مراکز خرید مراکش؛ از موراکو مال در مراکش تا سیتی مال در طنجه

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی دوشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
مراکز خرید مراکش؛ از  موراکو مال در مراکش تا سیتی مال در طنجه

مراکش یا مغرب، کشوری در آفریقای جنوبی است که تمدن، فرهنگ، طبیعت و جاذبه‌های گردشگری مخصوص به خود را دارد. ما در این مقاله به مراکز خرید شهرهای بزرگ مراکش می‌پردازیم. با کجارو همراه باشید.

مراکش کشوری ساحلی است که جاذبه‌های بسیارش گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. برخی گردشگران علاقه زیادی به خرید یا بازدید از مراکز خرید و بازارهای شهرهای مختلف دارند. در این مقاله  به مراکز خرید معروف شهرهای کازابلانکا، مراکش، رباط ، الجدیده و طنجه می‌پردازیم.

موراکو مال (Morocco Mall)

موراکو مال کازابلانکا

موراکو مال کازابلانکا

مرکز خرید موراکو مال با مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع دومین مرکز خرید بزرگ در آفریقا است. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۱ در کازابلانکا بنا شد. این مرکز خرید ۳ طبقه دارای معماری فوق‌العاده زیبایی است. از ویژگی‌های بارز این مجموعه، وجود آکواریومی به گنجایش ۱ میلیون لیتر آب، با بیش از ۴۰ گونه مختلف ماهی است. این آکواریوم آکوادریم (Aquadream) نام دارد. همچنین یکی از بزرگ‌ترین فواره‌های موزیکال جهان در این مال قرار دارد.

بیش از ۳۵۰ واحد تجاری با کاربری‌های متفاوت در موراکو مال وجود دارد. می‌توانید تمام وسایل مورد نیاز خود از جمله پوشاک را با برندهای معروف مانند اچ اند ام (H&M)، زارا، گوچی و لویی ویتون، از این مکان تهیه کنید. همچنین سینما، رستوران‌ها، کافه‌ها و فودکورت با نمایی رو به اقیانوس در این مکان پذیرای شما هستند. علاوه بر کی. اف. سی (KFC) و مک‌دونالد (Mcdonald) رستوران‌هایی با منوهای غذاهای محلی نیز وجود دارند. از دیگر امکانات مرکز خرید موراکو مال  پارکینگ با گنجایش بیش از ۵۰۰۰ اتومبیل است.

ساعت کار: یکشنبه تا پنجشنبه از ۱۰ صبح تا ۹ شب، جمعه و شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت موراکو مال روی نقشه

مرکز خرید آنفاپلیس (Anfaplace)

مرکز خرید انفاپلیس کازابلانکا

این مرکز خرید، واقع در کازابلانکا، بی‌شباهت به موراکو  مال نیست. این مجموعه نیز دارای مغازه‌هایی با برندهای معروف داخلی و خارجی است و به راحتی می‌توانید از مکان‌های سرگرمی و رستوران‌های آن لذت ببرید. برخی رستوران‌ها خارج از ساختمان هستند و منظره‌ای بسیار زیبا رو به اقیانوس را به شما عرضه می‌کنند. محوطه و ساحل این مجموعه بسیار دیدنی است و مکانی مناسب برای گذران وقت است. قیمت‌ کالاها اکثرا بالا هستند.  لازم به ذکر است که مغازه‌های این دو مرکز خرید سبک مراکشی ندارند و به سبک اروپایی و آمریکایی، و به بیان دیگر مدرن ساخته دشه‌اند. پس اگر به دنبال مغازه‌های اصیل و مراکشی می‌گردید این مکان‌ها مناسب سلیقه شما نیستند.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت آنفاپلیس روی نقشه

منارا مال (Menara Mall)

منارا مال مراکش

منارا مال مراکش

این مرکز خرید واقع در شهر مراکش، در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. این مرکز خرید با طراحی بسیار زیبا، دارای مغازه‌های فروش پوشاک، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن،  با برندهای معروف داخلی و خارجی، داروخانه، رستوران‌ها، کافه‌ها، مکان‌های مخصوص کودکان است. رستوران‌ها و کافه‌هایی که در محوطه بیرونی قرار دارند برای افرادی که فضای باز را ترجیح می‌دهند، بسیار مناسب و دلنشین است. فواره‌های موزیکال این مرکز خرید، به خصوص در شب، بسیار زیبا بوده و داخل منارا مال بازاری به سبک معماری بازارهای سرپوشیده سنتی مراکش که «سوق» نام دارند، ساخته شده است. پارکی به نام «کیدزو» برای کودکان در نظر گرفته شده که خارج از محوطه قرار دارد. در واقع این مرکز خرید، چه داخل و چه خارج محوطه مکان بسیار لذت‌بخشی برای کودکان است اما مراقب قیمت‌ها باشید.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب.

موقعیت منارا مال روی نقشه

بازار فربلانتیرز (Place des Ferblantiers)

بازار فربلانتیرز مراکش

بازار فربلانتیرز مراکش

این بازار واقع در محله ملاح (Mellah) در مراکش بهترین مکان برای لذت بردن از آثار صنعتگران بااستعدادی است که با شیشه و فلز لامپ می‌سازند. مغازه‌های دیگر و همچنین چندین رستوران و کافه نیز در این بازار به چشم می‌خورند. اگر به صنایع دستی علاقه‌مند هستید به این بازار سر بزنید.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت بازار فربلانتیرز روی نقشه

مجتمع تجاری ال مازار (Al Mazar)

ال مازار مراکش

ال مازار مراکش

این مجتمع واقع در مراکش دارای فضایی مناسب برای گذران وقت است اما کالاهای موجود گران هستند. کالاهای این ال مازار عبارتند از: پوشاک، کیف و کفش زنانه و مردانه با برندهای معروف، صنایع دستی، لوازم آرایشی، و بسیاری موراد دیگر. از امکانات این مجتمع رستوران‌ها با منوهای مختلف، کافه‌ها، سالن بولینگ، پارک مخصوص کودکان، پارکینگی به گنجایش ۱۲۰۰ اتومبیل و غیره هستند.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب.

موقعیت ال مازار روی نقشه

مگا مال (Megamall)

مگا مال شهر رباط مراکش

رباط، پایتخت مراکش منزلگاه مراکز خرید بسیاری از جمله مگا مال است. برخلاف نامش، این مرکز خرید خیلی هم بزرگ نیست اما نسبت به فضای شهر فضای مدرنی دارد. مگا مال شامل ۳ طبقه است که طبقه همکف مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌ها و فودکورت، و طبقه اول و دوم را مغازه‌های پوشاک تشکیل می‌دهند. برندهای بین‌المللی در این مرکز خرید به چشم می‌خورند. همچنین برای سرگرمی کودکان مکان مخصوصی در نظر گرفته شده است.

ساعت کار: هر روز از ۱۰:۳۰ صبح تا ۹ شب.

موقعیت مگامال روی نقشه

بازار مارش (Marche Central)

بازار الجدیده مراکش

این بازار شبیه به بازار روز است که در شهر الجدیده قرار دارد. برای خرید میوه و سبزیجات تازه می‌توانید به این بازار بروید. علاوه بر میوه و سبزی‌فروشی، قصابی، گل‌فروشی و داروخانه نیز وجود دارند. این بازار ساختمان‌های قدیمی دارد که به روزهای استعمار بازمی‌گردد. دیدن این بقایا خالی از لطف نیست.

موقعیت بازار روی نقشه

مرکز خرید مرحبا (Centre Marhaba)

این مرکز خرید نیز در شهر الجدیده قرار دارد. این مرکز ۳ طبقه اغلب خلوت است اما آخر هفته‌ها بسیار شلوغ می‌شود. بر سقف این . زیرا منظره بسیار زیبایی را به دست می‌دهد.

موقعیت مرکز خرید مرحبا روی نقشه

مرکز خرید سوکو آلتو (Socco Alto)

سوکو التو طنجه مراکش

سوکو آلتو یکی از بهترین مراکز خرید در طنجه است. مغازه‌های بسیار خوبی با انواع کالاها با برندهای معروف در این مرکز خرید وجود دارند. همچنین یک داروخانه بزرگ در این مرکز قرار دارد. طبقه آخر رستوران‌ها و کافه‌های خوبی پذیرای مشتریان هستند. این مرکز دارای پارکینگ است.

موقعیت سوکو آلتو روی نقشه

سیتی مال (Tanger City Mall)

تنجر سیتی مال طنجه مراکش

از دیگر مراکز خرید طنجه، سیتی مال است که مانند دیگر مراکز خرید مدرن شامل انواع کالاهای مورد نیاز مشتریان با برندهای معروف داخلی و خارجی است. همچنین دارای سینما، مراکز سرگرمی، فودکورت، کافه و پارکینگ است.

ساعت کار: هر روز از ۸ صبح تا ۱۲ شب.

موقعیت تنجر سیتی مال روی نقشه

مطالب مرتبط:

منبع tripadvisor

دیدگاه