هر آنچه باید در اولین سفر خود به ایتالیا بدانید

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
هر آنچه باید در اولین سفر خود به ایتالیا بدانید

دانستنی‌هایی که باید قبل از اولین سفر خود به ایتالیا درباره شهرها و دیدنی‌هایش بدانید را در این مقاله به‌طور خلاصه می‌خوانید.

اگر تابه‌حال شانس سفر به ایتالیا را نداشته‌اید، ممکن است در انتخاب جاذبه‌‌ها و مکان‌هایی که باید از آن‌ها دیدن کنید کمی گیج و سردرگم شوید و از خود بپرسید به کجا باید بروم؟ چگونه سفر کنم؟ چه کارهایی باید انجام دهم؟ با کجارو تا انتهای مقاله همراه باشید تا هرآنچه باید در اولین سفر خود به ایتالیا بدانید را در این مقاله بخوانید.

ایتالیا

ـ فریبنده‌ترین کشور اروپا ـ

با غذا‌های دلچسب، معماری بی‌نظیر، مناظر محسورکننده

و هنر نابش هر گردشگری را به وجد می‌آورد.

می‌شود گفت این کشور چنان سرپر از قابلیت‌ها و جاذبه‌های

فوق‌العاده است که هرآن ممکن است سرریز شود.

ایتالیا

پربازدیدترین‌های ایتالیا

اگر زمان زیادی ندارید بهتر است با سه مورد از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین‌ شهرها در ??? ??????? شروع کنید: رم، فلورانس و ونیز. یک هفته زمان، (شاید) برای لذت بردن از مهم‌ترین‌های این کشور کافی باشد.

شکوه رم

شهر رم یک شبه ساخته نشده است و شما قطعا نمی‌توانید در یک روز تمام دیدنی‌هایش را ببینید. حداقل دو و ترجیحا سه روز برای دیدن رم نیاز دارید. باید از کولوسئوم دیدنی، پانتئون ۲۰۰۰ ساله، خرابه‌های قصر Palatino، سنت پیتر قدیس و موزه واتیکان دیدن کنید، بر اسپانیش استپس (the Spanish Steps) گام بردارید، سکه‌ای در چشمه تروی بیندازید و البته در کوچه‌های باریک ایتالیایی قدم بزنید و کمی هم خرید کنید.

ایتالیا

فلورانس و توسکانی: هنر اصیل

فلورانس، مرکز ناحیه توسکانی، به معماری بی‌نظیر و موزه‌‌های فوق‌العاده‌اش شهره است و زادگاه بسیاری از شاهکارهای هنری‌ است. این شهر گنجینه‌ای ارزشمند از معماری دوره رنسانس است و به انتخاب مجله فوربز یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در ساختمان‌ها، کاخ‌ها و کلیساهای زیبای این شهر مهم‌ترین آثار هنری جهان جای گرفته‌اند. از دیدنی های مهم فلورانس می‌توان به کلیسای باتیسترو (Battistero)، گالری دگلی اوفیزی (degli Uffizi)، پل قدیمی پونته وچینو (Ponte Vecchio) و کاخ پلازا پیتی (Palazzo Pitti) اشاره کرد.

فلورانس

ونیز دلفریب

برای اینکه از بودن در ونیز کمال لذت را ببرید، باید چند روزی را صرف دیدن این شهر کنید. از گرند کانال با یک گاندولا زیبا و جذاب یا اتوبوس‌های آبی عبور کنید، از پلازا دوکال (Ducale) و گنجینه‌ی کلیسای سن مارکو دیدن کنید و از معماری فوق‌العاده ونیزی لذت ببرید. همچنین، می‌توانید به مردم محلی پپیوندید و کمی هم در بازار ریالتو خرید کنید و در میان ۴۰۰ پل و بیش ۱۵۰ کانال دیدنی ونیز چرخی بزنید.

ونیز

ناپل و پامپی 

ناپل را حتما باید دید؛ به خاطر جاذبه‌های تاریخی که به ثبت یونسکو رسیده‌اند، آثار باستانی که در موزه آرکیالجیکو (Archeologico Nazionale) قرار دارند و موزه دیدنی دی سان مارتینو. از ناپل سفر کوتاهی به شهر پامپی (شهری باستانی که بیش از ۱۵۰۰ مدفون بوده است) داشته باشید و از خرابه‌های باستانی دیدن کنید و البته کوه وزوویو (آتشفشانی فعال) را از یاد نبرید.

مد و زیبایی در میلان 

برای دین شهر مد و مناظر افسانه‌ای آن، باید راهی شمال غربی ایتالیا شوید. در طول یک روزی که در میلان به سر می‌برید می‌توانید از گوتیک دومو (کلیسای جامع)، شام آخر لئوناردو داوینچی و اپرای بزرگ لا اسکالا دیدن کنید. اگر با قطار مسیر کوتاهی طی کنید و چند روزی را در کنار دریاچه کومو بگذرانید، می‌توانید از کافه‌های اطراف، ویلاهای مجلل، قایق‌های موتوری و کوهستان‌های برفی لذت برد.

ایتالیا

خوراک ایتالیایی

تنوع غذاهای منطقه به‌تنهایی ارزش سفر به ایتالیا را دارد. پیتزای معروف ایتالیایی، Bistecca فیورنتینا آلا (استیک گوشت گاو با استخوان معروف فلورانس)؛ ریزوتو خامه‌ای، ماهی کبابی خوابیده در روغن زیتون و لیمو، اسپرسو و شیرینی‌های کوچه پس کوچه‌های ناپل تنها بخشی از خوراک‌های خوشمزه این کشور هستند. 

پیتزا ایتالیایی

اقامت

از میان کمپ‌های کنار دریاچه، کلبه‌های کوهستانی، صومعه‌ها، هتل‌های خانوادگی، ویلاها و حتی خانه‌های روستایی و هتل‌های بی‌شمار می‌توانید یکی را انتخاب کنید. در فصل تابستان (یا در زمستان در فصل اسکی) و در عید پاک و کریسمس از خیلی قبل‌تر در فکر رزرو باشید؛ در این ایام نرخ‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد. رویدادهای محلی و جشنواره‌ها نیز باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شوند. 

چگونه سفر کنیم؟

وضعیت خطوط کشتی‌رانی، قطار و اتوبوس در بین شهرهای اصلی و شهرستان‌ها خوب است. اما برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در مسیر جاده‌ها و مناظر دیدنی بهتر است یک ماشین اجاره کنید.

در ایتالیا هم قطارهای شهری و هم قطارهای سریع‌السیر وجود دارد. اگر قطارهای سریع‌السیر را ترجیح می‌دهید، باید گفت که زمان سفر‌ بین مسیرهای طولانی‌ حتی به نصف کاهش می‌یابد؛ البته در مسیرهای کوتاه‌تر تاثیر چندانی ندارند. البته قیمت این قطارها به‌طور قابل توجهی بیشتر است.

هر زمانی که قصد سفر به ایتالیا و بازدید از جاهای دیدنی ایتالیا را دارید، می‌توانید ??? ????? ??????? را از طریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

چند نکته مهم

هنگام سلام کردن، دست بدهید و بگویید buongiorno (روز خوش) یا buona sera (شب خوب).

رستوران‌ها ۲ تا ۳ یورو اضافی از شما خواهند گرفت و اگر هزینه سرویس گنجانده نشده باشد، فراموش نکنید که یک انعام کوچک می‌تواند لبخندی روی لبی بنشاند.

 کفش پیاده‌روی (خیابان‌ها اغلب سنگ‌فرش هستند)، کلاه آفتابی، کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید.

در مراکز توریستی مهم، اگر کمی انگلیسی بدانید مشکلی نخواهید داشت، اما در مناطق روستایی و در جنوب رم یادگیری چند عبارت کلیدی ایتالیایی بد نیست.

مطالب مرتبط:

دیدگاه