تاریخی از ترس و ابهام در دنیای گردشگری وحشت (قسمت دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی سه شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵
تاریخی از ترس و ابهام در دنیای گردشگری وحشت (قسمت دوم)

در دنیای گردشگری وحشت باید هر لحظه در انتظار یک غافلگیری عجیب بود. اما گاهی این تاریخ یک مکان است که بازدیدکننده را به وحشت می‌اندازد و مقاصد گردشگری امشب ما در کجارو نیز از همین گروه هستند.

مهم نیست در کدام بخش از کره‌ی زمین زندگی می‌کنید، هنوز هم این احتمال وجود دارد که چیزی ترسناک درست در همان نزدیکی حضور داشته باشد. از آغاز جهان تاکنون رویدادهای تلخ و ترسناک بسیاری رخ داده‌اند و خوشبختانه از این سو نیز ماجراجویانی کنجکاو هم حضور دارند که از وارد شدن به قلمروهای مملو از ترس و وحشت بیمی ندارند. و این‌گونه است که گردشگری وحشت روز به روز محبوب‌تر می‌شود.

در بخش نخست این مطلب همراه شما سفری به شماری از مقاصد گردشگری جهان داشتیم که تاریخی لبریز از ترس و ابهام دارند. در این مجال همراه شما عزیزان این سفر را پی خواهیم گرفت.

گور امیر، ازبکستان

گور امیر ازبکستان

«زمانی که من از خواب مرگ بیدار شوم، دنیا به لرزه می‌افتد»، این چیزی است که روی سنگ مزار تیمور لنگ نوشته شده است، نامی که برای بسیاری از ایرانیان بسیار آشنا است. تیمور لنگ مؤسس سلسه‌ی گورکانی و نخستین پادشاه این سلسله بود که بسیار به کشور گشایی علاقه داشت.

مقاصد گردشگری ترسناک با تاریخچه‌ای اسرار آمیز

«گور امیر» (Gur Emir) آرامگاه ابدی این پادشاه در کشور ازبکستان و در سمرقند واقع شده و جزئی از میراث ارزشمند این کشور است. نفوذ این پادشاه فاتح که خود را از نسل چنگیز خان مغول می‌دانست از هیمالیا تا ترکیه گسترده شده بود و تخمین زده می‌شود که در زمان حیاتش و در جریان جنگ‌های متعدد، دست‌کم در حدود ۱۷ میلیون انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشید.

گفته می‌شود هر که قبر تیمور لنگ را بگشاید، جنگ و ویرانی را به کشور خود دعوت کرده است

در ۲۲ ماه ژوئن سال ۱۹۴۱، مقبره او در گور امیر شکافته شده و بقایای او برای مطالعه خارج شد. تنها چند ساعت بعد آلمان به اتحاد جماهیر شوروی حمله کرد و نزدیک به ۳۰ میلیون انسان دیگر کشته شدند و اینجا بود که نفرین تیمور جنبه‌ی واقعی‌تری به خود گرفت، چراکه گفته می‌شود هر که قبر تیمور را بگشاید جنگ را به کشور خود آورده است.

مقاصد گردشگری ترسناک با تاریخچه‌ای اسرار آمیز

امروزه مزار او پذیرای گردشگران متعددی است که نه فقط برای بازدید از گور یک فاتح تشنه به خون، بلکه برای تحسین معماری زیبای این بنا که به سبک آذری ساخته شده است، به بازدید این مکان می‌آیند.

مزار تیمور لنگ در سمرقند - ازبکستان

Houtman Albrolhos، استرالیا

مقاصد گردشگری ترسناک با تاریخچه‌ای اسرار آمیز

در سال ۱۶۲۹، یک کشتی هلندی به نام «باتاویا» (Batavia) که عازم جامائیکا بود در میانه‌‌ی راه و در نزدیکی یکی از جزیره‌های واقع در مجمع‌الجزایر «Houtman Albrolhos» دچار شکستگی شده و با ۳۲۰ مسافر غرق شد. تعدادی از ملونان سعی کردند خود را به ساحل رسانده و زندگی‌شان را نجات دهند، اما همگی آن‌ها نیز مبدل به بخشی از یک افسانه وحشتناک شدند.

 کاپیتان و یک دسته ۴۰ نفری از خدمه سوار یک قایق شده و عازم پیدا کردن کمک شدند و یکی از افراد به نام «جرونیموس کورنلیس» (Jeronimus Cornelicez) را به‌عنوان مسئول انتخاب کردند. اما این تصمیمی اشتباه بود، چراکه او به سرعت چهره عوض کرده و تبدیل به یک قاتل دیوانه شد.

مقاصد گردشگری ترسناک با تاریخچه‌ای اسرار آمیز

کورنلیس تعدادی از خدمه‌ی باقی مانده را متقاعد کرد که آذوقه موجود، کفاف سیر کردن همه نجات یافتگان را نمی‌دهد و در نتیجه آن‌ها یک سیستم انتخابی به راه انداختند. او تعدادی از افراد را به بهانه‌هایی به گوشه و کنار جزیره فرستاد و تعدادی را نیز غرق کرد و سرانجام موقعیت خود را تحکیم کرد و در کنار افرادی که از او پیروی می‌کردند اداره‌ی اوضاع را به دست گرفت.

گروهی که برای آوردن کمک رفته بودند، دو ماه بعد برگشتند و متوجه شدند که تقریبا همه افراد مرده‌اند و در نهایت کورنلیس و ۶ نفر از همدستانش را به دار مجازات آویختند.

در سال ۱۷۶۱ یک کشتی دیگر نیز به سرنوشتی مشابه دچار شد و ۱۶۰ برده در جزیره‌ی دیگری در این مجمع‌الجزایر به دام افتاندند و وقتی کمک از راه رسید، تنها هشت نفر آن‌ها هنوز زنده بودند. یک قرن بعد از این رویداد، کشتی دیگری به نام «Zeewijk» نیز در همان حوالی به مشکل برخورده و باز هم فاجعه‌ای دیگر رخ داد و این بار ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

مقاصد گردشگری ترسناک با تاریخچه‌ای اسرار آمیز

اما علی‌رغم این پیشنیه‌ی تلخ و مرگ‌بار، امروزه این منطقه مقصد ایدئال گردشگری برای دوستداران غواصی، مشاهده‌ی حیات وحش و سواحل زیبا و دست نخورده است.

مجمع‌الجزایری در سواحل غرب استرالیا

گورستان «استال» (Stull)، کانزاس

مقاصد گردشگری ترسناک با تاریخچه‌ای اسرار آمیز

گفته می‌شود که دروازه‌ی جهنم در این گورستان در ایالت کانزاس واقع شده است. داستان اصلی به گور زنی باز می‌گردد که گفته می‌شود شیطان شیفته‌ی او شده و مرتباً به او سر می‌زده است. در طول روز مشکل چندانی وجود ندارد، اما شب هنگام بازدیدکنندگان این گورستان خبر از حضور چیزهای عجیب و شیطانی داده‌اند.

مقاصد گردشگری ترسناک با تاریخچه‌ای اسرار آمیز

آن‌ها بارها از شنیدن صداهای ترسناک، شیون و جیغ‌های هولناک صحبت کرده‌اند، اینکه گوی مخلوقاتی نامرئی آن‌ها را چنگ زده و حتی به روی زمین پرتاب‌شان کرده‌اند.

مقاصد گردشگری ترسناک با تاریخچه‌ای اسرار آمیز

ظاهرا این دروازه مخفی جهنمی تنها در اوقاتی از سال همچون هالووین و اعتدال بهاری گشوده می‌شود.

گورستان تاریخی استال، کانزاس

«پاین بارنز» (Pine Barrens)، نیوجرسی، ایالات متحده

مقاصد گردشگری ترسناک با تاریخچه‌ای اسرار آمیز

شیطان جرسی برای بعضی‌ها بیش از یک افسانه‌ی خیالی است. در حقیقیت این موجود از دل داستانی تاریخی که در جنوب نیوجرسی بسیار مورد توجه است، پا به دنیای واقعیت گذاشته است.

این شیطان که ظاهرا بخشی از وجودش شبیه کانگورو، بخشی شبیه خفاش و بخشی شبیه بز است، یک دم بلند و چنگال‌هایی تیز دارد و از سال ۱۷۳۵ تاکنون بازدیدکنندگان را مجذوب خود کرده و آن‌ها را به این جنگل کشانده است.

پاین بارنز در نیوجرسی

بر طبق داستان‌های افسانه‌ای ماجرا به قرن سیزدهم باز می‌گردد. کودکی ناخواسته تنها چند دقیقه بعد از تولد، تبدیل به چیزی شوم و شیطانی شده است. او ظاهرا با چنگال‌هایش به مادرش حمله کرده و سپس به سوی جنگل گریخته است، جایی که از آن زمان تاکنون در آنجا سکنی دارد.

افسانه‌ی شیطان جرسی حتی در برخی از مدارس ابتدایی این ایالات تدریس می‌شود و باعث ترس و وحشت بسیاری از کودکان و اجتناب کردن آن‌ها از نزدیک شدن به این جنگل شده است.

مقاصد گردشگری ترسناک با تاریخچه‌ای اسرار آمیز

البته مشاهدات عجیب گروهی از افرادای که در مسیرهای این جنگل به راهپیمایی می‌پردازند هم به داغ‌تر شدن این شایعات دامن زده است. به هر حال گردشگران مشتاق می‌توانند در جنگل اردو زده و در انتظار مشاهده‌ی این موجود عجیب با شمایل شیطانی‌اش بمانند.

امیدوارم از مطالعه‌ی این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید.

مطالب مرتبط:

منبع mashable

دیدگاه