سفر به زادگاه تولستوی نویسنده بزرگ روس

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
سفر به زادگاه تولستوی نویسنده بزرگ روس

برای بازدید از  زادگاه و خانه تولستوی باید به روسیه سفر کرد. همراه کجارو باشید تا با خانه او آشنا شوید.

کمتر کسی پیدا می‌شود که با نام لف تولستوی نویسنده رمان جاودان «جنگ و صلح» آشنا نباشد. آثار تولستوی به اکثر زبان‌های زنده دنیا برگردانده شده و در بسیاری افراد انگیزه بازدید از محل تولد و زندگی این نویسنده و متفکر روس را بیدار کرده است.

از اقبال خوب، زادگاه رویایی تولستوی «یاسنایا پالیانا» در فاصله نه چندان دوری از مسکو واقع شده که با صرف یک روز زمان می‌توان برنامه ای تفریحی، تاریخی و حتی آموزشی منحصربه‌فردی را تجربه کرد.

تلوستوی

منطقه «یاسنایا پالیانا» از چنان زیبایی بی‌نظیری برخوردار است که حتی اگر بیننده، تمایلی به شنیدن داستان زندگی تولستوی نداشته باشد هم از سفر به این نقطه، هرگز پشیمان نخواهدشد. بسیاری معتقدند که اگر همچون لِف تولستوی در این منطقه زیبا و خوش آب و هوا زندگی کرده بودند، شاید چنین شاهکارهایی خلق می‌کردند.

تلوستوی

املاک تولستوی و خانوادهاش از چنان وسعتی برخوردار است که امروزه اطراف آن را محصور و به باغ موزه تبدیل کردهاند. راهنمایان این موزه، داستان زندگی تولستوی را در عرض یک ساعت از کودکی، همراه مستندات و حقایقی شگفت انگیز بازگو می‌کنند و شما را به لحظات حساس زندگی تولستوی به‌عنوان سربازی وظیفه در جنگ های قفقاز و پس از آن تولستوی عیاش گرفته و تا تولستوی متفکر و نویسنده میکشاند. خانه و وسایل زندگی این نویسنده، اتاق و میز کار، لباسها و وسایل سرگرمی و حتی کتاب های او تا امروز در موزه به‌خوبی حفظ شدهاند.

تلوستوی

تولستوی در نقطهای که حد فاصل بین دشت صاف و روشن و جنگل پردرخت و تاریک محسوب می‌شود، نیمکتی با چوب درختان صنوبر برای خود ساخته که زمان زیادی را برای تفکر روی این نیمکت صرف میکرده است. با نشستن روی این نیمکت، دنیا را از منظر تولستوی نگاه کنید؛ جایی که پشت به روشنایی و روی به تاریکی جنگل دارد.

تلوستوی

بسیاری معتقدند که هوای این نقطه بهشتی زمین الهام‌بخش است و هر کسی با یک بار تجربه سفر به این منطقه زیبا، به مطالعه در احوال تولستوی و آثار پر مضمونش ترغیب می‌شود.

انتخاب این منطقه به‌عنوان مقصد گردشگری تنها با رزرو یک تور روسیه از نادیاپرواز به‌راحتی می‌تواند شما را با دنیایی متفاوت آشنا کند، دنیایی که در آن ادبیات کشور وسیع روسیه داستانهای زیادی برای شنیدن دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه