کاسا گارسیا (Casa Garcia)

کاساگارسیا مراکش

این رستوران در نزدیکی دریا است بنابراین نمای زیبا به‌همراه نسیم خنک لذت غذا را چندین برابر می‌کند. ماهی اسپانیایی رستوران معروف است.

ساعت کار: هرروز از ۱۲ ظهر تا ۳ بعدازظهر، ۷ عصر تا ۱۱ شب.

موقعیت کاسا گارسیا روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه