شمال شرق هند، بهشت گمشده

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده چهار شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
شمال شرق هند، بهشت گمشده

اگرچه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری هندوستان شهرت جهانی دارند ولی هنوز هم جاذبه‌های گردشگری ناشناخته‌ بسیاری دارد. با کجارو همراه شوید تا با این جاذبه‌های ناشناخته آشنا شوید.

هندوستان یکی از مقاصد مسافرتی مرموز، حیرت‌انگیز و فریبنده دنیا است. در حالی که اکثر مسافران از نماد‌ها و مکان‌های مشهور و محبوب هند مانند تاج‌محل، قلعه‌ها و کاخ‌های راجستان و مرداب‌های کرالا بازدید می‌کنند، تعداد بسیار کمی از گردشگران از سرزمین‌ها و قبایل ناشناخته و دور‌افتاده شمال شرقی هند بازدید می‌کنند.

از شمال شرقی هند، سرزمین ناشناخته ها بازدید کنید

شمال شرقی هند که بین بنگلادش، تبت، بوتان و میانمار واقع شده است، سرزمین اسرارآمیزی است که از شلوغی و هیاهوی سایر نقاط توریستی هند به دور است. این سرزمین دور‌افتاده و ناشناخته که خانه بسیاری از قبایل هندی است به تازگی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

هند

شمال شرقی هند با قبایل بومی، حیات وحش منحصر به فرد، طبیعت چشم‌نواز همانند بهشت گمشده‌ای برای گردشگران شجاع و کاوشگر است. البته با توجه به اینکه محبوبیت این منطقه روز به روز در حال افزایش است انتظار می‌رود به سرعت به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری هند تبدیل شود. بنابراین اگر شما می‌خواهید زیبایی‌های این مناطق را قبل از اینکه دستخوش تغییرات دست بشر شود، نظاره‌گر باشید باید هرچه زودتر از آنجا بازدید کنید.

هندوستان

در سفر به مناطق دورافتاده شمال شرقی هند ضمن ملاقات با مردم بومی قبایل می‌توانید اطلاعات ارزشمندی از آداب و سنت‌های آنان کسب کنید. در عصر مدرنیته دیدن مردمی که بسیار متفاوت از ما و پایبند به سنت‌های اجداد خود زندگی می‌کنند، تجربه‌ای منحصر به فرد است.

بومی هند

 شمال شرقی هند یکی از معدود مناطق دنیا است که چندین فرهنگ متفاوت را در خود جای داده و خانه بیش از ۲۰۰ قبیله بومی است.

بومی شمال شرقی هند

یکی از راه‌های تجربه و لمس فرهنگ منحصر به فرد و پویای مردم شجاع قبایل شمال شرقی هند از طریق فستیوال‌های شگفت‌انگیز و دیدنی است. جشنی از رنگ‌ها، موسیقی، شادمانی و بسیاری از مراسم مذهبی ویژه و حتی مراسم قربانی کردن بدون شک تجربه‌ای فراموش نشدنی است.برای درک بهتر مراسم بومیان و پذیرش بهتر در جمع بومیان بهتر است از یک راهنمای محلی کمک بگیرید.

حیات وحش نایاب را لمس کنید

مناطق شمال شرقی هند به دلیل اینکه بسیار بکر، دست‌نخورده و ناشناخته بودن، پناهگاه بسیاری از جانوران کمیاب و رو به انقراض است. از طرف یونسکو تعداد زیادی از پارک‌های ملی شگف‌انگیز در این مناطق معرفی شده که بهشت علاقه‌مندان به حیوانات و طبیعت محسوب می‌شوند. علاقه‌مندان می‌‌توانند با یک سافاری و گردش در دل طبیعت بکر، شاهد جانوران عجیب و کمتر دیده شده‌ای باشند که در زیستگاه طبیعی خود زندگی می‌کنند.

هند

یکی از مشهورترین پارک‌های ملی، پارک کازیرانگا در ایالت آسام است، جایی که می‌توان کرگدن شاخ‌دار (یا کرگدن هندی) را که گونه‌ای رو به انقراض است از نزدیک دید. منطقه حفاظت‌شده ماناس در آسام نیز زیستگاه بسیاری از جانوران در معرض خطر انقراض است.

هندوستان

همچنین پارک ملی نوکرک در مقالایا به خاطر پاندا‌های قرمز، فیل‌ها و گونه‌های کمیاب ماکاک‌ها (از زیر دسته خانواده دم درازیان) و گربه‌های مرمری شهرت دارد.

طبیعت هند

فرهنگ زیبا و رنگارنگ تبت را بدون سفر به تبت تجربه کنید

ناحیه شمال شرق هند در مجاورت مرز تبت و بخش‌هایی از رشته کوه‌های ایالت آروناچال پرادش در واقع در گذشته بخشی از تبت بوده است. با بازدید از منطقه دورافتاده تاوانگ، جایی که پرچم‌های مذهبی تبتیان بر فراز دره‌های آرامش بخش به اهتراز در آمده است می‌توانید فرهنگ زیبا، آرام ، رنگارنگ و فریبنده تبتیان را از نزدیک نظاره‌گر باشید. صومعه‌سراهای تاریخی و نماد‌های مذهبی را بازدید کنید و از انواع غذاهای اصیل و خوشمزه تبت مثل ممس (momos) و توکپا (thukpa)  لذت ببرید.

تبتیان در هند

در طبیعت خیره کننده و بکر گشت و‌‌گذار کنید

شمال شرقی هند با مناظر بسیار زیبا و طبیعت بکر خود از رشته کوه‌های سر به فلک کشیده و پوشیده از برف هیمالیا گرفته تا دشت‌ها و علفزار‌های آسام و جنگل‌های انبوه و آبشار‌های با عظمت مقالایا تجربه‌ای شگفت‌انگیز را به شما هدیه می‌دهد.

هند

هندوستان

طبیعت هند

سفر به شمال شرقی هند؛ سفری کاملا متفاوت به هندوستان

اگر تصور شما از هندوستان، جایی شلوغ و پر‌ازدحام و نه چندان تمیز است با دیدن مناطق شمال شرقی هند تجربه‌ای متفاوت از سفر به این کشور را کسب کنید. بر خلاف مناطق عمده توریستی هند، در آنجا خبری از فریب خوردن توسط فروشندگان محلی، ازدحام در مناطق توریستی، و دزدی و آزار و اذیت نیست و مردمی بسیار مهمان‌نواز پذیرای شما خواهند بود.

هندوستان

شمال شرقی هند؛ سرزمین ناشناخته ها

شمال شرقی هند هنوز هم به خوبی کشف نشده است و در حقیقت بسیاری از مناطق کوهستانی آروناچال پرادش در نقشه‌ها یافت نمی‌شود. این به معنی آن است که اگر عاشق هیجان و کشف ناشناخته‌ها هستید، شمال شرقی هند بهشت گردشگری شما است و سفری پر از هیجان و اتفاقات غیر‌قابل پیش بینی و به دور از تجملات پیش روی شما است و تجربه‌ای فراموش نشدنی را خواهید داشت. در این سفر شما نباید انتظار اقامت در یک هتل لوکس و یا سفری راحت و بی‌دغدغه را داشته باشید.

هند

در دنیای مدرن و پیشرفته امروز تصور این حقیقت که در نقشه‌ها مکان‌های بی نام و نشان دیده شود بسیار سخت است ولی بسیاری از مناطق شمال شرقی هند تا به حال ثبت نشده‌اند و هیچ نامی از آن مکان‌ها در نقشه نیست. پس اگر عاشق کشف نا شناخته‌ها هستید هرچه سریع‌تر به این سرزمین‌های ناشناخته سفر کنید.

راهکارهایی برای سفر بهتر به شمال شرق هندوستان

شمال شرق هند از هفت ایالت شامل آسام، مقالایا، ناگالند، آردناچال پرادش، مانیپور، میزورام و تری‌پورا تشکیل شده است که هرکدام برای خود فرهنگ، زبان، قبایل، غذا و سبک زندگی مخصوص به خود را دارند.

شمال شرق هند

ایالت‌های آسام و مقالایا زیرساخت‌های بهتری نسبت به سایر ایالت‌ها دارند و به همین دلیل سفر به آن‌ها آسان‌تر می‌باشد. اما ایالت‌های دیگر مثل آروناچال پرادش نیاز به مدارک خاصی برای ورود دارند یا ایالت ناگالند زیر‌ساخت شهری، حمل‌ونقل عمومی و امکانات گردشگری بسیار ضعیفی دارد که سفر به صورت مستقل را به آنجا بسیار سخت می‌کند.

اما با همه این سختی‌ها، گنجینه شمال شرقی هند واقعا ارزش بازدید را دارد و با کسب کمی اطلاعات و یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان سفری بی‌نظیر را تجربه کرد.

هند

مطالب مرتبط:

منبع theplanetd

دیدگاه