زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند (قسمت دوم)

ایرلند یکی از زیباترین کشورهای دنیا است که جاذبه‌های طبیعی زیبا و منحصر به فردی دارد. برای آشنایی با این جاذبه‌ها با کجارو همراه باشید.

در قسمت قبلی مقاله با تعدادی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایرلند آشنا شدیم. این منطقه‌ی دیدنی به خاطر جزایر زیبا و چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده‌اش شهرت دارد.

در ادامه، تعدادی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ایرلند را معرفی می‌کنیم.

دره‌ی بوین (Boyne Valley)

جاذبه های گردشگری ایرلند

دره‌ی بوین در شمال دوبلین واقع شده است و فقط یک ساعت با آن فاصله دارد. چشم‌اندازهای سرسبز و بی‌پایان و بقایای آثار تاریخی، بر زیبایی این دره افزوده‌اند. علاوه بر این، دره‌ی بوین، میزبان قلعه‌ی تریم (Trim Castle) است؛ قلعه‌ای که لوکیشن فیلم مشهور شجاع‌ دل اثر مل کیبسون بوده است. در همین دره می‌توانید بقایایی از آثار تاریخی متعددی را مشاهده کنید که قدمت آن‌ها به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد یعنی قدیمی‌تر از استون‌هنج (Stonehenge) و هرم بزرگ جیزه در مصر.

گذرگاه ساحلی جاینت (Giant’s Causeway)

جاذبه های گردشگری ایرلند

این گذرگاه ساحلی در ایرلند شمالی و در نزدیکی شهر بوشمیلز (Bushmills) قرار دارد. این ناحیه‌ی ساحلی از حدود ۴۰ هزار ستون بازالتی تشکیل شده است. این ستون‌های دیدنی بر اثر یک فوران آتشفشانی ایجاد شده‌اند که ۶۰ میلیون سال پیش رخ داده است. این منطقه‌ی دیدنی و عجیب، الهام‌بخش هنرمندان زیادی بوده و قرن‌ها است که افسانه‌های زیادی در مورد آن نقل می‌شود. در یک نظرسنجی این منطقه به عنوان چهارمین شگفتی بزرگ بریتانیا انتخاب شد. بسیاری از ستون‌ها به شکل منشورهای شش ضلعی هستند ولی ستون‌های چهار، پنج، هفت و هشت ضلعی نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. ارتفاع این ستون‌ها گاه به ۱۲ متر نیز می‌رسد.

جزیره‌ی آکیل (Achill)

جاذبه های گردشگری ایرلند

این جزیره در شهرستان مایو (Mayo) در نزدیکی ساحل شمال غربی قرار دارد و بزرگ‌ترین جزیره در این شهر است که از طریق پلی به زمین اصلی متصل شده و قابل دسترسی است. سواحل بکر، رشته‌کوه‌های سر به فلک کشیده و چشم‌اندازهای رنگارنگ طبیعی این جزیره، الهام‌بخش هنرمندان و نویسندگان بسیاری بوده‌ است. این جزیره بهشتی برای علاقه‌مندان به انجام ورزش‌های آبی از جمله شنا، موج‌سواری، قایق‌سواری و بادسواری است. علاوه بر چشم‌اندازهای نفس‌گیر طبیعی، بقایای تاریخی یکی از برج‌های قرن شانزدهمی ایرلندی، در این جزیره وجود دارد که گردشگران از دیدن آن استقبال می‌کنند.

منطقه‌ی Connemara

جاذبه های گردشگری ایرلند

این منطقه یکی از زیباترین و بکرترین مقاصد گردشگری در اروپا است که از شهر گالوی (Galway) تا ساحل غربی ایرلند ادامه دارد. این منطقه جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر و متنوعی دارد؛ از گیلاب‌ها و دریاچه‌ها در جنوب گرفته تا سواحل طلایی و چشم‌اندازهای کوهستانی در شمال و غرب. از میان مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به رشته‌کوه Twelve Bens ، صومعه‌ی دیدنی Kylemore، پارک ملی  Connemara، شهر زیبای کلیفدن (Clifden) و قلعه‌ی تاریخی و باشکوه کلیفدن اشاره کرد.

ساحل مرجانی، گالوی

جاذبه های گردشگری ایرلند

این ساحل مرجانی که در شهر گالوی واقع شده است و به زبان محلی با نام Tra an Doilín شناخته می‌شود، یکی از بهترین مناطق ایرلند برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی است. این ساحل همانطور که از نامش پیداست، شنی نیست بلکه ساحلی سنگ‌آهکی است که ظاهری شبیه به مرجان دارد و بر اثر فرسایش و گذر زمان به شکل امروزه در آمده است. این ساحل به خاطر آب‌های شفافی که دارد بهترین مکان برای شنا و غواصی است.

وست‌پورت (Westport) و کوه Croagh Patrick

جاذبه های گردشگری ایرلند

وست‌پورت یکی از مشهورترین و دیدنی‌ترین شهرهای کانتی مایو (Mayo) است که جذابیت‌ زیادی برای گردشگران دارد. مغازه‌های متعدد با ویترین‌های رنگارنگ، کافه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیری در این شهر وجود دارد. این منطقه که در ساحل جنوب شرقی خلیج Crew واقع شده است، چشم‌انداز زیبایی از کوه Croagh Patrick و بولواری دیدنی دارد که در فصل بهار در گوشه‌وکنار آن گل‌های وحشی می‌رویند و پل‌های سنگی رود Carrowberg به زیبایی آن می‌افزایند. اگر به کوه‌نوردی علاقه دارید، حتما به قله‌ی این کوه ۷۶۴ متری صعود کنید و از مناظر شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.

جاده‌ی  Copper Coast

جاذبه های گردشگری ایرلند

این جاده‌ی دیدنی در کنار سواحل جنوبی ایرلند واقع شده است و از شش دهکده‌ی کوچک و زیبا می‌گذرد که به خاطر چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، صخره‌های بلند، پناهگاه‌های ساحلی و کوه‌های دیدنی شهرت دارند. رانندگی در این جاده، فرصتی عالی برای لذت‌ بردن از زیباترین مناظر طبیعی ایرلند است.

آردمور (Ardmore)

جاذبه های گردشگری ایرلند

این شهر ساحلی جوایز بی‌شماری در بخش‌های مختلف گردشگری را از آن خود کرده است. بناهای تاریخی متعدد از جمله برجی متعلق به قرن دوازدهم میلادی در این شهر وجود دارد. این برج ارتفاعی ۳۰ متری دارد و مشرف به مناظر زیبای طبیعی و سواحل دیدنی ساخته شده است.

دهکده‌ی Rosses Point، کانتی اسلیگو (Sligo)

جاذبه های گردشگری ایرلند

این دهکده در شهرستان اسلیگو قرار دارد. بندرگاه اسلیگو و فانوس دریایی Metal Man در این دهکده واقع شده است. این فانوس توسط دریانوردان محلی، در حدود دو قرن پیش، ساخته شده است. با قدم زدن در ساحل این دهکده، از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی ایرلند لذت خواهید برد. یک بنای یادبود به نام بانوی منتظر (Lady Waiting) در ساحل ساخته شده و به زنان محلی تقدیم شده است.

پارک جنگلی Lough Key و جزیره‌ی کستل (Castle Island)

جاذبه های گردشگری ایرلند

در این پارک جنگلی دیدنی که تونل‌های زیرزمینی، برج‌های بازدید و آلاچیق‌های متعددی دارد، یک دریاچه به همین نام واقع شده است که یکی از زیباترین دریاچه‌های ایرلند است. در این منطقه، مسیرهای پیاده‌روی متعددی با چشم‌اندازهایی از دریاچه، کانال‌ها و درختان انبوه وجود دارد. داخل دریاچه هم تعدادی جزیره‌ی کوچک‌تر واقع شده است که از میان آن‌ها می‌توان جزیره‌ی کستل را نام برد. این جزیره میزبان بقایایی از قلعه‌های قرون وسطایی است.

راک آو کشل ( Rock of Cashel)

جاذبه های گردشگری ایرلند

راک آو کشل، چندین قرن، مقر سنتی پادشاهان مونستر بوده است. این قلعه‌ی تاریخی یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های ایرلند است که درشهر کشل واقع شده است. علاوه بر این قلعه، تعداد زیادی بناهای قرون وسطایی، کلیساهای رومانسک، کلیساهای گوتیک و قلعه‌های قرن پانزدهمی در این منطقه وجود دارد. این مجموعه‌ی تاریخی یکی از بهترین نمونه‌های معماری قرون وسطایی در اروپا است.

شهر کیلکنی (Kilkenny)

جاذبه های گردشگری ایرلند

این شهر اغلب با عنوان زیباترین شهر تاریخی ایرلند شناخته می‌شود. تعداد زیادی بنای تاریخی در مرکز این شهر در کنار هم قرار گرفته‌اند. شهری که ترکیب زیبایی از معماری مدرن و قرون وسطایی را در دل خود جای داده است. کوچه‌های باریک و پر پیچ‌وخم و ساختمان‌های قدیمی این شهر آن را به قطب هنری و فرهنگی ایرلند تبدیل کرده‌اند.


مطالب مرتبط:

منبع tripstodiscover

دیدگاه