امضای قرارداد همكاری بین سازمان هواپيمایی كشوری ايران و ايرلند

محبوبه پوریوسفی
محبوبه پوریوسفی چهار شنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۹
امضای قرارداد همكاری بین سازمان هواپيمایی كشوری ايران و ايرلند

قرارداد همكاری ۸۳ مكرر فی مابين سازمان هواپيمایی كشوری ايران و ايرلند به امضا رسيد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپيمایی كشوری «رضا جعفرزاده» گفت که صبح امروز برای اولين بار قرارداد همكاری فی مابين ايران و ايرلند به امضای «محمد جواد تقوایی» معاون استاندارد پرواز و «رالف جيمز» مديركل مقررات و ايمنی پرواز ايرلند رسيد.

همکاری ایران و ایرلند

وی افزود که با امضای اين قرارداد مسئوليت‌های كشور ثبت كننده وسايل پرنده (ايرلند) به كشور بهره‌بردار (ايران) در محدوده ضمائم ۶،۱ و ۸ از پيمان شيكاگو مبنی بر نظارت بر عمليات پرواز، تداوم صلاحيت پروازی، تعمير و نگهداری و صدور گواهينامه پرسنل فنی و عملياتی (كروی پرواز) و گواهينامه‌های وسيله پرنده در ايران منتقل می‌شود.

جعفرزاده با بيان اينكه بسياری از شركت‌های بزرگ و بنام دنيا طرف قرارداد با ايرلند هستند گفت:

در چارچوب اين قرارداد همكاری، زمينه بهره‌برداری و عمليات پروازی از ناوگان ثبت اروپایی توسط شركت‌های ايرانی ايجاد شده و بدين ترتيب شركت‌های هواپيمایی ايرانی می‌توانند متناسب با شرايط و دامنه فعاليت خود، قراردادهای همكاری يا بهره‌برداری با شركت‌های هواپيمایی يا اجاره دهنده ايرلندی منعقد كنند.

هواپیمایی ایرلند

مدير روابط عمومی سازمان هواپيمایی كشوری بیان كرد که از آنجایی كه شركت آسمان زمينه اجاره ۷ فروند هواپيمای ايرباس 320neo (اجاره به شرط تملیک) را در دستور كار قرار داده است به محض به ثبت رسيدن اين هواپيماها توسط هواپيمایی كشوری ايرلند و ورود هواپيمای مذكور به ايران مفاد اين قرارداد برای اين هواپيماها قابل اجرا خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه