نکاتی درباره سفر به ایتالیا (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵
نکاتی درباره سفر به ایتالیا (قسمت اول)

ایتالیا یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است. پیش از سفر به ایتالیا این نکات را در نظر بگیرید. با کجارو همراه باشید.  

ایتالیا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است. بناهای تاریخی زیبا، شهرها و دهکده‌های کوچک و ساحلی با چشم‌اندازهای نفس‌گیر طبیعی، ونیز رویایی و هزاران جاذبه‌ی گردشگری دیگر در ایتالیا وجود دارد که میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود می‌کشاند. لذت خوردن غذاهای اصیل ایتالیایی و بهترین پیتزاهای دنیا را به تمام این جاذبه‌ها اضافه کنید.

بدون شک سفر به ایتالیا یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای زندگی شما خواهد بود. اگر پیش از سفر خودتان را آماده کنید، سفری بی‌دغدغه‌تر خواهید داشت.

درباره‌ی آداب و رسوم و فرهنگ کشور ایتالیا بیشتر بخوانید:

ایتالیا

نکات کلی

در مراکز توریستی اصلی ایتالیا، اکثرا به زبان انگلیسی صحبت می‌شود اما برای سفر در مناطق روستایی‌تر و جنوب رم، بهتر است که چند کلمه‌ای ایتالیایی یاد بگیرید یا یک کتاب راهنما و اپلیکیشن مناسب، همراه داشته باشید تا سفری لذت‌بخش‌تر را تجربه کنید. علائم خیابان‌ها و مسیرها همه به زبان ایتالیایی هستند و بهتر است که یک کتاب راهنمای زبان همراه داشته باشید.

جاذبه‌های گردشگری مهم و مشهور ایتالیا معمولا خیلی شلوغ هستند اما این شلوغی و ازدحام نباید شما را از دیدن آنها منصرف کند چون واقعا جذاب هستند و ارزش دیدن دارند.

زمانی که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مهم برنامه‌ریزی می‌کنید، حتما همه چیز را از قبل رزرو کنید. بلیط‌های ورودی موزه‌ی واتیکان در رم، گالری اوفیتزی (Uffizi) در فلورانس و برج کج پیزا، همگی از قبل به فروش می‌رسند.

درباره‌ی دیدنی‌های ایتالیا، بیشتر بخوانید:

ایتالیا

وضعیت آب و هوا و زمان غروب آفتاب را از قبل بررسی کنید. شمال ایتالیا در زمستان، برفی است. جنوب ایتالیا در تمام طول سال آب و هوای گرمی ندارد و برخی از بخش‌های آن برف می‌بارد. فاصله‌ی بین فصل پرگردشگر و فصل خلوت سال، بهترین زمان برای سفر به ایتالیا است. اما باید خودتان را برای باران و مه آماده کنید.

درباره‌ی تعطیلات رسمی در ایتالیا تحقیق کنید. بسیاری از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری در تعطیلات رسمی، باز نیستند.

روزهای دوشنبه، موزه‌ها تعطیل‌اند.

بسیاری از فروشگاه‌ها روزهای یکشنبه تعطیل هستند. بنابراین روز یکشنبه زمان مناسبی برای خرید نیست.

برای پروازهای داخلی در ایتالیا از ایرلاین‌های ارزان استفاده کنید. بهترین راه برای جست‌و‌جوی پرواز داخل اروپا، وب‌سایت momondo.com است.

نکاتی درباره‌ی غذا خوردن در ایتالیا

ایتالیا

ایتالیایی‌ها صبحانه را ساعت ۸ صبح، ناهار را یک بعدازظهر و شام را در حدود ساعت ۸ شب می‌خورند. هر چه به سمت جنوب ایتالیا بروید، ساعت صرف ناهار و شام دیرتر می‌شود.

بیشتر رستوران‌ها برای وعده‌ی شام، زودتر از ساعت ۷:۳۰ باز نمی‌کنند.

اگر می‌خواهید قبل از ساعت ۷ و نیم شام بخورید باید به کافه‌ها سر بزنید. در منوی بسیاری از کافه‌ها، غذاهای حاضری هم پیدا می‌شود و تا ساعت ۶ باز هستند.

در ایتالیا افراد معمولا غذاهای محلی و فصلی می‌خورند. این قانون به این معناست که غذای سیسیل با غذای ونیز کاملا متفاوت است و منوی زمستانی با منوی تابستانی، اختلافات زیادی دارد.

درباره‌ی غذا خوردن در ایتالیا بیشتر بخوانید:

غذای ایتالیایی معمولا مواد تشکیل‌دهنده‌ی محدودی دارد بنابراین برای کسانی که دچار حساسیت‌های غذایی هستند یا محدودیت در مصرف برخی مواد غذایی دارند، مناسب است.

در رستوران‌ها نیازی به پرداخت انعام نیست اما اگر با این کار احساس بهتری دارید، می‌توانید ده درصد انعام بدهید.

آب در رستوران‌ها رایگان نیست مگر اینکه مشخص کنید که آب از شیر می‌خواهید. معادل آب لوله‌کشی به ایتالیایی acqua dal rubinetto است.

ایتالیا

نکاتی درباره‌ی حمل و نقل عمومی در ایتالیا

سیستم حمل و نقل ریلی در ایتالیا بسیار کارآمد است و قیمت مناسبی دارد. قطار در ایتالیا یک وسیله‌ی نقلیه‌ی راحت است و ساعت‌های حرکت متعددی دارد. اگر ساعت حرکت قطارها با برنامه‌ی سفر شما هماهنگ است، حتما از آن استفاده کنید.

در فلورانس نیازی به اجاره‌ی خودرو نیست. این شهر کوچک است و مسیرهای زیادی برای عبور عابران پیاده دارد. بنابراین طوری برنامه‌ریزی کنید که پیاده به جاذبه‌های گردشگری مختلف سر بزنید.

در ونیز نمی‌توانید خودرو کرایه کنید چون ونیز از جزایر متعددی تشکیل شده که با کانال‌های آب احاطه شده‌اند. در ونیز فقط به شکل پیاده یا با قایق می‌توانید در شهر جابه‌جا شوید. هیچ راه دیگری وجود ندارد. پس توجه کنید که نمی‌توانید بار زیادی همراه خود ببرید و آنها را دائم با خودتان این طرف و آن طرف ببرید.

درباره‌ی ونیز بیشتر بخوانید:

در شهرهای ایتالیا ترافیک زیادی وجود دارد. ضمن اینکه برخی مناطق، محدوده‌ی کنترل ترافیک هستند و ورود به آنها مساوی با پرداخت جریمه است. پیدا کردن پارکینگ، مشکل دیگری است که با آن دست به گریبان خواهید بود. بنابراین تا جایی که ممکن است رانندگی نکنید و اتومبیل کرایه نکنید.

برای سفر به حومه‌ی شهرها، می‌توانید از اتومبیل کرایه‌ای استفاده کنید و اتومبیل آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهد چون برای شهرهای کوچک اطراف، قطار وجود ندارد. بنابراین کرایه‌ی خودرو برای سفر در مناطق دورتر، انتخاب خوبی است.

ایتالیا

برای کرایه خودرو در ایتالیا نیاز به گواهینامه رانندگی بین‌المللی دارید. پیش از رانندگی حتما علائم راهنمایی و رانندگی ایتالیا را یک بار بررسی کنید و یاد بگیرید.

در ایتالیا نمی‌توانید وسط خیابان برای تاکسی دست تکان دهید و سوار شوید. باید تماس بگیرید تا تاکسی به محل مورد نظر شما بیاید و شما را سوار کند. ضمنا تاکسی متر از لحظه‌ای که تلفن را قطع می‌کنید شروع به محاسبه‌ی مسیر می‌کند. همچنین می‌توانید یک ایستگاه تاکسی پیدا کنید و اولین تاکسی خط را سوار شوید. اطمینان حاصل کنید که تاکسی‌متر روشن است. اگر راننده آن را روشن نکرده بود یا قصد داشت شما را جایی غیر از محلی که درخواست کرده‌اید پیدا کند، حتما زمانی که به مقصد رسیدید به راهنمای تور، پذیرش هتل یا مسئول رستوران گزارش دهید.

نکاتی درباره‌ی بستن چمدان و حمل وسایل در ایتالیا

حتما برای گشت‌وگذار در شهر از کیف مناسبی استفاده کنید. زیپ‌های آن را کاملا ببندید. کیف پول و سایر مدارک مهم و اشیای قیمتی را در جیب‌های داخلی کیف که زیپ‌های محکمی دارند قرار دهید.

برای سفر با قطار بار سبکی ببندید چون باید آن را داخل قطار ببرید.

همراه خودتان پودر لباسشویی ببرید تا لباس‌های کوچک را در سینک هتل بشویید. هتل‌های خوب، خشک‌شویی دارند که البته هزینه‌ی آنها زیاد است.

اگر می‌خواهید از کلیساها و مکان‌های مذهبی بازدید کنید، حتما لباسی بپوشید که شانه‌ها و زانوهایتان را بپوشاند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه