پروازهای مستقیم میان تهران و بارسلونا از ماه ژوئن برقرار می شود

محبوبه پوریوسفی
محبوبه پوریوسفی چهار شنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
پروازهای مستقیم میان تهران و بارسلونا از ماه ژوئن برقرار می شود

سفیر اسپانیا از برقراری پرواز مستقیم از تهران تا بارسلونا تا ماه ژوئن خبر داد و گفت که تلاش می‌کنیم پرواز مستقیم به مادرید را نیز در آینده‌ای نزدیک برقرار کنیم.

«زهرا احمدی پور» رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با سفیر اسپانیا تاکید کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران معتقد است توسعه گردشگری می‌تواند به تقویت روابط کشورها کمک کند.

احمدی پور با بیان اینکه اسپانیا مدل موفقی در حوزه گردشگری است، گفت که باید بتوانیم از این تجربیات استفاده کنیم تا ظرفیت‌های گردشگری ایران را به فرصت‌هایی برای کسب درآمد تبدیل کنیم.

او با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری دو کشور یادآور شد:

ایجاد خط پرواز مستقیم بین ایران و اسپانیا از مواردی است که می‌تواند به توازن تبادل گردشگر میان دو کشور بیانجامد.

سفیر اسپانیا نیز در این دیدار گفت که تلاش می‌کنم مناسبات دو کشور در زمینه گردشگری و تبادل گردشگر ارتقا پیدا کند.

ادواردو لوپز بوستکتس بیان کرد که ما می‌کوشیم توان سفارت اسپانیا را برای صدور ویزا دو برابر کنیم. همچنین معتقدیم راه‌اندازی پروازهای مستقیم تاثیر بسزایی در افزایش تبادل گردشگر بین دو کشور خواهد داشت.

ماهان ایر

وی بیان کرد که بر اساس توافقات انجام شده، ایرلاین ماهان تا ماه ژوئن، پرواز مستقیم تا بارسلونا خواهد داشت و ما تلاش می‌کنیم پرواز مستقیم به مادرید را نیز در آینده‌ای نزدیک برقرار کنیم.

این دیپلمات اسپانیایی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار ایرانی به اسپانیا سفر کرده‌اند، گفت که زمینه‌های افزایش همکاری در حوزه گردشگری در گذشته نیز بین مسئولان ایران و اسپانیا بررسی شده است. اسپانیا در زمینه گردشگری در دنیا رتبه بالایی  دارد و ما آمادگی داریم تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه